У ЄС хочуть запровадити кодекс поведінки для соцмереж
Для боротьби з фейковими новинами та дезінформацією створена робоча група

Робоча група Єврокомісії, створена для боротьби з фейковими новинами і дезінформацією, запропонувала створити Кодекс принципів для онлайн-платформ і соціальних мереж, йдеться в прес-релізі на сайті Єврокомісії.
Ця робоча група високого рівня в складі 39 експертів – представників громадянського суспільства, соцмереж, журналістів і вчених – була створена для консультації Єврокомісії щодо оцінки масштабу фейкових новин.
Водночас у своїй доповіді експерти свідомо уникали терміну «фейкові новини», оскільки, на їхню думку, проблема дезінформації значно ширша і виходить за рамки цього поняття.
У документі дезінформація визначається як «помилкова, неточна або оманлива інформація, що розроблена і просувається для отримання прибутку або умисного заподіяння шкоди суспільству».
На думку експертів, поширення неправдивих новин і дезінформації може поставити під загрозу демократичні процеси в країнах ЄС.
Група незалежних експертів виступила за створення Кодексу принципів, який інтернет-платформи і соціальні мережі повинні зобов'язатися виконувати.
Пропонується зобов'язати онлайн-платформи зробити алгоритм відбору новин максимально прозорим.
«Ці заходи особливо важливі у передвиборний період», – підкреслили в Єврокомісії.
Робоча група рекомендує заохочувати медіаграмотність для боротьби з дезінформацією і розробляти інструменти, що дозволяють користувачам інтернету і журналістам боротися з фейковою інформацією.
Рекомендації робочої групи увійдуть в документ по боротьбі з дезінформацією, який Єврокомісія підготує навесні цього року.
Нагадаємо, Unilever пригрозила таким медіа гігантам, як Facebook, Google та Twitter, що перестане розміщувати свою рекламу на їх платформах, оскільки ті стали справжнім «розсадником» фейкових новин, расизму, сексизму та екстремізму.