Рада запропонувала активістам на «євробляхах» компроміс
Спецпроєкт
Трансформації бізнесу

Рада запропонувала активістам на «євробляхах» компроміс

Активістам запропонували одноразово знизити ставку акцизу на ввезення до 20–30% від тієї, що існує

Рада запропонувала активістам на «євробляхах» компроміс
Фото: Shutterstock

Комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики озвучив активістам руху на «євробляхах» черговий компромісний пакет – умови, за якими вони зможуть легалізувати ввезені в Україну автомобілі. Голова Комітету Ніна Южаніна зауважила, що відповідні напрацювання передали активістам, і в разі досягнення взаєморозуміння їх оформлять у новий законопроект, передає ПростоПраво. 

Основна пропозиція чиновників – розкрити анонімність власників машин на єврономерах в обмін на зниження суми обов'язкового платежу. Ініціатива торкнеться тільки вже ввезених автомобілів. Майбутні «євробляхи» будуть завозитися на загальних підставах – схеми по «транзиту» і «тимчасовому ввезенню» прикриють назавжди.

Активістам запропонували одноразово знизити ставку акцизу на ввезення до 20–30% від тієї, що існує. Подібна схема частково допомогла легалізувати частину «блях» у Молдові, яка зіткнулася з аналогічною проблемою. Молдавським «бляховодам» дали вибір: поставити свої авто на облік, або оплачувати податок за користування дорогами (365 євро на рік).

За словами голови підкомітету Верховної Ради з питань вдосконалення Податкового кодексу Олександра Кірша, збір було б доречно встановити в першу чергу для автомобілів з російською реєстрацією, а ось із рішенням для «литовців», «поляків» та інших поки варто почекати, щоб уникнути зайвих конфліктів. Тому більш реалістичним у даній ситуації виглядає перший варіант –  зменшити ціну розмитнення.

Проте, кажуть чиновники, ряд активістів хочуть «легалізуватися» за символічні 50–100 євро або не бажають платити зовсім, що, безсумнівно, ускладнює переговори між чиновниками і власниками автівок на єврономерах.

За словами самих власників авто з іноземною реєстрацією, не все так просто. Молдавський сценарій хоч і має право на життя, але головний ризик українські водії бачать у прикритті «транзиту» і «тимчасового ввезення».

Йдеться про посилення вимог до ввезених авто, зокрема екологічних вимог.

Справа в тому, що Україна взяла на себе зобов'язання ввести обов'язковий техогляд на сертифікованих сервісних станціях для всіх транспортних засобів. У підсумку авто з екологічним стандартом нижче євро-5 просто не випустять на дороги (у більшості автівок з єврономерами цей стандарт нижче).

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті