mind
Тім Кук посперечався з Цукербергом про зберігання даних користувачів

Тім Кук посперечався з Цукербергом про зберігання даних користувачів

«Я б у такій ситуації не опинився», – прокоментував глава Apple скандал навколо Facebook

Тім Кук посперечався з Цукербергом про зберігання даних користувачів
Тім Кук
скрін з відео

Головний виконавчий директор Apple Тім Кук розкритикував ставлення адміністрації Facebook до зберігання даних у зв’язку з інформацією про масштабний витік персональних даних користувачів через фірму Cambridge Analytica, які потім використовувалися для таргетованої реклами на користь кандидата Дональда Трампа під час передвиборчих перегонів 2016 року.

Зокрема, Тім Кук зазначив, що не розглядає персональні дані користувачів у якості товару, тому компанія Apple не опинилася б у центрі скандалу, пише Recode.

«Правду кажучи, ми б могли заробити тонну грошей, якби ми монетизували нашого клієнта. Якби ми ставилися до клієнта як до продукту. Али ми зробили вибір – не робити цього», – сказав Кук.

Компанія Apple має сильнішу бізнес-модель, оскільки продає продукти користувачам, замість того, щоб продавати користувачів рекламодавцям.

На питання, що б він зробив, якби опинився в такій ситуації, як глава Facebook Марк Цукерберг, директор Apple резонно зауважив: «Я б ніколи не опинився в такій ситуації».

Цукерберг відреагував на закиди Тіма Кука. Він назвав критику на свою адресу «дуже поверхневою і такою, що не відповідає істині». Про це він зазначив в інтерв'ю виданню Vox.

«А реальність полягає в тому, що якщо ви хочете створити сервіс, який допоможе обʼєднати всіх людей світу, то виявляється, що багато людей не можуть за нього платити», – сказав Цукерберг.

«І тому, як і в випадку з великою кількістю ЗМІ, наявність реклами – це єдина раціональна модель, яка може допомогти створити цей сервіс для людей».

За користування Facebook не треба платити, тому він значною мірою залежить від цифрової реклами – і якщо компанія має інформацію про уподобання своїх користувачів, це робить Facebook вигідним місцем для реклами.

Цукерберг зазначив, що створення соцмережі для великої кількості людей, і бізнес-модель Facebook, що базується на рекламі – це взагалі різні речі, які не перетинаються.

«Це ж не означає, що ми не дбаємо про людей», – сказав він.

Цукерберг прокоментував скандал із витоком даних. Він зізнався, що компанія не проконтролювала належним чином отримані аналітичною компанією персональні дані користувачів. Він розповів про плани компанії проаналізувати всі додатки, які отримують доступ до персональних даних, та обмежити до них доступ.

Нагадаємо, інвестори подали до суду на Facebook через скандал зі зливанням даних третім особам.

Зрештою стало відомо, хто й навіщо витягнув у Facebook дані про 50 млн користувачів – не обійшлося без росіян.

Детальніше про це у матеріалі Mind «Обережно, Facebook: чому виник скандал з використанням персональних даних».

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті