Гастарбайтер з Піднебесної: чому китайський пікап – важлива новина для агроринку
Якими є основні плюси та мінуси JAC Т8

5 вересня поблизу Києва пройшла презентація китайського автомобіля JAC Т8. Заявлена ціна – 540 000–604 000 грн, так мало пікапи найбільш затребуваного українцями середньорозмірного формату ще не коштували. При цьому складалися вони на «конвеєрі» довжиною 7268 км – Хефей-Іллічівськ.
«Кому це все треба?»
Аграрний сектор – справжній острів благополуччя в болоті стагнуючого авторинку країни. А пікапи – улюблений транспорт українських фермерів, у яких свій погляд на автомобільну моду.
«Легко жити. Легко працювати» – зазвичай китайські слогани дуже важко адаптуються до нашої дійсності, але в даному випадку все виявилося просто і доречно. Як і конструкція самого Т8. Попри відносну свіжість (він дебютував у квітні 2018 року) з інженерної точки зору ця модель доволі кондова – саме те, що полюбляють аграрії.
У проспекті йдеться про якусь «новітню міжнародну платформу 8-го покоління», але фактично перед нами інтерпретація Toyota Hilux минулого покоління. Якісь технології «Аньхой Цзянхуай Отомобайл Компані» купувала безпосередньо, десь обмежилася консультаціями. В основі конструкції – потужна рама сходового типу. Архітектура підвіски так само аналогічна більшості конкурентів – незалежна пружинна двоважільна спереду і залежна балка на п'яти листових ресорах ззаду. Як і схема повнопривідної трансмісії: передок, що жорстко підключається, три режими (2H, 4H і 4L) роботи і знижувальна сходинка з редукцією 2,48.
Одна з таємниць такої привабливої ціни Т8 – у наддовгому конвеєрі. Пікапами вони стають лише в Іллічівську, де за 1,5 нормо-години двоє збирачів чотирма гвинтами прикручують до рами кузов.
Ціни на JAC Т8 Diesel 2.0 СTi залежно від комплектації
Intermediate | Full | Full Extra |
540 000 грн | 578 000 грн | 608 000 грн |
«Що ми отримаємо за ці гроші?»
Попередниця «вісімки» – Т6 – не лише конструктивно копіювала тойотівський первинник, її навіть малювали в півоберта з оглядкою на Hilux. А ось зовнішність неофіта – справа рук власної туринської студії, в проспектах званої «італійським науково-дослідним інститутом». І хоча цього разу рефреном виступав «янкі», важливо, що на виході вийшло не по-китайськи химерно, а по-апеннінськи легко. І подекуди навіть почало проступати корпоративне обліко морале.
Вдався і «спроектований за структурою пташиного гнізда» салон, в якому про утилітарну суть нагадує хіба що важіль механічної коробки передач. Тут є і мультифункціональне кермо, і «легкові» оздоблювальні матеріали, і обтягнуті екошкірою передня панель і сидіння, та й кнопка запуску двигуна.
Так, мультимедійна система з 8-дюймовим кольоровим сенсорним екраном не відрізняється швидкодією, зате інтуїтивно зрозуміла. В її меню – сервіси CarLife і Bluetooth, навігація і вкрай корисна для 5,3-метрового пікапа система кругового огляду. Ось тільки і розподільна здатність, і противідблискувальні властивості камери заднього виду залишають бажати кращого.
Але найслабше місце салону – ергономіка: керму бракує регулювання по вильоту, задні крісла встановлені практично вертикально, а мляву бічну підтримку передніх можна виправдати хіба що турботою про тих, хто змушений часто сідати і підводитися. Причому робити це в дуже зимовому одязі.

Т8 дебютував ще у квітні 2018-го на пекінському мотор-шоу і вже тоді запам'ятався привабливою (99 800–109 800 юанів) ціною. А до кінця року став одним із найбільш продаваних середньорозмірних пікапів на ринку Піднебесної.
А ось у кузові місця досхочу. В Україні Т8 пропонується з однією-єдиною колісною базою і «квадратною» (1520х1520 мм) вантажною платформою з поліуретановим напиленням замість пластикової вкладки. Висота бортів – 470 мм, вантажної платформи – аж 900 мм. У столі замовлень є всі необхідні для кузова фірмові аксесуари – від кришок до надбудов. Імпортер обіцяє 40-денний термін поставки.
«А що там під капотом?»
На вибір дистриб'ютором пропонуються 2-літрові бензиновий (190 к. с., 290 Нм) і дизельний (139 к. с., 320 Нм) турбодвигуни. Перший однозначно кращий щодо динаміки, зате у другого пікова тяга доступна починаючи з 1600 об/хв. Автоматичної коробки передач немає і не буде – лише 6-швидкісна «механіка» з не надто виразним включенням передач.
«JAC Т8 втілює в собі сучасні тенденції виробництва пікапів і представляє найвищий рівень Made in China».
«Чим іще потішите?»
Окрім привабливої ціни T8 має ще як мінімум два козирі: добротна збірка і багаті комплектації. Так, вже в базі він оснащується ABS, EBD, BOS, парою фронтальних подушок безпеки і заднім паркувальним радаром.
У топової версії є ESC, TPMS, «шкіряний» салон, круїз-контроль, відеореєстратор, камера кругового огляду, кондиціонер, системи допомоги при старті в гору безключового доступу, попередження про виїзд зі смуги руху. А це набір пристойно оснащеної малолітражки, яка навіть у базовій версії коштує дорожче за повнопривідний 5,3-метровий пікап.

Вантажопідйомність і ціни повнопривідних пікапів з подвійними кабінами
Автомобіль | Вантажопідйомність (кг) | Ціна (грн) |
JAC T8 Diesel 2.0 СTi 6MT | 900 | 540 000 |
Great Wall Wingle 7 2.0d 6MT | 1050 | 604 800 |
Ford Ranger 2.0 EcoBlue 6MT | 1081 | 775 567 |
Mitsubishi L200 Invite 2,4 6MT | 995 | 812 000 |
Toyota Hilux 2.4 D-4D 6MT | 750 | 846 000 |
VW Amarok Rodeo 2.0 TDI 6MT | 849 | 1 039 807 |
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].