Рада запропонувала активістам на «євробляхах» компроміс
Активістам запропонували одноразово знизити ставку акцизу на ввезення до 20–30% від тієї, що існує

Комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики озвучив активістам руху на «євробляхах» черговий компромісний пакет – умови, за якими вони зможуть легалізувати ввезені в Україну автомобілі. Голова Комітету Ніна Южаніна зауважила, що відповідні напрацювання передали активістам, і в разі досягнення взаєморозуміння їх оформлять у новий законопроект, передає ПростоПраво.
Основна пропозиція чиновників – розкрити анонімність власників машин на єврономерах в обмін на зниження суми обов'язкового платежу. Ініціатива торкнеться тільки вже ввезених автомобілів. Майбутні «євробляхи» будуть завозитися на загальних підставах – схеми по «транзиту» і «тимчасовому ввезенню» прикриють назавжди.
Активістам запропонували одноразово знизити ставку акцизу на ввезення до 20–30% від тієї, що існує. Подібна схема частково допомогла легалізувати частину «блях» у Молдові, яка зіткнулася з аналогічною проблемою. Молдавським «бляховодам» дали вибір: поставити свої авто на облік, або оплачувати податок за користування дорогами (365 євро на рік).
За словами голови підкомітету Верховної Ради з питань вдосконалення Податкового кодексу Олександра Кірша, збір було б доречно встановити в першу чергу для автомобілів з російською реєстрацією, а ось із рішенням для «литовців», «поляків» та інших поки варто почекати, щоб уникнути зайвих конфліктів. Тому більш реалістичним у даній ситуації виглядає перший варіант – зменшити ціну розмитнення.
Проте, кажуть чиновники, ряд активістів хочуть «легалізуватися» за символічні 50–100 євро або не бажають платити зовсім, що, безсумнівно, ускладнює переговори між чиновниками і власниками автівок на єврономерах.
За словами самих власників авто з іноземною реєстрацією, не все так просто. Молдавський сценарій хоч і має право на життя, але головний ризик українські водії бачать у прикритті «транзиту» і «тимчасового ввезення».
Йдеться про посилення вимог до ввезених авто, зокрема екологічних вимог.
Справа в тому, що Україна взяла на себе зобов'язання ввести обов'язковий техогляд на сертифікованих сервісних станціях для всіх транспортних засобів. У підсумку авто з екологічним стандартом нижче євро-5 просто не випустять на дороги (у більшості автівок з єврономерами цей стандарт нижче).
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].