Захворіло у світі
31,032,045
Померло у світі
960,729
Вилікувалось у світі
21,255,717
Захворіло в Україні
178,353
Померло в Україні
3,583
Вилікувалось в Україні
78,184
Припливли: «Укртрансбезпека» звернула увагу на корупцію в портах

Припливли: «Укртрансбезпека» звернула увагу на корупцію в портах

Проблема стосується «посередництва» при опломбуванні суднових клапанів

Припливли: 	«Укртрансбезпека» звернула увагу на корупцію в портах
Контейнеровоз Thekla Schulte (порт приписки Сінгапур) у порту "Южний" (Одеська обл.)
Фото: УНIАН

Діяльність так званих екологічних інспекторів в українських портах, які беруть на себе посередницькі функції під час опломбування суднових клапанів, є незаконною та несе у собі ознаки корупції.

Про це заявили в Державній службі з безпеки на транспорті  («Укртрансбезпека», УТБ) за підсумками наради щодо процедури пломбування суднових запірних пристроїв. Нарада під головуванням Міністра інфраструктури Володимира Омеляна відбулася 20 липня в Києві, до участі в ній були запрошені представники профільних державних структур, Європейської Бізнес Асоціації та підприємці, повідомляє прес-служба УТБ.

«Інструкцією передбачено, що пломбування здійснюється екіпажем суден, а уповноважена особа Служби капітанів морських портів перевіряє наявність на судні переліку запірних пристроїв, що підлягають пломбуванню, наявність запису в судновому журналі про опломбування запірних пристроїв та фактичне опломбування запірних пристроїв і його надійність. В разі виявлення недоліків у пломбуванні уповноважена особа повинна звернутись до капітана судна або особи, яка його заміщує, з вимогою усунути недоліки. А в разі не виправлення – ця ж особа зобов’язана повідомити про зазначені недоліки центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику, зокрема у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (Укртрансбезпеку)», – зазначають у відомстві.

При цьому, як переконують в УТБ, впродовж останнього року жодного повідомлення Служб капітанів порту стосовно наявності таких недоліків не надходило.

Водночас, приводом для скликання наради стали факти зловживань у цій сфері, що набули широкого розголосу. Зокрема, як писав Mind, із січня цього року агентські компанії стали отримувати наполегливу рекомендацію укласти договір з приватною компанією «Посейдон Інжиніринг» про надання сюрвейєрських (огляд, оцінка, перевірка вантажів тощо) та інформаційних послуг. Один з видів робіт, на якому спеціалізується ця компанія, – пломбування суднових клапанів на судах, що заходять в українські порти.

Саме цю послугу і нав'язують, за словами опитаних Mind учасників ринку, судновласникам та агентським компаніям. Вартість такого виду робіт у «Посейдон Інжиніринг» – від $180 до $350 (залежно від розміру судна). Поки це єдина відома приватна структура, яка вирішила займатися таким видом діяльності.

Ці факти опосередковано підтвердилися і в ході наради. Як зазначається у релізі УТБ, під час її проведення представники бізнесу скаржились, що на етапі перевірки є факти появи третьої сторони, яка чомусь займається пломбуванням запірних клапанів і  вносить корупційну складову в цей процес, а також на те, що інспектори Укртрансбезпеки начеб-то незаконно затримують судна в портах. Чиновники Укртрансбезпеки наразі стверджують, що всі затримання суден в портах, які досі мали місце, відповідали міжнародним вимогам з безпеки судноплавства та умовам порозуміння, визначеним Чорноморським Меморандумом.

За підсумками зустрічі Мінінфраструктури взяло на себе зобов’язання звернутись до експертів-екологів. Ті, у свою чергу, мають надати експертний висновок, щоб взагалі зняти вимогу опломбовування суднових запірних пристроїв, оскільки вона діє лише в кількох окремо взятих судноплавних країнах.

Якщо ж вимогу не буде знято, тоді Інструкція про порядок пломбування в морських портах суднових запірних пристроїв має зазнати змін. Зокрема, в частині, що визначає відповідальних та виконавців пломбування, необхідно буде вказати, що воно повинно здійснюватись «виключно екіпажем судна».

Окрім цього, Мінінфраструктури зобов’язалося зробити «місячний зріз» з дати проведення наради і аналогічним складом рівно через місяць проаналізувати кількість затриманих в портах суден і конкретні причини по кожному окремому факту. Це необхідно для того, аби «виявити, чи правомірними є затримання суден в портах і чи спричинені вони реальними недоліками технічного стану останніх», – зазначають у відомстві.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті