Україна зайняла 44 місце з 89 в рейтингу управління ресурсами

Україна зайняла 44 місце з 89 в рейтингу управління ресурсами

Український Індекс управління ресурсами - 49 балів із 100

Україна отримала лише 49 балів зі 100 та посіла 44 місце серед 89 країн в рейтингу за Індексом управління ресурсами. Про це йдеться у звіті Індексу управління ресурсів.

Найкраще Україна показала себе у використанні ресурсного потенціалу із задовільною оцінкою (61 зі 100 балів), а найгірше – в управлінні доходами (40 зі 100 балів). Через політичну нестабільність та відсутність результатів боротьби з корупцією, сприятливе середовище України оцінили в 45 із 100 балів.

У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.

Досягнення України щодо відкритості бюджету різняться. Згідно Індексу управління ресурсами, держава розкриває інформацію про річні бюджети та витрати за найвищими показниками. Натомість Індекс відкритості бюджету оцінив Україну в 46 балів зі 100 балів, що не є високим результатом.

За Індексом Україна перебуває на четвертому місці серед дев’яти країн євразійського регіону − після Монголії, Казахстану та Киргизької Республіки. Показники України є найкращими в компоненті використання ресурсного потенціалу із задовільною оцінкою
(61 зі 100 балів) і найгіршими в контексті управління доходами (40 зі 100 балів). 

Україна має задовільну оцінку та займає друге місце за Індексом у підкомпоненті ліцензування. Держава веде реєстр ліцензій в інтерактивному режимі, а зміни і доповнення до порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, які були прийняті в 2016 році, та процесу проведення аукціонів створили основу для конкурентного та прозорого процесу ліцензування. Україна є однією з небагатьох країн у світі, де чинне законодавство вимагає від компаній публічно розкривати інформацію про своїх кінцевих бенефіціарів.

Україна і Ботсвана є єдиними країнами в Індексі, у яких середні показники між індикаторами, які стосуються виміру законодавства та нормативних актів, та індикаторами, що стосуються виміру практики і розкриття інформації, є однаковими. Однак на рівні місцевого впливу, за який Україна має низьку оцінку (43 зі 100 балів), дотримання нормативних вимог та розкриття інформації істотно не дотягують до вимог, що встановлені в Кодексі про надра.

За законом необхідно проводити оцінку впливу на навколишнє середовище, однак уряд чи компанії не зобов’язані публічно розкривали про це інформацію. Це означає, що громадськість не може оцінити вплив видобувної галузі на довкілля. Загалом, інформації, що стосується навколишнього середовища, дуже мало.

НАК “Нафтогаз України” входить у ТОП-10 найбільших державних компаній, які оцінювалися, та має найкращі результати діяльності серед державних підприємств в євразійському регіоні – його оцінка становить 76 зі 100 балів. 

Індекс управління ресурсами (RGI) оцінює, як кожна з 89 країн, багатих на природні ресурси, управляє своїми запасами нафти, газу та корисних копалин в 2017 році.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту editor@mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло