Глава Peak в Україні: «Форма для Олімпійської збірної – справа наших рук»
Pekлama

Глава Peak в Україні: «Форма для Олімпійської збірної – справа наших рук»

Навіщо міжнародному бренду з китайським корінням вкладати мільйони доларів в український спорт

Этот текст также доступен на русском
Глава Peak в Україні: «Форма для Олімпійської збірної – справа наших рук»
Влад Клочан, представник бренду Pеak sport
Фото Тетяна Довгань для MIND

Нещодавно в південнокорейському Пйочангу (Пхенчхані) завершилися XXIII Зимові Олімпійські ігри, на яких Україна завоювала золоту медаль у лижній акробатиці. Глядачам Олімпіада запам'яталася й безліччю інших яскравих моментів: від білки, що «перебігла дорогу» австрійській сноубордистці Даніелі Ульбінг, і перемоги українки Олени Савченко в парному фігурному катанні під прапором Німеччини, до шести четверних стрибків американського фігуриста Натана Чена. А представнику китайської компанії Peak sport Владу Клочану разом з дизайнером Тетяною Важинською Олімпіада-2018 запам'ятається копіткою роботою зі створення форми для українських спортсменів, на розробку якої спільно з Міжнародним Олімпійським комітетом пішов майже рік. І як виявилося, результат був вартим витрачених зусиль: з 7 команд, які екіпірувала Peak sport на Олімпіаду в Пхенчхані, форма української збірної була найвиразнішою.

Peak sport стала офіційним спонсором і постачальником екіпірування Олімпійської збірної України в 2015 році. До цього наших спортсменів одягала російська BoscoSport. Peak довелося буквально в екстреному режимі братися до роботи і готувати форму для українців до Європейських ігор в Баку влітку 2015 року. Україну на цьому турнірі представляли 243 спортсмени в 19 з 20 видів спорту. У межах дії контракту, компанія Pеak sport забезпечить екіпіруванням членів української делегації у складі до 500 осіб на 18 ігор, аж до 2020 року. На кожне з цих змагань розробляється до 50-ти різних найменувань екіпіровки, а загальна сума спонсорської допомоги з боку китайської компанії для українських олімпійців оцінюється в 250 млн грн. Для чого потрібні такі інвестиції у вітчизняний спорт, чи виправдовуються ці витрати, і як в цілому зараз розвивається глобальний ринок спортивного одягу, в інтерв'ю Mind розповіли представник бренду Peak sport Влад Клочан і дизайнер Тетяна Важинська.

Представник бренду спортивного одягу Peak: «З усіх країн лише в Україні створюють дизайн форми для своєї Олімпійської збірної»
Влад Клочан, представник бренду Pеak sport і дизайнер Тетяна Важинська
Фото Тетяна Довгань для MIND

Як Peak став спонсором Національної олімпійської збірної України?

Влад Клочан: Попереднім постачальником екіпірування Національної олімпійської збірної України була російська компанія Bosco, але в зв'язку з тією ситуацією, що виникла між нашими країнами, контракт було розірвано. Компанія Peak запропонувала НОК України розглянути можливість укладання спонсорського контракту на поставку екіпірування, і пропозиція була прийнята. З цього моменту ми і почали роботу над створенням форми для наших олімпійців. Першу колекцію було представлено ​​вже на літній Олімпіаді в Ріо-де-Жанейро.

Контрактом передбачено забезпечення екіпіруванням українських делегацій на безлічі змагань. Серед них – Літні Ігри Олімпіади 2016 і 2020 років, Зимові Олімпійські ігри-2018; Зимові Юнацькі олімпійські ігри 2016 і 2020 років, Літні Юнацькі олімпійські ігри 2018 року; Зимовий Європейський юнацький олімпійський фестиваль 2015, 2017 і 2019 року, Літній Європейський юнацький олімпійський фестиваль 2015, 2017, 2019 років, а також – Європейські ігри 2015 і 2019 року.

З огляду на те, що найбільш знакові події з вищезгаданого списку – Олімпійські ігри в Ріо, Пьончангу і майбутні Олімпійські ігри в Токіо, особливу увагу було приділено індивідуальній розробці дизайну конкретно для цих подій. Дизайн екіпіровки має яскраво виражені національні елементи для ігор у Ріо і Пьончангу.

Варто зазначити, що бренд Peak на сьогоднішній день є спонсором 14 Олімпійських збірних. Компанія має величезний досвід роботи з Національними олімпійськими комітетами в різних країнах, тому, надавши національний колорит дизайну екіпіровки, ми і отримали продукт, який, як я сподіваюся, гідно оцінили наші спортсмени і члени української делегації.

– Скільки часу йде на розробку колекції від моменту ідеї і до презентації готового виробу?

В.К.: У нашому випадку від початку розробки дизайну до готового виробу пішло близько року.

Спочатку розроблялася загальна концепція, де повинні бути враховані всі побажання членів комісії НОК України. Вирішувалися питання щодо матеріалу, кольорової палітри кожного виробу, його функціональних особливостей, елементів дизайну. Розроблялися варіанти національного принту, який був використаний у виробах. І все це – лише мала частка видимої роботи.

Представник бренду спортивного одягу Peak: «З усіх країн лише в Україні створюють дизайн форми для своєї Олімпійської збірної»
Влад Клочан, представник бренду Pеak sport
Фото Тетяна Довгань для MIND

Крім роботи над самою концепцією, потрібно правильно підібрати матеріал і визначити колірне рішення для кожної деталі, що не так просто, оскільки кожен колір має безліч відтінків, а кожен виріб складається з декількох матеріалів – елементи принту повинні гармонійно поєднуватися в єдине рішення. Потрібно ще розробити конструкцію кожного виробу, а перелік складається з приблизно 50 найменувань.

Потім триває створення перших зразків екіпіровки, їх узгодження, внесення бажаних змін на базі вже створених зразків, при необхідності – створення ще одних зразків. І тільки коли абсолютно все узгоджено і схвалено – починається серійне виробництво спочатку матеріалів і фурнітури потрібних колірних відтінків, а потім – безпосередньо екіпіровки.

Тетяна Важинська: Принт повинен був стати тим елементом, який виділить нашу збірну серед інших команд. Спочатку ми переглянули форми всіх збірних, щоб не повторитися. Потім взялися до розробки своєї концепції. Була ідея створити принт за мотивами картини художника Миколи Трегуба «Церква». Вона включала в себе безліч національних елементів – купола Софії Київської, квіткові орнаменти, калину, Дніпро, герб України. Мені сподобалася техніка картини – імітація трафарету. І я її перемалювала в сучасному стилі, з переходом відтінків жовтого в червоний і синього в жовтий.

Представник бренду спортивного одягу Peak: «З усіх країн лише в Україні створюють дизайн форми для своєї Олімпійської збірної»
Iлюстрацiя Peak

Але деякі елементи не були схвалені одним членом виконкому, деякі не припали до душі іншому, і коли було внесено зміни, загальна картинка розпалася. Довелося все переробити абсолютно в інший концепції. Можливо, цей варіант дійсно був занадто яскравим для зимової Олімпіади. Була ще ідея використовувати елементи вишивки і розпису, але в підсумку ми прийшли до рішення стилізувати колоски пшениці на тлі синього неба.

Думаю, що це був дійсно вдалий варіант і хороше рішення.

– Як ви вважаєте, чи є в Україні компанії і фабрики, які могли б постачати форму для нашої Олімпійської збірної?

В.К.: Компанії, гадаю, є. Наприклад, наша паралімпійська збірна використовує екіпіровку, вироблену в Україні. Але, наскільки я знаю, вони купують її за гроші.

Насправді, одне з ключових питань полягає в іншому: чи є в Україні компанії, готові це робити безкоштовно, як це робить Peak, надаючи екіпіровку для українських спортсменів на мільйони доларів у вигляді спонсорської допомоги, докладаючи при цьому колосальних зусиль у розробку індивідуального дизайну форми.

!!!Глава Peak в Україні: «Тільки у нас створюють дизайн форми для Олімпійської збірної»
Влад Клочан, представник бренду Pеak sport
Фото Тетяна Довгань для MIND

Ну і, звичайно ж, важливі можливості виробника, рівень використовуваного обладнання, доступність високотехнологічних матеріалів. Виробництво спортивного взуття – це взагалі окреме питання. Peak – один із світових лідерів у виробництві взуття.

Це означає, що для її виробництва використано компоненти та матеріали відповідного рівня і нові технології, які доступні тільки при відповідних інвестиціях в сучасне обладнання. Другий момент – це виробничі потужності, які дозволять своєчасно відшити таку кількість екіпіровки. Виробничі потужності компанії Peak забезпечують роботою понад 30 000 робітників. Над розробкою новинок працюють 250 дизайнерів на трьох континентах.

Представник бренду спортивного одягу Peak: «З усіх країн лише в Україні створюють дизайн форми для своєї Олімпійської збірної»
Фото Тетяна Довгань для MIND

Як розробляється дизайн колекцій для інших країн?

В.К.: Сьогодні над індивідуальним дизайном екіпіровки для своїх національних збірних, крім України, працюють лише дистриб'ютори в Новій Зеландії і Словенії.

Командам інших країн постачається базове екіпірування з нанесенням ідентифікації країни, прапора, назви держави, й іноді – колірне рішення форми також в національних кольорах.

Т.В.: У Новій Зеландії з року в рік концепція форми не змінюється. Цікаво, що в її основі лежать чорний і білий кольори, які не є кольорами їхнього прапора. Дистриб'ютор хотів зробити дизайн максимально простим, без зайвих елементів, прийнятним для повсякденного використання. Деякі вважають цю форму абсолютно не яскравою і такою, що не відображає дух Олімпіади, але виробника і спортсменів цей варіант влаштовує. У збірної Словенії костюм яскравий, але вони не використовують у його дизайні образотворчі елементи своєї культури. Це просто хороша якісна форма з геометричними елементами в національній колірній палітрі. Ми ж для кожної Олімпіади намагаємося винаходити новий дизайн, а це вимагає щораз нових джерел натхнення.

Представник бренду спортивного одягу Peak: «З усіх країн лише в Україні створюють дизайн форми для своєї Олімпійської збірної»
Дизайнер Тетяна Важинська
Фото Тетяна Довгань для MIND

– Ви вже готуєте форму для наступної Олімпіади?

В.К.: Наступна Олімпіада – літня та пройде вона в Токіо 2020 року. У нас є два роки, з яких лише рік піде на всі узгодження, тому ми вже зараз обдумуємо концепцію, але поки ще зарано про це говорити.

Крім цього, вже принципово вирішено питання щодо підписання контракту на поставку екіпіровки Peak для Федерації біатлону України. Ми вже приступили до розробки дизайну, і в першій версії він вже принципово схвалений керівництвом федерації і провідними спортсменами.

– Які цілі ставить перед собою компанія Peak, витрачаючи величезні кошти і ресурси на виробництво екіпіровки, щоб потім у вигляді спонсорської допомоги надати її по всьому світу безкоштовно?

В.К.: Як і багато інших міжнародних брендів, Peak інвестує значні ресурси в перспективні команди, федерації, а також спортсменів з метою популяризації бренду, підвищуючи рівень його впізнаваності та довіри з боку потенційних споживачів.

Представник бренду спортивного одягу Peak: «З усіх країн лише в Україні створюють дизайн форми для своєї Олімпійської збірної»
Фото Тетяна Довгань для MIND

– Ринок спортивного одягу в світі – один з найбільш висококонкурентних. Яку стратегію використовує Peak для залучення своїх потенційних шанувальників?

В.К.: Спочатку компанія називалася PeakShoes LTD і була сконцентрована на виробництві взуття. Традиції збереглися і примножилися – взуття якісне і практично «не вбивається». У цьому сегменті Peak реально може посідати лідерські позиції в світі, з огляду на дуже доступну для споживача ціну. Зараз Peak – одна з небагатьох компаній, яка вже використовує технологію виробництва 3D-підошви. Вона дає кращу амортизацію при бігу, добре повторює форму стопи, знижує навантаження від удару.

Якщо говорити про стратегію, то це інвестиції в спорт і отримання впізнаваності на міжнародних ринках. У Китаї Peak є одним з лідерів ринку, представлена ​​більш ніж в 6000 магазинів. Ключовий момент – доступні ціни для споживачів. Головний посил компанії – якість за розумну ціну.

Представник бренду спортивного одягу Peak: «З усіх країн лише в Україні створюють дизайн форми для своєї Олімпійської збірної»
Фото Тетяна Довгань для MIND

– У кожній країні смаки споживачів різні. Компанія виробляє окремі колекції для різних країн?

В.К.: Усього за рік компанія випускає чотири колекції для всіх країн світу. Дистриб'ютори вибирають те, що на їхню думку матиме попит в їхній країні. Всі замовлення об'єднуються і надходять у виробництво. Через приблизно дев'ять місяців ці колекції стають доступні для споживачів.

– Українці вже звикли до того, що спортивний одяг можна носити як повсякденний. Хто ваші основні споживачі в Україні?

В.К.: Спортивний одяг набирає свою популярність у повсякденному вжитку через його комфортність. Наприклад, поєднання сукні та кросівок уже нікого не дивує. Поступово комфорт у використанні одягу стає одним з головних пріоритетів у виборі споживача. Peak виробляє величезний асортимент взуття, одягу й аксесуарів як для спорту, так і для повсякдення. І тому зможе задовольнити запити і школяра, і пенсіонера, що ведуть активний спосіб життя, цінують комфорт і якість. І при цьому, що важливо – за розумні гроші.

Представник бренду спортивного одягу Peak: «З усіх країн лише в Україні створюють дизайн форми для своєї Олімпійської збірної»
Фото Тетяна Довгань для MIND

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло