До 2030 року всі нафтові компанії збанкрутують – експерт
Поетапний прогноз того, як електромобілі завоюють світ – і це станеться значно швидше, ніж думали раніше

Головний редактор видання Clean Technica Захарі Шахан поділився прогнозом, як у найближчі 13 років розвиватиметься транспортна галузь. Цей прогноз дуже оптимістичний для виробників електромобілів і песимістичний – для нафтових компаній, повідомляє HighTech.
2017 рік
На ринку починають з'являтися перші електромобілі за доступними цінами з пристойною дальністю пробігу: Tesla Model 3, Renault Zoe, Chevy Bolt. Ці та інші моделі підігрівають інтерес і продажі в США, Європі та Китаї. Збільшується мережа станцій зарядки, які все частіше інтегруються в інфраструктуру торгових і розважальних центрів. Великі корпорації оголошують про свої майбутні плани перейти на електродвигуни.

2018 рік
Ідея електричного транспорту проникає в свідомість пересічного споживача. Продажі моделей Tesla і Nissan LEAF збільшуються, а дизельних і бензинових автомобілів – падають (чималу роль в цьому зіграють заборони на дизельний транспорт, введені в багатьох європейських країнах). Мережа станцій Tesla Supercharger об'єднує практично всі великі міста США і Європи. Анонсується Tesla Model Y.
2019 рік
Частка електрокарів на ринках Нідерландів, Франції, Німеччини та Великобританії досягає 10%. І в Європі, і в США починає електрифікуватися ринок доставки вантажів.
У Неваді закінчується будівництво Tesla Gigafactory, ще одну фабрику будують в одному зі штатів або за кордоном. З'являються перші Model Y, Tesla нарощує виробництво електричних фур.
2020 рік
Через зниження попиту нафтові компанії зазнають збитків, те ж саме стосується і автовиробників, зволікати з переходом на електромотори. Ford і GM близькі до банкрутства. Інвестори вкладають великі кошти в фабрики акумуляторів. Частка важких електровантажівок на ринках Європи і США досягає 10-20%, електробусів – більше 70%.
2021 рік
Найбільші нафтові компанії оголошують про своє банкрутство. Частка продажів гібридів у США і Європі сягає 20 – 25%. Ціни на літій-іонні батареї значно знижуються.

2022 рік
Більшість споживачів усвідомлює переваги гібридного транспорту, а найбільш передові вже пересідають на повністю електричний.
Майже всі нові моделі вже конструюються повністю електричними.
2023 рік
У великих містах починає розвиватися автономний транспорт, але поки що тільки у вигляді роботаксі. Частка гібридів серед нових автомобілів досягає 23 – 50% в Європі і США, в Китаї – 50 – 70%. Традиційні заправки і автомайстерні поступово закриваються.
2024 – 2030 роки
За ці п'ять років завершується фаза переходу на електротранспорт і розвиток інфраструктури. Для більшості стає простіше, зручніше і дешевше користуватися таксі-безпілотником, ніж купувати власну машину. Китайські бренди проникають на ринки США і Європи. У містах стає набагато чистіше і тихіше.
Усвідомлюють неминучість переходу на електротранспорт і країни-експортери нафти.
Нафтові компанії давно впали в ціні, пережили або переживають реструктуризацію і стикаються з судовими процесами по всьому світу за їх роль у спотворенні наукових знань про глобальне потепління і зміну клімату.
Згідно з оновленим звітом ОПЕК, до 2040 року на дорогах по всьому світу курсуватиме 266 млн електромобілів, а їх частка складе 12% всього автомобільного ринку.
Більш деталізований аналіз, як поводиться нафтова галузь перед обличчям неминучих змін, читайте в матералі Mind «Повстання електромашин: чи загрожує світовій нафтовій промисловості розвиток електромобілів?»
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].