Нові вибори в США стануть випробуванням для Facebook та Twitter
Соціальним мережам доведеться докласти зусиль та коштів, щоб вчергове не стати інструментом для пропаганди

Російське втручання в американські вибори в 2016 році поєднало тактику шпигунської школи та новітні технології ХХІ століття, які нелегко зупинити, навіть тепер, коли ці методи викриті, вважають експерти.
Нові вибори в США стануть справжнім викликом для соціальних мереж, особливо Facebook та Twitter. Вони відчувають сильний тиск та мають знайти способи знизити те, що часто називають «інформаційною війною». Про це повідомляє Reuters.
Нагадаємо, нещодавно спецпрокурор США Роберт Мюллер висунув обвинувачення проти 13 росіян у справі про втручання Росії у вибори президента США. За слова людей, знайомих із матеріалами справи, вони широко використовували можливості соціальних мереж, зокрема Facebook та Twitter.
Представники розвідувальних агентств США переконані, що Росія знову спробує втрутитись у вибори 2018 року, та знову використовуватиме соціальні мережі для розповсюдження пропаганди.
«Вони не можуть з цим справитись, тому що дуже важко слідкувати за такими речами», – сказала Енн Равель, екс-член Федеральної виборчої комісії США. За її словами, «підпільна» покупка реклами на сайтах через підставних осіб була особливо тривожною.
Щоб дізнатись хто купує рекламу, інтернет-компаніям, імовірно, доведеться скористатись банківською практикою «знай свого клієнта» та регулярно обмінюватись інформацією з владою, сказала Равель.
У Facebook заявили, що почнуть вимагати документацію від рекламодавців, якщо інформація буде стосуватись виборів. Також перевірятиметься їх особа та місцезнаходження.
В компанії також заявили, що вона робить «значні інвестиції» для захисту від майбутніх атак та співпрацює з ФБР для відвертання імовірного втручання у вибори.
Втім, навіть ті, хто вимагає від Facebook робити більше, визнають, що компанія не може передбачити усього.
«Кожен із нас несе відповідальність за прояв здорового глузду та здорового скептицизму, коли мова йде про те, що ми читаємо або бачимо в соціальних мережах», – сказав сенатор Марк Ворнер, представник Сенатського розвідувального комітету.
Нагадаємо, наприкінці року Facebook запустив сервіс, який дозволяє користувачам з'ясувати, чи стикались вони під час президентських виборів в США з групами і записами, які були помічені як «російська пропаганда». Новий інструмент дозволяє користувачам побачити чи «лайкали» вони на Facebook будь-які сторінки і облікові записи, створені так званою «фабрикою тролів».
Близько 126 млн користувачів Facebook в США побачили політичну рекламу, проплачену Росією, під час передвиборчої кампанії в Америці в 2016 році. В соцмережі нарахували близько 80 000 дописів, які містили політичні та соціальні повідомлення.
Дізнатись більше про європейський інформаційний простір та чому Європа не може справитись із російською пропагандою можна прочитавши матеріал Mind «Свобода преси чи (дез)інформація: що заважає Європі протистояти російській пропаганді».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].