У Нідерландах винайшли асфальт, який сам відновлюється після пошкоджень
Таке покриття зможе підзаряджати електромобіль

Голландські вчені розробляють асфальтове покриття зі сталевими волокнами. Під впливом магніту дрібні тріщини на дорозі затягуються, що дозволяє звести дорожні роботи до мінімуму. Також дослідники працюють над системою вбудованої в асфальт підзарядки для електрокарів і самовідновлюваним бетоном. Про це повідомляє The Verge.
Експерти з матеріалознавства з Делфтського технічного університету займаються розробкою нових дорожніх покриттів, які допоможуть зекономити на ремонтних роботах. Першим проектом вчених стало асфальтове покриття зі сталевими волокнами, які забезпечують електропровідність. Під впливом магніту асфальт і волокна в його складі нагріваються, а дрібні тріщини затягуються. Щоб провести ремонт дороги, не потрібно перекривати відрізок на кілька днів і замінювати покриття – достатньо прогнати по дорозі електромагнітну машину.
За підрахунками керівника дослідження Еріка Шлангена, інноваційне асфальтове покриття обійдеться на 25% дорожче за традиційне, але термін служби дороги збільшиться вдвічі. Тільки в Нідерландах розробка дозволить щороку економити до 90 млн євро в рік, зазначив Шланген. Розробку вчених тестують на 12 дорогах у Голландії. На одній з них інноваційне покриття служить вже 7 років.
Вчені також планують удосконалити технологію і використовувати сталеві волокна в асфальті для підзарядки електрокарів. Поки автомобіль стоятиме в пробці або перед світлофором, він зможе отримати підживлення електрикою.
Ще один проект Шлангена і його колег – це вдосконалений бетон з підвищеною міцністю. Традиційний метод будівництва бетонних конструкцій передбачає установку сталевих балок, які утримують вагу при тріщинах і розломах. Однак при пошкодженні цілісності в покриття проникає вода і солі, в результаті чого балки іржавіють. Голландські вчені вважають, що уникнути корозії можна з допомогою заповнювача тріщин.
Дослідники пропонують додавати в склад бетону спеціальну бактерію, яка виробляє карбонат кальцію, а він, у свою чергу, заповнює тріщини при їх виникненні. «Такі бактерії живуть більше 200 років. Розроблена нами технологія дозволяє поміщати бактерії в бетон так, щоб вони були активні протягом всього терміну експлуатації конструкції», – розповів Шланген.
Поки що суворі закони не дозволяють вченим проводити експерименти з бетонними конструкціями в Європі і США, але новим матеріалом вже зацікавилися в Китаї, Японії і Південній Кореї – в країнах з менш жорстким регулюванням.
Нові розробки дозволять з часом повністю відмовитися від класичних асфальту і бетону в якості дорожнього покриття і використовувати альтернативні варіанти. Нещодавно шотландська компанія MacRebur представила дорожнє полотно з переробленого пластику, яке на 60% міцніше за звичайний асфальт і служить у 10 разів довше. Дорожнє покриття також використовують для вироблення електрики від вібрації, розморожування льоду і отримання сонячної енергії.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].