Сім правил життя з кросовером Skoda Karoq 1.5 TSI
Які враження лишила по собі автівка – читайте про це у тест-драйві Mind
У сегменті компактних SUV – поповнення: на українському ринку вже повним ходом йдуть продажі нового кросоверу Skoda Karoq. Наразі авто коштує від 674 000 грн (близько $26 000) і пропонується у двох комплектаціях Ambition та Style, остання з яких і потрапила на тест-драйв Mind. Після тижневого знайомства враження оформилися у таку собі збірку правил, якими, на нашу думку, керуватиметься майбутній власник.

Правило №1. Не переплутай зі старшим братом
Формально Karoq прийшов на заміну моделі Yeti, яка протрималася в гамі Skoda вісім років. Фактично ж із попередником новинка не має нічого спільного, бо за концепцією це чистокровний кросовер, на відміну від Yeti, який був трошки легковиком і трошки – мінівеном. Трансформація Yeti в Karoq і перетворення останнього на кросовер цілком відповідає моді на SUV, яка вже захлеснула світ.
З довжиною 4,4 м новинка посіла в ієрархії кросоверів Skoda місце на сходинку нижче від Kodiaq i має пізнавану фiрмову зовнішність. Бiльше того – на перший погляд, Karoq i Kodiaq дуже подiбнi, i тiльки поставивши автiвки одну бiля одної, можна помiтити вiдмiнностi. Фари, форма бамперiв та габарити: Karoq коротший за Kodiaq на понад 300 мм.
А ось колісна база у порівнянні зі старшим братом коротша всього на 153 мм. Тобто можна сподіватися, що обираючи компактніший і, відповідно, доступніший кросовер Skoda, покупець втратить у комфорті небагато.

Правило №2. Радій місткому салону та комфортній підвісці
У салоні Karoq дійсно не відчувається дефіциту простору. Навіть водій зростом під метр дев’яносто легко сяде «сам за собою». Інтер’єр виконано добротно, матеріали оздоблення – якісні, панелі одна до одної підігнані рівнесенько. Сидіння мають обшивку з тканини. Особливо порадували передні крісла з вивіреним профілем подушки та спинки, що водієві обіцяє комфорт у дальній дорозі.
Ще один плюс Karoq – місткий багажник. Його мінімальний об’єм – 521 л. А склавши задні сидіння, отримуємо вже 1630 л. Але й це не межа. Повноцінно вантажні можливості Karoq розкриває опціональна система Vario Flex, яка дозволяє взагалі демонтувати задні сидіння. Після цього корисний об’єм збільшується до 1810 л, чого цілком достатньо для перевезення габаритних вантажів на кшталт холодильника або пральної машини.

На ходу Skoda Karoq тішить комфортною підвіскою достатньої енергоємності. Невеличкі вади асфальту вона взагалі не помічає, і навіть на суттєвих нерівностях поводиться пристойно, незважаючи на напівнезалежну задню підвіску (у просторіччі «балку»). До того ж машина демонструє помірні крени в поворотах і добре тримається на траєкторії. Все це разом робить Karoq привабливим сімейним автомобілем.

Правило №3. Задовольняйся одним двигуном
Для Karoq ви можете обрати будь-який мотор за умови, що це буде бензинова «четвірка» 1.5 TSI з турбонаддувом. Так-так, наразі на українському ринку для Karoq пропонується один-єдиний двигун, хоча в Європі вибір набагато ширший. Але маємо те, що маємо. А маємо потужність 150 к.с., крутний момент 250 Нм та 7-ступеневий «преселектив» DSG із «сухими» зчепленнями у якості трансмісії. Раніше ця коробка з індексом DQ200 мала чимало нарікань щодо надійності, але всі проблеми в минулому: після масштабної модернізації декілька років тому поломки майже зникли.

Конкуренція в сегменті компактних SUV зараз просто шалена, тож, як не крути, одного двигуна для залучення покупців недостатньо. Тому вже до кінця поточного року українська гама Karoq поповниться ще одним мотором. Це буде 2-літровий турбодизель 2.0 TDI, добре відомий по багатьом моделям концерну VW, до якого, як відомо, належить Skoda. Для Karoq обрано його варіант з вихідними даними 190 к.с. та 400 Нм. Трансмісія – теж 7-ступенева DSG, але цього разу з «мокрими» зчепленнями, що зумовлено збільшеним крутним моментом.
Офіційний український імпортер Skoda обіцяє, що дилери почнуть приймати замовлення на дизельний Karoq вже найближчим часом. Точні ціни поки що невідомі, але орієнтир ми вже можемо вказати: найдоступніший дизельний Karoq коштуватиме трохи менше $32 000 в еквіваленті.

Правило №4. Їзди на двох циліндрах
Спершу «четвірка» 1.5 TSI не викликає особливого захвату. Наявні 150 «коней» везуть автівку без відчутного азарту. Заявлених 8,6 с розгону до 100 км/ч можна досягнути, лише максимально натискаючи на газ. Відчувається, що мотор заточено під економічність: вже на 50 км/ч коробка вмикає шосту передачу, а на найвищу, сьому переходить на 80 км/год. Одним словом, їздити можна, але без іскорки.
Але водій легко знайде собі інший челлендж. Karoq з двигуном 1.5TSI – перша модель Skoda з технологією AST, яка за усталеного навантаження автоматично відключає два з чотирьох циліндрів. Відбувається це на спусках та іноді на рівних ділянках траси при легенькому зкиданні газу. Втім, якщо потренуватися, то на двох циліндрах можна навіть розганятися, хоча темп набору швидкості при цьому буде, звісно, мінімальним.

Зате ж економія палива – вона дійсно помітна. За умови спокійної їзди, та з водієм, та одним пасажиром, що є найбільш типовим щоденним навантаженням авто у наших містах, та періодичним відключенням двох циліндрів Karoq споживає менше 7 л/100 км у міському циклі. Це вельми гарний результат для автівки таких розмірів і маси.

Правило №5. Не шукай повного приводу
Наявна безальтернативність щодо двигунів має ще один побічний ефект. Машина з цим мотором може бути суто передньопривідною, хоча сама платформа Karoq передбачає привід на задню вісь. Чи будуть в Україні версії 4х4? Так, але тільки з дизелем, який, нагадаємо, з’явиться на ринку до кінця року. До того ж, для такого Karoq це буде єдиний варіант трансмісії. Поки що існує доволі мала ймовірність, що до нас будуть завозити дизельні машини з переднім приводом.
Така своєрідна дискримінація – бензин лише на передньому приводі, дизель виключно повнопривідний – хочеш не хочеш дасться взнаки. Для потенційних покупців, які ідеалом компактного кросоверу вбачають бензинову повнопривідну машину (а таких, слід зазначити, серед українців досить багато), Karoq випадає з кола інтересів.

Правило №6. Не бійся полишати асфальт
Передньопривідний кросовер? Здавалося б, це взаємовиключні поняття, але не у випадку Skoda Karoq. Авжеж, для штурму піщаної пустелі чи то багнюки на лісовій дорозі ця машина аж ніяк не годиться. Але навіть за відсутності повнопривідної трансмісії Karoq може існувати й за межами асфальту. Запорукою цьому є достатній кліренс (180 мм) та невеликі звіси, що у поєднанні з розумною головою драйвера можуть завести Karog досить далеко від цивілізації.
Головних правил позашляхової їзди на цьому чеському кросовері два. По-перше, слідкуємо, аби не допустити діагонального вивішування, бо з цієї халепи доведеться вибиратися лише за допомогою одного ведучого колеса, адже блокування диференціалу Karoq позбавлений. По-друге, бажано, щоб під колесами було покриття з достатнім коефіцієнтом зчеплення. Через шосейні шини з неглибоким протектором вологий ґрунт чи то навіть трава уповільнюють, а при подальшому напорі навіть унеможливлюють пересування. У першому випадку колеса дуже швидко забиваються землею, перетворюючись на такий собі слік, у другому ж машина безпомічно ковзає при спробі піднятися на будь-який горбок. Це означає, що зимові заміські вилазки цьому кросоверу протипоказані.

Правило №7. Насолоджуйся функцiональнiстю за розумні гроші
Втім, для справжнього джиперства існують інші автівки, а Karoq – про інше. Цей кросовер цiкавий перш за все традицiйною для Skoda високою якiстю та шасi з вiдмiнним балансом комфорту і керованостi. Плюс – достатня геометрична прохiднiсть, що навiть за вiдсутностi повного приводу дозволяє вважати машину повноцiнним кросовером. У сукупностi з гарним базовим оснащенням це робить Karoq вельми цiкавим гравцем на ринку.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].