Як росія проводить морську розвідку стану трубопроводів Британії, Данії та Норвегії

Як росія проводить морську розвідку стану трубопроводів Британії, Данії та Норвегії

І навіщо вона це робить

This text is also available in English
Як росія проводить морську розвідку стану трубопроводів Британії, Данії та Норвегії
Російське рятувальне судно «Ніколай Чікєр»
Фото: з відкритих джерел

Російське рятувальне судно «Ніколай Чікєр» системно проводить розвідку газових розподільчих станцій, газопроводів та іншого обладнання на морському дні поблизу узбережжя Данії та Великої Британії. Про це стало відомо Mind спільно з центром журналістських розслідувань НГО «Євростратегія» у межах моніторингу діяльності російських диверсійних груп у ЄС.

Що відомо про корабель?

Рятувальне судно «Ніколай Чікєр» має довжину 97,6 м, ширину 19,4 м, осадку 7 м та водотоннажність 5250 тонн. Екіпаж – 15 осіб. Згідно з технічною документацією, на його борту розміщене таке обладнання: барокамера, водолазне спорядження, дистанційні підводні відеокамери, пристрої для розмивання ґрунту, зварювання та різання металу під водою, металошукачі. А також є пристрої для гасіння пожеж на інших суднах, операційна та три лікарняні палати, гелікоптерний майданчик із можливістю дозаправлення.

Воно входить до корабельної ударної групи Північного флоту рф, у складі якої також є АПЛ «Казань», фрегат «Адмірал Горшков» і танкер-спорядник «Академік Пашин».

Що дивного в поведінці корабля «Ніколай Чікєр»?

Корабель був у територіальних водах росії поблизу Мурманська протягом квітня та травня цього року. Потім на деякий час він зник із радарів моніторингових систем. Зазвичай судна зникають із публічних радарів (вимикають транспондери), якщо вони пересуваються в складі воєнних конвоїв.

Знову «Ніколай Чікєр» з’явився на радарах 11 червня неподалік від Маямі, рухаючись у напрямку Гавани, столиці Куби. У порт Гавани він прибув 12 червня, і перебував там до 16 червня. Вдень 16 червня судно перемістилося в порт Маріель.

Як росія проводить морську розвідку стану трубопроводів Британії, Данії та Норвегії

17 червня воно залишило порт і з зупинками почало рухатися в напрямку Великої Британії. 2 липня пройшло через Ла-Манш між Францією та Англією.

4 та 6 липня судно обійшло Данію, наблизилося до берегів Німеччини біля Кіля, розвернулося й попрямувало до островів на півночі Великої Британії.

Як росія проводить морську розвідку стану трубопроводів Британії, Данії та Норвегії

Чому є підстави підозрювати судно у шпигунстві?

Біля острова Шетланд на півночі Великої Британії 8, 9 та 10 липня воно рухалося на однаковій відстані в зоні трубопроводів у районах глибин 100 метрів. У цьому місці діє заборона знаходитися суднам спеціального призначення для досліджень без погодження з ВМФ Британії.

У місцях, де глибина була до 100 метрів, швидкість пересування судна падала до 3–5 миль.

Таку дивну поведінку можна пояснити або проведенням аналізу стану трубопроводів (у місцях, де глибина була менше за 60 метрів, судно зупинялося на достатній для спуску водолазів час), або запуском дистанційно керованих дронів.

До того ж при глибині менш ніж 100 метрів, у районі пролягання трубопроводів, швидкість підводної течії менша за 1,5 м/с, що теоретично дозволяє виконати будь-яке диверсійне завдання.

Як росія проводить морську розвідку стану трубопроводів Британії, Данії та Норвегії

Характер переміщень дозволяв у цей час ехолотом бокового огляду сканувати морське дно.

По ідеї Велика Британія мала всі підстави класифікувати ці дії як роботу ДРГ, спрямовану на ймовірну підготовку до теракту.

А вже 11 липня 2024 корабель зупинився біля берегів Норвегії, рівно посередині між трубопроводами (в 1 милі між ними). Глибина на цій ділянці – 100 метрів.

Як росія проводить морську розвідку стану трубопроводів Британії, Данії та Норвегії

Як росія проводить морську розвідку стану трубопроводів Британії, Данії та Норвегії

Висновків не буде, адже спрогнозувати подальші події достеменно неможливо. Але варто враховувати той факт, що російські судна активно виконують різноманітні завдання з розвідки трубопровідної інфраструктури Північної Європи.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло