ЄБА: інспекції морських портів безпідставно відмовляють у проставленні штампів на екодеклараціях

ЄБА: інспекції морських портів безпідставно відмовляють у проставленні штампів на екодеклараціях

Та вимагають проведення лабораторних досліджень, які непередбачені чинним законодавством

ЄБА: інспекції морських портів безпідставно відмовляють у проставленні штампів на екодеклараціях
Фото: pixabay.com

Комітет з логістики Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА) висловлює занепокоєння діями Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря під час здійснення екологічного та радіологічного видів контролю, зокрема через безпідставні відмови у затверджені екологічних декларацій і проведенні додаткових досліджень, які суперечать чинному законодавству України.

Про це йдеться у відповідній заяві ЄБА, розміщеній на сайті Асоціації.

«Проблема полягає в тому, що працівники Інспекції безпідставно відмовляють у проставленні штампів на екологічних деклараціях, вимагаючи проведення відбору проб ізольованого баласту судна для лабораторного аналізу на предмет наявності забруднюючих речовин, що не передбачено чинним законодавством України. На це скаржаться представники українських та міжнародних компаній, чиї судна та вантажі проходять екологічний та радіологічний контролі у морських портах України. На жаль, такі дії представників Інспекції кидають тінь на численні реформи, спрямовані на боротьбу із корупцією та формування інвестиційної привабливості нашої країни», – зазначають у ЄБА.

Так, представники Комітету з логістики наголошують на тому, що відповідно до світової практики та згідно з нормами міжнародних угод, до яких приєдналась Україна (Конвенція МАРПОЛ 73/78), ізольований баласт не підлягає контролю та будь-яке його інспектування обмежується лише перевіркою наявності на судні дійсного Свідоцтва про запобігання забруднення з суден, а скидання ізольованого баласту не є скиданням забруднюючих речовин.

«Непроставляння штампів та накладення екологічними інспекціями штрафів за умов відсутності нормативно-правового регулювання даного питання, призводить до безпідставних затримок суден, зривів контрактів на поставки експортної продукції, значних фінансових збитків та завдає непоправної шкоди репутації України», – наголошують в Асоціації.

Наразі лише обговорюються проекти нормативних актів, які мають регулювати Порядок проведення перевірки, взяття проб води та проведення їх аналізу, а також Порядок обчислення розміру відшкодування та сплати збитків, заподіяних внаслідок забруднення із суден, кораблів та інших плавучих засобів територіальних і внутрішніх морських вод України. «Ми готові активно долучатися до роботи над підготовкою нормативно-правових актів щодо екологічного контролю у морських портах та порядку взаємодії Адміністрації морських портів та підрозділів Міністерства екології та природних ресурсів України у разі виявлення випадків скидання суднами забруднюючих речовин у межах акваторії порту», – підкреслюють у ЄБА.

Відповідно, Асоціація наголошує на необхідності суворого дотримання норм чинного законодавства та здійснення перевірок вод ізольованого баласту після прийняття та введення в дію вищевказаних порядків, про що було неодноразово озвучено на численних зустрічах.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті