З прогресом наввипередки: Mercedes-Benz продаватиме в Україні електромобілі
Daimler AG уже вивів на ринок гібридні модифікації звичайних автомобілів
У новий, 2018 рік українське представництво Mercedes-Benz вступає, розпочавши продажі гібридів та маючи плани щодо виводу на вітчизняний ринок електромобілів нового суббренду EQ.
Це вже не просто мода: електромобілі стають дедалі популярнішими у всьому світі. Саме з ними та системами автономного водіння провідні фахівці автомобільної індустрії пов’язують прогрес автомобіля у найближчій перспективі. Не секрет, що бренд Mercedes-Benz для виробництва електричних автівок започатковує окремий суббренд EQ: перша серійна модель під цією маркою з’явиться вже у 2019 році. А впродовж наступних трьох років гама розшириться до 10 електромобілів різних сегментів.
А ще вкрай цікавим є те, що в Україні серійні електромобілі EQ мають з’явитися чи не одночасно зі стартом світових продажів. Принаймні саме таке завдання ставить перед собою українське представництво Mercedes-Benz на 2019 рік. Відміна НДС та акцизного збору на імпортні електромобілі робить для цього всі законодавчі передумови, хоча на державні субсидії на купівлю електричних автівок, які наявні, наприклад, у США та багатьох країнах Європи, нам поки що не варто сподіватися.

Концептуальний електричний кросовер Concept EQA є провісником серійних електромобілів марки EQ, які дебютують у 2019 році. EQA має два електромотори загальною потужністю понад 200 кВт та на одній зарядці здатен проїхати 400 км. З великою вірогідністю перша конвеєрна модель EQ буде саме кросовером і матиме габарити та характеристики, похідні від цього концепту
І це дуже сміливий крок з боку українського представництва Mercedes-Benz, адже, окрім, власне, сприятливого законодавства, потрібна інфраструктура, а саме – розвинена мережа зарядних станцій. І це – найбільша перепона на шляху до цієї амбітної мети.
Наявні в Україні станції – це переважно так звані повільні зарядки, від яких зарядити батарею можна щонайменше за шість-вісім годин. До того ж вони зосереджені головним чином у великих містах – Києві, Львові, Харкові, а загальна їхня кількість поки що недостатня, враховуючи постійно зростаючу армію електромобілів на вітчизняних шляхах.
Ось чому купівля (і, відповідно, продаж) електромобілів EQ матиме сенс лише за умови збільшення кількості «швидких» зарядних станцій, які дозволяють заряджати акумулятор за 20–40 хвилин. Навіть у Києві таких точок зарядки, якими б міг скористатися будь-який власник електромобіля, зараз можна перерахувати на пальцях однієї руки. Тож представництву Mercedes-Benz у справі розгалуження мережі таких станцій потрібно розраховувати на власні сили й кошти або створювати партнерський проект з однією з вітчизняних енергетичних компаній – останній варіант виглядає більш вірогідним.
Словом, час покаже. Але якщо у 2019 році Mercedes-Benz розпочне в Україні нехай точкові продажі електромобілів EQ за передзамовленнями, то це вже буде неабияка перемога.
Ну, а поки на цьому шляху зроблено перший важливий крок: на початку календарної зими в Україні розпочато офіційні продажі гібридних моделей Mercedes-Benz, зокрема підзаряджуваних версій PHEV.
Першою ластівкою став позашляховик Mercedes-Benz GLE 500 e 4MATIC plug-inhybrid. На електротязі машина може проїхати 30 км зі швидкістю до 130 км/год, а в звичайному режимі максимальна швидкість досягає 243 км/год. Під капотом встановлено бензиновий двигун V6 BlueDIRECT з віддачею 442 к. с. і обертовим моментом 830 Нм, що дозволяє досягати швидкості 100 км/год лише за 5,3 с. При цьому витрата палива на 100 км складає тільки 3,7 л. Літій-іонний акумулятор можна зарядити від спеціальної зарядної станції (до 2 годин) або від побутової розетки (до 4 годин). Крім суто електричного режиму, E-MODE доступні режими HYBRID, E-SAVE і CHARGE. Серед конкурентів GLE 500 e 4 Matic – BMW X5 xDrive 40e, AudiQ7 e-tron та Porsche Panamera SE-Hybrid.

Mercedes-Benz GLE 500 e 4MATIC plug-inhybrid – перший PHEV-гібрид марки, який можна придбати в мережі офіційних дилерів Mercedes-Benz в Україні
Ця машина вже знайшла свого покупця, а окрім цього, як звітують в українському представництві Mercedes-Benz, оформлено ще декілька замовлень на різні гібридні виконання автомобілів бренду. Наступного року планується розпочати їхні регулярні поставки до України, а поки що, на етапі вивчення попиту, купівля гібридів Mercedes-Benz можлива виключно під замовлення.

У задньому бампері GLE 500 e 4MATIC розташовано окремий роз’єм для підзарядки батареї
Наразі українцям пропонують шість таких моделей. Це седани C 300 h (звичайний гібрид без можливості підзарядити батерею від зовнішньої розетки), C 350 e та E 350 е, універсал C 350 е Estate, а також два кросовери – GLC 350 e 4MATIC та вже згаданий GLE 500 e 4MATIC, який є найдорожчим серед доступних в Україні гібридів Mercedes-Benz: від 59 993 євро. А найдоступнішим за ціною є С 300 h, який коштує від 37 705 євро. Втім, враховуючи загальну популярність кросоверів в Україні взагалі та серед прихильників Mercedes-Benz зокрема, можна припустити, що саме їх замовлятимуть найчастіше.
Гібридні моделі Mercedes-Benz, доступні на українському ринку
Модель |
Об’єм двигуна, см³ |
Потуж-ність, к. с. |
Витрата палива, л/100 км* |
Макс. швид-кість, км/год |
Розгін 0–100 км/год, с |
Ціна,євро |
C 300 h | 2143 | 204 | 3,9 | 244 | 6,4 | 37705 |
C 350 e | 1991 | 211 | 2,4 | 250 | 5,9 | 48067 |
C 350 e Estate | 1991 | 211 | 2,4 | 246 | 6,2 | 49619 |
E 350 e | 1991 | 211 | 2,5 | 250 | 6,2 | 55884 |
GLC 350 e 4MATIC | 1991 | 211 | 2,7 | 235 | 5,9 | 49985 |
GLE 500 e 4MATIC | 2996 | 333 | 3,7 | 245 | 5,3 | 59993 |
*У змішаному циклі згідно з паспортними даними.
Також наступного року розпочнуться поставки інших моделей гібридної лінійки Mercedes-Benz: це седан Е-класу в версії Е 300 е, флагманський S-клас у виконанні S 560 e.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].