facebook.com
mind
Експортна стратегія МЕРТ: Україна не використовує торговельний потенціал на повну

Експортна стратегія МЕРТ: Україна не використовує торговельний потенціал на повну

Експорт товарів та послуг з 2012-го по 2016 рік скоротився майже вдвічі - з $82,4 млрд до $44,9 млрд

Міністерство економічного розвитку і торгівлі оприлюднило документ стратегічного розвитку України за 2017-2021 роки, де вказано 75 ринків, з якими Україна не використовує повністю торговий потенціал, тим самим втрачаючи близько $6 млрд.

За даними документу, Україна поки недостатньо використовує можливості торговельного співробітництва з США, Німеччиною, Великобританією, Францією, Японією та Канадою.

У стратегії зазначено, що експорт товарів та послуг з 2012-го по 2016 рік скоротився майже вдвічі – з $82,4 млрд до $44,9 млрд.

У той же час частка АРК, Донецької та Луганської областей у загальному обсязі експорту українських товарів знизилася з 26,6% у 2013 році до 10,4% в 2015-му (дані без урахування Державною службою статистики зони АТО і Республіки Крим). У період з 2013 по 2015 роки експорт з Донецької області впав на 70%, а з Луганської – на 93%.

Вартість експортних втрат за рахунок цих регіонів (разом з тимчасово окупованим Кримом) склала $12,9 млрд, тоді як загальні експортні втрати України за два останні роки сягнули $25,2 млрд.

«Експортна стратегія України буде операційною програмою дій з розвитку торгівлі, яка буде змінюватися відповідно до змін ринкової кон'юнктури. Основними галузями, що будуть формувати український експорт, повинні стати харчова промисловість, ІТ-сфера, машинобудування і аерокосмічна промисловість», – розповів УНІАН перший віце-прем’єр, міністр економічного розвитку та торгівлі Степан Кубів.

Згідно документу, стратегія визначає перспективні ринки для українського експорту, серед яких ключове місце займають 28 країн ЄС – найважливіші зовнішньоекономічні партнери країни. Серед інших країн найбільш перспективними є США, Китай, Туреччина, Японія, Ізраїль та Індія.

МЕРТ зазначає, що частка ринку ЄС в обсязі українського експорту товарів за цей період зросла з 25% ($17 млрд) до 37,1% ($13,5 млрд), частка Індії зросла з 3,2% ($2,3 млрд) до 5,2% ($1,9 млрд), Китаю з 2,6% ($1,7 млрд) до 5% ($1,8 млрд). Експорт товарів і послуг до РФ скоротився майже в п’ять разів – з $17,3 млрд до $3,6 млрд.