Судноплавна галузь повертається до навігаційних технологій Другої світової

Судноплавна галузь повертається до навігаційних технологій Другої світової

Провідні країни відмовляються від GPS на користь радіолокації через загрозу кібератак

Судноплавна галузь повертається до навігаційних технологій Другої світової
фото з pixabay.com

Загроза кібернападів, спрямованих на супутникову навігацію судів, підштовхнула до повернення до історії та до створення резервних систем, таких якими користувалась за часів Другої Світової. Про це повідомляє Reuters.

Кораблі використовують GPS (Global Positioning System – систему глобального позиціонування) та інші подібні технології, в основі яких лежить надсилання та отримання супутникових сигналів. На думку експертів, ці системи вразливі до атак хакерів.

Близько 90% світової торгівлі здійснюється через морське транспортування. На відміну від літаків, кораблі не мають резервної навігаційної системи, і якщо їх GPS перестає працювати, вони ризикують сісти на мілину або зіштовхнутись з іншими суднами.

Південна Корея розробляє альтернативну систему, яка використовуватиме наземні навігаційні технології, відомі як eLoran, США планують перейняти їх досвід. Британія та Росія також планують перейти на технології, що використовують радіосигнали.

Запуск eLoran вважається надійним засобом захисту національної безпеки. Звісно, для побудови мережі передавальних станцій необхідно буде залучення чималих інвестицій.

Серед тих, хто підтримав розгортання eLoran є інженер Бред Паркінсон, відомий як «батько GPS» та його головний розробник.

За останні роки кілька разів траплялись перебої у судноплавних навігаційних системах. Досі не зрозуміло, чи були вони навмисними чи спричиненими погодними умовами.

Минулого року Південна Корея заявила, що сотні риболовецьких суден змушені були повернутись до порту після того, як сигнали GPS були заблоковані хакерами з Північної Кореї.

У червні цього року, корабель у Чорному морі доповів Навігаційному центру берегової охорони США про проблеми з GPS сигналом. Повідомляється, що тоді ж постраждало ще 20 кораблів.

Масштабна кібератака вірусом PetyaA, який потрапив до інформаційної системи транспортної компанії Moller-Maersk в 2017 році, не нашкодила навігації, але підкреслила, що хакери загрожують судноплавній галузі. Ця атака порушила операції компанії по усьому світу.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло