Новинки Франкфуртського автосалону: найвитонченіший з AMG, перший «гібрид» від Lamborghini, «кришталевий» BMW і тонкий тролінг від Nissan Juke
Чим можна здивувати автомобільних фанатів у Франкфурті-на Майні... і не лише там

Як уже писав Mind, на завтра, 12 вересня, заплановано офіційне відкриття Франкфуртського автосалону (Internationale Automobil-Ausstellung, IAA) перед широкою публікою. Головний виклик цього року для автовиробників – відповідність їхніх дітищ останнім екотрендам.
Про деякі деталі найяскравіших презентацій нам вдалося дізнатися напередодні. Поки у Франкфурті-на-Майні готується старт останнього з найбільш значущих мотор-шоу року, Mind розповідає про найяскравіші новинки. Раніше ми вже познайомили читачів з «фішками» Volkswagen ID.3 і Land Rover Defender, а тепер пропонуємо прочитати про нюанси Mercedes-AMG GLB 35, Lamborghini Sian, BMW X6 і Nissan Juke.
Mercedes-AMG GLB 35

Компактвен B-класу з'явився ще 2005-го і, хоча рік у рік він гарнішав і дорожчав, але навіть у третьому поколінні не заслужив зарядженої версії від AMG. А ось його кроссоверна версія GLB отримала її вже через три місяці після дебюту.
Стандартна для всіх «35-х» форсована «турбочетвірка» M260 (2000 куб. см, 306 к. с., 400 Нм) спричинила ланцюг масштабних переробок у трансмісії та шасі. Спеціально під неї в AMG створили 8-швидкісний «автомат» Speedshift DCT 8G плюс відповідним чином перекалібрувати підвіску, застосувавши нові важелі, пружини і амортизатори.
У результаті кросовер розмінює першу «сотню» за 5,2 с і припиняє розгін після досягнення обмежувача, що спрацьовує на позначці 250 км/год. Зрозуміло, гальмівні механізми теж оновлено: тепер вони 4-поршневі з фіксованою скобою (діаметр дисків – 350 мм) спереду і 1-поршневі з плаваючою скобою (330 мм) ззаду.
У випадках, коли потрібен повний привід, задня вісь активується електромеханічною багатодисковою муфтою. Крім п'яти стандартних попередніх налаштувань керуючої електроніки (Comfort, Slippery, Sport, Sport + і Individual) з'явився драгстерний режим Race-Start із функцією лаунч-контролю.
Як і в цивільній версії, за доплату можна замовити позашляховий пакет Off-Road Engineering з адаптивною підвіскою, «дитячий» ряд сидінь, колеса діаметром до 21 дюйма тощо.
Старт продажів намічений на перший квартал 2020 року. У Німеччині за AMG-версію просять від 55 000 євро проти 37 700 євро за «простий» GLB.
Lamborghini Sian

Гібридні системи, від самого початку покликані зменшити викиди шкідливих речовин і витрати палива, виробники суперкарів використовують на власний розсуд. У їхніх руках синергетичні установки стають джокерами, що дозволяють підвищити віддачу там, де звичні засоби вже не працюють.
«Ламбо» до останнього тримався осторонь екотрендів, вважаючи за краще перевірені рішення, поки не вперся в інжинірингову стелю. Є у італійців справжній витвір мистецтва епохи Відродження – 6,5-літровий V12 з розподіленим уприскуванням і титановими впускними клапанами. Але як вони не старалися, дотягнути до позначки в 800 к. с. не виходило – в останній ітерації «атмосферник» видає 770 к. с. і 720 Нм.
Але тут на допомогу прийшов скромний 48-вольтний електромоторчик, що одним махом додав 34 к. с. і 38 Нм. Він же взяв на себе частину роботи РКП, у корпус якої імплантований.
Завдяки тому, що e-motor (до речі, вперше для низьковольтних гібридів) безпосередньо пов'язаний з колесами, він відповідає за задній хід, паркувальні переміщення і настільки ж потужний, як і безшумний старт. Адже електродвигуни, на відміну від ДВЗ, моментально реагують на хід правої педалі. Плюс згладжують ривки, заповнюючи розриви тяги при перемиканні передач. Отже – покращують динаміку: у Sian (в перекладі з болонського діалекту – «блискавка») час розгону до 100 км/год не перевищує 2,8 с, а максимальна швидкість зашкалює за 350 км/год.
При цьому Sian позбавлений головного мінуса гібридної системи – важких тягових акумуляторів. Замість них встановлено легшу, компактнішу, ресурснішу і «чуйнішу» батарею суперконденсаторів, з якими ось уже 10 років порпається споріднений Porsche. У результаті маса всього гібридного «лівера» становить 34 кг. А основний недолік суперконденсаторів – їхня дорожнеча – на ціноутворенні Lamborghini не надто помітна.
Третє покоління BMW X6

Купе ще більше віддалився від «старшого брата» – Х5. І не лише ззовні. Завдяки унікальним опціям на зразок кришталевого селектора АКП і автопілота з пам'яттю пройденого шляху він наближається до Х7.
Презентувати Х6 спочатку планувалося у 2020-му. Але конкуренція в секторі преміальних позашляховиків настільки посилилася, що баварці взяли на себе підвищені зобов'язання і представили «базовий» Х5 ріком раніше. Відповідно, Х6, що йде слідом, теж з'явився набагато раніше від очікуваного. Причому не в США, де він складається і продається (у ЄС попит незначний), а в Німеччині.
Як і раніше, купе технічно є клоном вельми успішної моделі Х5, а ось їхню зовнішність стилісти урізноманітнили як ніколи. Інші бампери, радіаторні решітки, фронтальна оптика і оновлена лінія даху, яка нарешті не виглядає горбатою, а сама корма – надважкою. Щоправда, місця над головою більше не стало – заради стрімкішого силуету висота знизилася на 6 мм.
Базової версії у Франкфурті не було – лише заряджена M50i, тому говорити про комплектацію поки зарано. Достеменно відомо лише, що у «базі» буде пружинна підвіска з електронно керованими амортизаторами, активна стабілізація крену, активне рульове управління і комплекс BMW Active Driving Assistang з адаптивним круїз-контролем, асистансами паркування і моніторингу «сліпих» зон плюс системою запобігання зіткнень. Також у списку опцій – повнокероване шасі і задній М-диференціал, пневмопідвіска (діапазон регулювань – 8 см) та електромеханічні стабілізатори. Плюс позашляховий і спортивний пакети.
Лінійка двигунів BMW X6 третього покоління
Модель | Роб. об'єм (куб. см) | Потужність (к. с.) |
40i | 3000 | 340 |
M50i | 4400 | 530 |
30d | 3000 | 265 |
M50d | 3000 | 400 |
Nissan Juke

Інтернет-технології перекроюють усі ринки, включаючи автомобільний. І дедалі більше концернів не бачать сенсу витрачатися на участь навіть у таких глобальних автосалонах, як IAA. До Німеччини не приїхали Toyota і Fiat, Peugeot і Mazda, Volvo і Chevrolet, Chrysler і Citroën плюс ще два десятки великих автовиробників. На чолі з Nissan, чий неординарний субкомпакт дуже чекали саме у Франкфурті.

Ніби згадавши французьке прислів'я «Той, хто відсутній, завжди неправий», Nissan організував для презентації Juke власний автосалон. Найнеординарніший B-SUV дебютував у Francfort Show – у французькому селищі з однойменною назвою, про яке не знають навіть найдокладніші «мішленівські» мапи.
Перший Juke (2010-2018 рр.) привертав до себе увагу cамобутнім дизайном і зухвалою, як для Nissan, непрактичністю. І тим не менше перевершив усі очікування, розійшовшись майже мільйонним тиражем. Причому для більшості покупців він став саме першим автомобілем.
Друга генерація паркетника переїхала на загальну Renault Captur модульну платформу CMF-B, намагаючись виправити головний недолік первістка – тісноту. Приріст стався по всіх фронтах: 75 мм довжини, 35 мм ширини і 30 мм висоти. При цьому Juke залишився франтом: той же неординарний силует, двоповерхова оптика, рельєфні арки – сплутати його хоч із кимось просто неможливо.
Базовим і в Європі, і в Україні стане поєднання 3-циліндрового турбомоторчика 1.0 DIG-T (1000 куб. см, 117 к. с., 180 Нм) з 6-ступінчастою «механікою». Замість не надто розторопного і дуже галасливого варіатора – 7-швидкісний «робот» з двома зчепленнями.
В ЄС нове покоління буде доступним вже з листопада, в Україні – з другої половини 2020 року.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].