mind
Нова китайська хвиля: що цікавого може показати кросовер Haval H6

Нова китайська хвиля: що цікавого може показати кросовер Haval H6

І чому словосполучення «авто з КНР» вже не є синонімом ширвжитку

Цей матеріал також доступний російською
Нова китайська хвиля: що цікавого може показати кросовер Haval H6
Фото: Вадим Добровольський

До Одеси та назад – майже 1000 км за кермом нового китайського кросовера Haval H6 принесли розуміння, що в Піднебесній можуть робити непогані автівки за помірну ціну. Але питання щодо машини все одно є.

Від китайських автівок багато хто відвертає ніс. Причому в буквальному сенсі – пластик, який автовиробники з Піднебесної використовують в інтер’єрі, дуже часто низької якості, і тому в салоні присутній неприємний фенольний запах. А ще невідома родословна, побоювання щодо надійності та невисока ліквідність на вторинному ринку.

У випадку середньорозмірного кросовера Haval H6, який нещодавно з’явився в Україні, перше питання можна вважати закритим: незважаючи на малознайоме ім’я, перед нами продукт відомої фірми Great Wall, яка свого часу була присутня на нашому ринку й машини якої зарекомендували себе доволі непогано. Haval – окремий суббренд Great Wall, під яким випускаються виключно кросовери та позашляховики. На сьогодні представлена в Україні лінійка нараховує три моделі: компактний H2, середньорозмірний H6 та великий рамний H9.

Ззовні та всередині. Небанальна зовнішність без помітного копіювання європейських чи японських брендів та акуратний інтер’єр без неприємного запаху – це однозначний плюс. Сам салон, як то кажуть, на любителя: когось вигадливі лінії передньої панелі приваблять своєю неординарністю, а когось, навпаки, відштовхнуть. Як би там не було, зібрана машина на тверду четвірку: ані задирок пластику, ані нерівних швів. До того ж наша машина в максимальній комплектації мала цифрову передню панель – серед кросоверів цього класу та цінового діапазону це досить рідке явище. Втім, без огріхів не обійшлося: діапазон регулювання керма по вертикалі однозначно замалий, а штатна аудіосистема навіть на мінімумі звучить надто гучно.

Нова китайська хвиля: що цікавого може показати кросовер Haval H6
Фото автора

Два мотори, передній привід. З технічного боку Haval H6 – такий собі середнячок. Маємо два мотори на вибір, але обидва – виключно бензинові, хоча у материнської компанії Great Wall в арсеналі є й дизельні агрегати. Втім, двигуни H6 оснащені турбонаддувом та безпосереднім впорскуванням палива, що обіцяє непоганий потенціал. Так воно й є: молодший мотор об’ємом 1,5 л видає 163 к.с., а старший на два літри – 190 к.с.

Але з будь-яким двигуном привід буде виключно передній, хоча задня багатоважільна підвіска прозоро натякає, що формулу 4х4 тут в принципі можна реалізувати. Зате трансмісія – просунутий преселективний «робот» з двома зчепленнями, та ще й семиступінчатий. За кремом є навіть пелюстки ручного перемикання передач, але активуються вони виключно у ручному режимі роботи трансмісії.

Скільки й за що платимо? H6 пропонується нам в трьох комплектаціях: Fashionable, Intelligent та Supreme. У грошах різниця між ними – 65 000 грн. Машина з мотором 1.5 коштуватиме 581 000 грн у базовій версії та 647 000 – у максимальній, а дволітрова модифікація – відповідно 618 000 та 681 000 грн. Для порівняння: Kia Sportage, який можна вважати формальним конкурентом H6, зараз можна придбати за 560 000–600 000 – це буде машина у версії Comfort з механічною чи автоматичною трансмісією.

Тому до оснащення китайської автівки ставишся прискіпливо. У «базі» покупець отримує помірно-достатній набір: тканинний салон, кондиціонер, датчики дощу та світла, легкосплавні колеса, дві фронтальні подушки безпеки, безключовий доступ, система старт-стоп, мультимедійна система з 9-дюймовим сенсорним дисплеєм. Середня комплектація додає передні бокові ейрбеги, камеру заднього виду, круїз-контроль, передній парктронік, світлодіодні  фари, клімат-контроль, обшиті кожзамом сидіння. А в «топі» маємо цифрову панель приладів, акустичну систему з 10 динаміками, передні сидіння з пам'яттю, помічник парковки.

З одного боку – досить непогано. З іншого – такі важливі функції, як підігрів сидінь та руля, є опціями навіть для максимальної комплектації, а для «бази» вони недоступні й за доплату.

Нова китайська хвиля: що цікавого може показати кросовер Haval H6
Фото автора

Багато й мало палива. На ходу машина подарувала різнопланові емоції. З одного боку, вона непогано слухається керма і навіть на великій швидкості не потребує підрулювати – це говорить про вивірену кінематику підвіски та вдалий підбір амортизаторів та шин. З іншого – підвіска надто детально транслює в салон нерівності дороги, а гальмам не вистачає прозорості. Питання є й до електроніки: наприклад, після перемикання селектора трансмісії в положення заднього ходу треба зачекати дві-три секунді, поки ввімкнеться камера заднього виду – в інших машинах цей процес займає менше секунді.

Наявної потужності достатньо для комфортного пересування містом та поза ним – навіть у випадку молодшої версії з мотором 1.5. Але за витратою палива обидва мотори далекі від лідерів економічності. У місті півторалітрова версія витрачає біля 10 л/100 км навіть при неспішній їзді. А за містом… Дослідним шляхом вдалося встановити, що оптимальний режим позаміської їзди – 110–120 км/г. За такої швидкості витрата палива тримається в прийнятних рамках близько 8–9 л/100 км. Якщо ж їхати швидше, витрата палива різко зростає і може досягти 12–13 л/100 км. Та навіть при спокійній їзді заправлятися прийдеться доволі часто, адже бак тут доволі невеликий. За паспортом ємність становить 58 л, але під час заправки «до повного» при палаючій лампочці низького запасу ходу (близько 50 км) пістолет відстрелив на позначці 42 л. Тобто шлях до тієї ж Одеси на одному бакові не здолаєш.

Нова китайська хвиля: що цікавого може показати кросовер Haval H6
Фото автора

Які перспективи? Імпортер тверезо оцінює найближчі перспективи бренду і водночас займається розвитком дилерської мережі. Нещодавно вона поповнилася автосалоном в Одесі, а на черзі відкриття ще декількох точок продажу. З початку продажів H9 вдалося реалізувати 16 автівок, ще більше двох десятків машин предоплачено. Великий та більш дорожчій H9 поступається популярністю: поки що реалізовано трохи більше 10 машин. А загальний план до кінця року – продати ще близько 50 автомобілів Haval.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті