Porsche Cayenne Coupe: виправленому вірити

Porsche Cayenne Coupe: виправленому вірити

Чому цього авто не було раніше, хоча його варто було б придумати 10 років тому

Этот текст также доступен на русском
Porsche Cayenne Coupe: виправленому вірити
Фото автора

«Кай» з'явився 2002 року й на тлі інших Porsche відверто виглядав чужинцем. І зовні, й ідеологічно – ніколи ще жодна з моделей марки не була настільки громіздкою і неповороткою. І утилітарною. Coupe виправляє всі ці недоліки. Як саме, Mind уважно вивчив.

«Тачки, перегони, югослав...»

Пару місяців тому, на глобальній тестовій презентації новинки в Граці організатори наполегливо не рекомендували журналістам перетинати австро-словенський кордон. Так і говорили: місцева поліція надмірно уважна до Porsche на німецьких номерах. Невже екс-югославська поліція пам'ятає те, що забув народ?

40 років тому в СФРЮ з'явився новий національний герой. І це був не призначений «згори» передовик виробництва чи відмінник бойової служби – швидше навпаки. Опівнічний стрітрейсер експропріював Porsche 911 Еміра Кустуріци і почав провокувати міліцейські патрулі, зі зрозумілих причин легко тікаючи від переслідування. Навіть більше, щоб підвищити градус напруження, він телефонував на радіо і в прямому ефірі призначав «вартовим порядку» місце зустрічі в самому центрі столиці.

Коли кількість глядачів перетнула 10-тисячну позначку, впіймати бешкетника стало справою честі силових структур – правляча партія вважала цю історію загрозою всьому комуністичному режиму, що й без того втрачав популярність через тоталітарні примхи Йосипа Броза Тіто. Який, до речі, свого часу був тямущим гоночним механіком і брав участь у марафонах в одному екіпажі з Фердинандом Порше. І коли патрулям все ж вдалося знерухомити біле купе з німецькими номерами, свідомі громадяни «відбили» свого героя. В їхніх очах він з шоумена і «троля» давно перетворився на символ непокори системі.

Рівно через 40 років – день-у-день – автор цих рядків попрямував до колишньої Югославії – щоправда, вже на запрошення самих німців, для зустрічі з їхнім новим героєм. Білим купе на німецьких номерах.

Porsche Cayenne Coupe: виправленому вірити

Крос-купе скромно подається як більш спортивна модифікація Cayenne, але при цьому виглядає як стовідсотковий Porsche, а не перелицьований VW Touareg. І керується так, що саме час писати реквієм за ординарним «Кайєном».

«Ви відповідаєте за тих, кого приручили»

Це зараз Cayenne – найпопулярніша модель марки, а на початку «нульових» лише ледачий не штурхав Porsche. Можна уявити собі праведний гнів клієнтів марки, адже до того півстоліття в Цуффенхаузені пестили й плекали виключно концепцію дводверного спорткара з похилим дахом і пріоритетом керованості. Аж тут з'явився здоровезний «сарай» з єдино можливим для кросоверів кузовом «універсал». Чи варто дивуватися, що адепти піддали бренд анафемі, а купували Cayenne ті, хто раніше побоювався сідати за кермо Porsche?

Порівняльні ціни на Porsche Cayenne і Porsche Cayenne Coupe

Модель Ціна, від
Porsche Cayenne S Coupe 2,443155 млн грн
Porsche Cayenne S 2,328150 млн грн
Porsche Cayenne Turbo Coupe 4,241160 млн грн
Porsche Cayenne Turbo 4,361775 млн грн

Здавалося б, заданий у 2008-му BMW X6 тренд «горбатої гори» надавав швабам унікальний шанс повернути разом з характерним профілем всенародну любов порше-пуристів. Але ж ні – до нового формфактора вони поставилися скептично. По-перше, «Кай» дозволив не просто помітно збільшити продажі марки, а потроїв їх. А, навіщо, питається, ремонтувати курку, що справно несе платинові яйця? По-друге, вже виросло покоління, яке вважає, що перемальовувати його силует – все одно що повернути касетні магнітофони і механічну коробку передач.

І лише переконавшись у маркетинговій спроможності Х5 у версії «купе» і його послідовників на кшталт Mercedes-Benz GLE Coupe, шваби дали зелене світло власній розробці. Але, на відміну від основних конкурентів, вчинили набагато чесніше і не стали виводити СС в окреме сімейство – його завданням стало закрити ще одну порожню нішу. Бо технічно всі крос-купе ідентичні базовим первинникам. Ось і наш герой відрізняється від ординарного «кая», правду кажучи, лише формою даху та налаштуваннями, зумовленими зниженням центру тяжіння і іншим розподілом маси по осях.

Проте саме переналаштування підвіски (калібровано її, зрозуміло, на «Нордшляйфі») відняла часу більше за все інше. Щоб повірити в слова про прецизійну пропорцію енергоємності і жорсткості, організатори тесту повели нас подалі від автострад, проклавши обидва 200-кілометрових маршрути серпантинами хребта Караванке і путівцями плато Межакла.

Досить пристойне покриття останніх, помножене на тривимірний рельєф і слабку завантаженість, провокували анітрохи не менше, ніж «тещині язики» Південних Альп. Мінімум підкермовувань і максимум зчеплення. Якщо в апексі колесо потрапляло на «пливун», підвіска відпрацьовувала з відчутним стусаном, але при цьому не втрачаючи ані сантиметра зацепу.

Porsche Cayenne Coupe: виправленому вірити

У перекладі Сoupe – «обрізаний» або «розділений», тобто виконаний на скороченому шасі. Наш же герой навіть довший за первинний варіант. І, що найцікавіше, при стовідсотковій впізнаваності та аналогічному (0,34) коефіцієнті аеродинамічного опору не має з ним жодної спільної кузовної панелі.

«Siri, де терміново взяти 4,36 млн грн?»

Нахвалюючи пневмопідвіску PASM, яка вміє адаптуватися до різних умов руху, несправедливо буде змовчати про коробку передач. Нехай Tiptronic S не змінився, але залишився одним з найкращих «автоматів», створених людьми і для людей, тобто з людською логікою алгоритмів адаптації. За інтенсивністю роботи педалями гальма і газу він розуміє навіть настрій водія.

А ось під вуглецево-керамічні гальма підлаштовуватися довелося вже автору. Так, їх жовті супорти розкішно проглядають крізь чорний глянець спиць, але береться до роботи це диво гоночних технологій лише після ґрунтовного розігріву. І так само швидко випадає з робочої зони. Тому, щоб гарантовано тримати гальма в тонусі, доводилося раз у раз наступати на ліву педаль двома ногами.

Porsche Cayenne Coupe: виправленому вірити

Отже поміркуйте двічі, чи варто витрачається на найдорожчу опцію, тим більше, що штатні «чавунці» з карбідо-вольфрамовим покриттям так само справляються з завданнями на всі сто.

Взагалі, у новинки просто небачена для Porsche базова комплектація. Тут і активна аеродинаміка, і система придушення крену кузова, і система блокування диференціала задньої осі, що відповідає за векторизацію, і асистанси допомоги при паркуванні з датчиками і камерою заднього виду, і підсилювач кермового управління. І ще багато чого. Наприклад, «драгрейсинговий» пакет Sport Chrono з пресетом, що на 20 секунд активує режим Халка. Коли стрілка тахометра підповзає до інфарктної для більшості водіїв цифри «8», хочеться, щоб це тривало вічно.

Porsche Cayenne Coupe: виправленому вірити

Після перших 200 км серпантинів, офроадів і кантрісайду почуваєшся абсолютно випотрошеним. Але при цьому готовим доїхати до канадського кордону. Google, який пін-код у картки І. В. К.?

Чим іще похизуватися?

Штатне «взуття» новинки – 20-дюймові легкосплавні диски та різні за розміром (275/45 спереду і 305/40 ззаду) покришки Pirelli P Zero. Але обидва примірники, які потрапили до рук автора цих рядків, були на опціонних 22-дюймових ковзанках GT Design а-ля 911 Turbo, взутих у шини 275/45 315/30. Ганяти на такому низькому профілі було лячно, хоча настільки пристойних доріг немає ні в одній екс-соціалістичній країні.

Навіть з пневмопідвіскою така гума транслює на кермо дорожні нерівності з неупередженістю осцилографа. Але і зачіп відповідний – щоб у повороті зірвати автомобіль у занос, потрібно дуже далеко послати своїх ангелів-охоронців. Далі тієї межі, за якою припиняють діяти закони фізики і численні асистанси системи управління вектором тяги.

А ось у наших широтах подібна «ізоляційна стрічка» – шлях у один кінець. Ваш шиномонтажник ходитиме в Brioni, а ви – пішки.

На цьому сарказм можна припинити – в усьому іншому цей телепортатор задає нові стандарти керованості в класі кросоверів. Раніше здавалося, що 550 сил і 770 «ньютонів» для цього шасі забагато – трекшен-контроль раз у раз вимикав тягу через перманентні пробуксовки навіть на прямий і на сухому асфальті. Тепер же пазл склався. Зокрема, і завдяки такій гумі.

Вибір моторів – ще один цвях у кришку дизельної труни. Лише «бензин», насолода втомленого від ретрорефлексії пертролхеда. На розігріві – турбований V6 (2995 куб. см, 340 к. с., 450 Нм), пік тяги якого доступний з 1340 об/хв, тобто мало не з «холостих». На вершині харчового ланцюжка – двічі наддувний V8 (3996 куб. см, 550 к. с., 770 Нм), який своїм риком заганяє оленів назад у ліс і змушує поліцейських притримувати кашкети.

Porsche Cayenne Coupe: виправленому вірити

Зрозуміло, що багажник, як і салон, став жертвою купейного силуету. Але не смертельно, його корисний об'єм всох з 770/1710 до 625/1540 л у простого СС і до 600/1510 у Turbo. І взагалі, хто, купуючи Porsche, думає про саджанці й лантухи з врожаєм?

Де, коли, за скільки?

Книгу замовлень вже відкрито, українські продажі почнуться 21 жовтня. Але варто поспішати, адже квота на цей рік – лише 63 примірники. Зрозуміло, купе трохи дорожче від ординарного «Кайенна». За початкову версію з V6 просять 2,44 млн грн проти 2,32 за ординарний Cayenne. Топову версію з V8 оцінено в 4,36 млн грн проти 4,24 млн грн.

На жаль, самі співробітники Porsche нічого не чули про події не надто вже й давні. Персонал замку-готелю, в якому ми жили, й поготів важко уявляв собі навіть хто такий Тіто, хоча його фото висить у холі на стенді почесних гостей. Рідкісні поліцейські сприймали всі розпитування як розіграш. І лише водій буса, що відвозив журналістів до аеропорту, згадав, що «років десять тому бачив якийсь фільм, знятий за мотивами» тієї історії. Але не додивився його, сприйнявши за бурхливу фантазію молодих режисерів – мовляв, у житті такого трапитися не могло.

Porsche Cayenne Coupe: виправленому вірити

Порівняльні характеристики основних конкурентів Porsche Cayenne Coupe

Модель Роб. об'єм 
(куб. см)
Потужність
(к. с.)
Момент (Нм) Швидкість
(км/год)
Розгін, с 
(0–100 км/год)
Ціна
(млн грн)
Porsche Cayenne Coupe 2995 340 450 243 6 2.443155
Audi Q8 55 TFSI quattro 2967 286 600 245 6.3 1.816505
BMW X6 xDrive40i 2998 340 н. д. 250* 5.5 1.933686
Maserati Levante S 2979 430 580 264 5.2 3.583774
Mercedes GLE 400 Coupe 2996 333 480 247 6 1.698013

*Обмежено електронікою.

Порівняльні характеристики основних конкурентів Porsche Cayenne Coupe Turbo

Модель Роб. об'єм
(куб. см)
Потужність
(к. с.)
Момент
(Нм)
Швидкість
(км/год)
Розгін, с 
(0–100 км/год)
Ціна
(млн грн
)
Porsche Cayenne Coupe Turbo 3996 550 770 286 3.7 4.24116
BMW X6 M50i (G06) 4395 530 н. д. 250* 4.3 2.331134
Maserati Levante GTS 3799 550 730 292 4-4,2 3.846262
Mercedes-AMG GLE 63 Coupe 5461 557 700 250* 4.3 2.784872

*Обмежено електронікою.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло