Секрет Дженсена Хуанга. Що допомогло зробити Nvidia успішною?
Виявилося, відповіді на п’ять запитань щодня здатні створити найдорожчу компанію у світі

Журналісти видання Wall Street Journal прочитали нову книжку про засновника та генерального директора компанії Nvidia Дженсена Хуанга та поділилися своїми роздумами про його неповторний стиль управління, здатність і готовність читати по 100 імейлів на день та роль цих факторів у досягненні трильйонної оцінки компанії. Mind пропонує адаптований переклад цієї публікації.
Кожен ранок засновник і генеральний директор однієї з найдорожчих компаній світу починає з прочитання 100 імейлів. У неділю він читає навіть більше листів, тримаючи в руці бокал з улюбленим шотландським віскі.
Десятиліттями працівники Nvidia надсилають йому та один одному листи Т5Т – топ-5 тем, у яких вказують, над чим працюють, про що думають та що бачать на своїх ринках і в нішах. І десятиліттями Дженсен Хуанг читає їх. Усі.
«Якщо ви надіслали це, я прочитаю це», – каже він. Засновник і гендиректор Nvidia не лукавить: листи допомагають йому тримати руку на пульсі компанії та надають необхідні інсайти, які б він не отримав з інших джерел.
Він робив це ще тоді, коли його стартап не мав трильйонної ринкової вартості через домінування на ринку чипів для влаштування ШІ-революції, до того, як він став головним філософом Кремнієвої долини й уже точно до того, як його шафа наповнилась однаковими чорними шкіряними куртками. За ці роки Т5Т стали його улюбленим інструментом спрощення ієрархії та чимось на кшталт організаційної норми компанії.
Це – дуже розумна й надзвичайно ефективна управлінська стратегія, але про це згодом. Проте це ще й справжнє уособлення Дженсена Хуанга. Адже його стиль управління не схожий на жоден інший у всій корпоративній Америці, йдеться в новій книжці Тая Кіма «Шлях Nvidia».

Книжка дозволяє зазирнути за лаштунки однієї з найважливіших і непередбачуваних компаній світу. Створена в кімнатці близько 30 років тому, зараз Nvidia оцінюється нарівні з Apple та Microsoft та є єдиною компанією зі списку S&P 500, що за останнє десятиліття демонструє постійне зростання вартості акцій. У цьому заслуга не самих лише процесорів. Nvidia перевищує очікування завдяки харизматичному лідеру.
Кім, провідний автор щотижневого фінансового видання Barron’s, вважає, що Nvidia стала дітищем бізнес-генія Хуанга й оригінального підходу до структурування бізнесу – «унікального організаційного дизайну та робочої культури». Це дозволяє компанії рухатись, як каже сам Хуанг, «зі швидкістю світла».
Загалом у книжці багато дивовижних фактів про незвичайний лідерський стиль Хуанга та його дещо маніакальні робочі звички.
Дивний шеф
Замість ув’язнення себе в окремому офісі Дженсен Хуанг полюбляє працювати в переговорних. Йому найкраще думається біля дошки: він робить це настільки часто, що навіть має улюблений бренд маркерів, які продаються лише на Тайвані. Він пам’ятає кожен випадок, коли компанія була близькою до провалу, і вважає найбільшим ворогом самовдоволеність. І тому в свій 61 рік залишається трудоголіком.
Хуанг каже, що не пам’ятає сценарії фільмів, які дивився, оскільки постійно думає про роботу. Він зрідка бере відпустки, проте це не дуже подобається працівникам Nvidia, адже в ці періоди має навіть більше часу на роботу. І скільки б він не працював, вся його діяльність присвячена стратегії компанії, яку він очолює з першого дня.
«Стратегія, як виявилося, це не те, що я кажу. Це те, що вони роблять, – сказав Хуанг на конференції AI Summit торік. – Тож важливо, щоб я розумів, що саме вони роблять».
Це він робить, читаючи імейли про топ-5 тем.
Алергія на бюрократію
Взагалі ідея про Т5Т стала розв'язанням надзвичайно цікавої проблеми. Хуанг має алергічну реакцію на бюрократію, що охоплює організацію у міру зростання. Проте в міру зростання його стартапу Nvidia «знадобилося якось стежити за тим, що відбувається в компанії, щоб бути впевненим, що всі мають слушно розставлені пріоритети», йдеться у книжці.
Це виявилося значно важчим, ніж розмістити мільярди транзисторів на кремнієвій пластині.
Звичайні документи з обліком завдань і напрямків, що їх отримує пересічний генеральний директор, містять стільки «води», що здатні створити калюжу на столі керівника. Хуанга всі вони не влаштовували. Він не вірив у формальне стратегічне планування чи звіти по статусах завдань. «Звіти по статусах стають метаінформацією на момент, коли ти їх читаєш, – якось сказав він. – Вони геть не інформативні».
Він не потребував інформації, яка б пройшла крізь руки кількох менеджерів. Що йому було потрібно, це «інформація з переднього краю», як він це назвав під час відкритого інтерв’ю з Лорен Пауелл Джобс.
Розв’язати проблему допомогло звернення до всіх 30 000 працівників із проханням регулярно надсилати своїм командам і керівникам листи, до яких мав би доступ і генеральний директор. Розповідати, що кожен робить на своєму місці – щодня. Вони зазвичай є коротенькими та містять декілька пунктів, за якими Дженсен Хуанг може швидко зрозуміти, що відбувається в компанії.
Можливо, це єдиний шлях для СЕО знати неприкрашену правду, яка йому так потрібна і яку так важко отримати. Врешті-решт співробітники не кажуть своєму очільнику те, що він волів би почути. Вони просто наводять факти.
Важливість слабких сигналів
Імейли за принципом Т5Т стали «критично важливим каналом комунікації», стверджує Кім, оскільки дозволили Хуангу бачити тренди, які прозоро видні пересічним працівникам, тоді як керівники про те й гадки не мають.
«Я шукаю та вишукую слабкі сигнали, – каже Хуанг. – Легко їх спіймати, коли вони великі, але я хочу перехоплювати їх, коли вони ще заслабкі».
Здатність оминати підводні камені, дивитися в майбутнє та робити великі ставки перетворили Хуанга на легендарного підприємця. Насправді одним зі слабких сигналів, що кілька років тому впали йому в око, став непевний, але захоплюючий розвиток технології машинного навчання, що раз у раз зустрічався в Т5Т-листах. Тоді Хуанг ухвалив рішення більше інвестувати в поліпшення графічних процесорів (GPU). Ставка окупилася дуже швидко. Зараз ці GPU є мізками штучного інтелекту.
Коли працівники надсилають свої імейли, вони впевнені, що головний їх побачить – а може, навіть і відповість.
Одна з хитрощів, описаних у книжці Кіма, полягає в тому, що топменеджмент Nvidia навчився не відправляти листи ввечері п’ятниці, адже підказки, які Хуанг може з них отримати, здатні знищити їхні плани на вихідні. Тож вони пишуть листи в неділю. У цьому разі СЕО читатиме повідомлення з бокалом односолодового віскі Highland Park і настанови від нього вони одержать вранці понеділка.
Кращі практики
І це один із головних секретів відпочинку Дженсена Хуанга. Коли інші дивляться телевізор, він читає Т5Т. За його словами, не все в цих листах може бути присвячено машинному навчанню. Хуанг вважає, що будь-що може стати однією з топ-5 тем.
«Якщо ви знайшли ресторан, в якому подають надзвичайну смажену курятину, я хочу про це знати», – каже він.
Проте він переглядає ці імейли не заради нових ресторанів. Хуанг вишукує в них ринок на мільярди доларів – те, що наразі знаходиться за межею дослідженого, але одного дня може стати проривом.
Далеко не кожен генеральний директор є настільки візіонером, не кожна компанія виробляє найціннішу продукцію на планеті, але Тай Кім переконаний: всі керівники здатні впровадити принципи Хуанга з Nvidia.
«Я вважаю, що спосіб запровадження цієї культури та ефективного управління компанією має бути скопійований кожним, – вказує автор. – Не повністю, але в нього багато чому можна навчитись».
Включаючи і один неочевидний момент: Хуанг лишається єдиним працівником Nvidia, який не пише Т5Т-листи. Якби він це робив, це було б марним витрачанням часу та ресурсів. Тоді всі повідомлення виглядатимуть, як і його – і він не зможе знайти там нові ідеї.
«Я маю власні Топ-5 тем, – каже він. – Проте вони лишаються для мене».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].