«Угоду профінансували власними коштами та залученими інвестиціями»: навіщо українська Jetbeep поглинула естонську Parcelsea
Валерій Чекалкін із Jetbeep – про позиції на ринку ЄС, динаміку доходу та подальшу долю команди Parcelsea

Компанію Jetbeep заснували Валерій Чекалкін та Олег Гордійчук у 2017 році. Спочатку фаундери розробляли рішення для ритейлу та мобільного тікетінгу. Вже у 2021 році вони зробили півот: з того часу команда зосередилася на технології автономних поштоматів.
Тиждень тому компанія вийшла з офіційною заявою про купівлю естонської Parcelsea, основний продукт якої – автономний поштомат, створений саме на базі електроніки та програмного забезпечення Jetbeep.
Чому українська компанія замість продовження співпраці з естонцями ризикнула залучити інвестиції та поглинути Parcelsea? Як купівля вплине на позиції Jetbeep на ринку? Про це та багато іншого – у бліцінтерв'ю Mind із Валерієм Чекалкіним.
– Чому вирішили купити Parcelsea?
– Ми співпрацюємо з Parcelsea вже рік, вони використовують нашу технологію у своєму флагманському продукті – ком'юніті локер (так колеги з Parcelsea називають автономні поштомати. – Mind). Під час обговорень з естонцями зрозуміли, що об'єднання компаній є логічним кроком. Спочатку не було наміру купівлі, але після аналізу можливостей вирішили, що це дасть взаємну вигоду. Основні причини покупки:
- Продукт і дизайн поштоматів. Parcelsea має одно з оптимальних дизайн-рішень на ринку. Планували використовувати його за ліцензією, але купівля дозволяє нам інтегрувати цей дизайн у власну мережу без додаткових витрат.
- Партнерство з Omniva (один із лідерів балтійського ринку логістики. – Mind). Ми вже реалізували пілотний проєкт, і зараз Omniva масштабує його. Це один із ключових гравців ринку, з яким ми хочемо розширювати співпрацю. Parselsea є партнером Omniva в розгортанні мережі автономних поштоматів. Коли ми купили Parselsea, цей контракт на постачання ком'юніті локерів перейшов до нас, тож фактично Jetbeep став цим партнером.
– Що буде з командою Parcelsea після закриття угоди?
– Команда Parcelsea приєднується до Jetbeep як працівники. Зараз ми у процесі реструктуризації бізнес-процесів та інтеграції хлопців із Parselsea в нашу C-level team. До Jetbeep переходять фахівці з великим досвідом у логістиці, виробництві поштоматів, в управлінні ланцюгами постачання та бізнес-адмініструванні. Їхній досвід чудово доповнює нашу команду.
– Чим займатиметься команда Parcelsea?
– Вони працюватимуть за двома бізнес-напрямами Jetbeep: продаж технології та побудова власної відкритої мережі в ЄС.
– Які ваші стратегічні цілі на наступні кілька років після злиття?
– Основна мета – побудова відкритої мережі автономних поштоматів у ЄС. Наразі розглядаємо ринки декількох країн, звідки почати. Сподіваюсь, що скоро вийдемо з конкретним анонсом. Зараз ми на етапі вибору партнерів і фіналізації планів щодо конкретних країн.
Відкрита мережа поштоматів – це власна інфраструктура (наші власні поштомати), які ми встановлюємо та інтегруємо з ключовими логістичними компаніями (DHL, DPD, GLS тощо) на ринку країни / регіону. Наша бізнес-модель – оренда комірок: перевізники не інвестують у мережу, а просто користуються нею.
Це – актуальний тренд логістичного ринку ЄС. Плануємо робити мережу виключно з автономних поштоматів за власною технологією, яка зараз є найкращою юніт-економікою на ринку. Це дозволяє робити їх компактнішими й розміщувати ближче до клієнтів. Конкурентами є як логістичні поштомати, так і інші відкриті мережі. Ця модель працює на ринках без монополіста з 4–5 активними гравцями.
Тож продовжуватимемо вдосконалювати ком'юніті локер та адаптувати його для різних ринків, а також будуємо власну мережу.

– Яка сума угоди?
– За умовами договору, ці дані не розголошуємо.
– Як фінансувалася угода? Залучалися інвестиції під угоду?
– Фінансування було здійснене частково власними коштами Jetbeep, частково коштом залучених інвестицій. Залучали інвестиції від іноземних фондів та ангельських інвесторів.
– Яка вартість компанії після злиття?
– Ми не проводили нову оцінку після угоди. Вартість компанії після злиття визначатиме ринок, але ми очікуємо, що це злиття суттєво посилить позиції Jetbeep.
– Які у вас зараз позиції на ринку?
– Наша технологія вже працює у понад 5200 поштоматах ЄС, до кінця 2025 року плануємо вийти на 10 000 –12 000 пристроїв.
Наші клієнти поділяються на дві групи:
- Міжнародні поштові та логістичні компанії. Приватні та державні. Це найбільші гравці європейського ринку, але зараз ми не можемо публічно їх оголошувати, адже проєкти ще не завершено.
- Інтегратори, виробники «заліза», розробники програмного забезпечення, з якими разом йдемо в проєкти.
Вартість рішення залежить від багатьох факторів, зокрема обсягу замовлення (ціна може відрізнятися вдвічі), кількість комірок у поштоматі, конкретну конфігурацію обладнання та програмного забезпечення, а також функцій, які поштомат має виконувати.

Наша технологія дає можливість робити невеликі поштомати, які можуть бути ближче до клієнта, економічно вигідними, тому наразі маємо шість великих проєктів із лідерами європейського ринку, над якими працюємо. Та ще близько 10, з якими перебуваємо на pre-delivery стадіях: від погодження контракту до пілотного проєкту. Зараз у нас більше запитів від клієнтів, ніж ми можемо виконати. Приємні клопоти, як для стартапу.
– Яка динаміка доходу Jetbeep?
– У 2024 році наш revenue зріс десь утричі. У 2025-му теж очікуємо зростання у 2,5–3 рази.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].