НКРЕКП скасувала «Роттердам +», проте з відстрочкою

НКРЕКП скасувала «Роттердам +», проте з відстрочкою

Рішення вступить в силу лише в 2019 році

НКРЕКП скасувала «Роттердам +», проте з відстрочкою
Фото УНІАН

Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг України прийняла рішення про скасування постанови №289 від 03.03.2017 року «Про затвердження порядку формування прогнозованої оптової ціни електричної енергії», більш відомого під назвою «Роттердам +», повідомляє Інтерфакс.

Водночас, НКРЕКП скасувала дію ряду інших своїх постанов.

Заначимо, що з 1 липня 2019 року в Україні має запрацювати новий ринок електроенергії. Рішення щодо скасування постанови №289 вступить в силу як раз з початком дії нового ринку електроенергії. При цьому ціна електроенергії, що відпускається ТЕС і іншими виробниками, буде регулюватися виключно ринковим попитом і пропозицією.

НКРЕКП в кінці квітня 2016 року почала застосування нового порядку формування прогнозної ОРЦ на електроенергію, яка впливає на встановлення тарифів на електроенергію для промислових споживачів. Порядок, зокрема, передбачає визначення ціни вугілля за формулою «вартість в порту Роттердам (API2) плюс вартість доставки в Україну».

Таким чином, видобуваючи вугілля в Україні, компанії, які постачають електроенергію, отримують кошти за  тарифами, які рівні коштам, які б вони отримували, якби імпортували вугілля для ТЕС. 

В середині липня у Верховній Раді зареєстрований законопроект №8626 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо здешевлення електроенергії», згідно з яким депутати хочуть встановити ціну вугілля на рівні 90% середньої ціни в портах Амстердам-Роттердам-Антверпен (API2) .
«Оскільки в Роттердамі формується індекс вугілля з вмістом сірки менше 1%, а в Україні спалюється вугілля з вмістом сірки майже 2%, то пропонується врахувати різницю в якості за допомогою понижувального коефіцієнта 0,9», – йдеться в пояснювальній записці до законопроекту.

Вартістю доставки планується встановити середню вартість транспортування вугілля залізничним транспортом територією України.

«У переважній більшості на теплоелектростанціях використовується вугілля вітчизняного виробництва. Так, у 2017 році лише близько 20% вугілля (антрацит) імпортувалося, з них близько 5% імпортувалося морським шляхом (основний імпорт здійснювався з РФ). Тому застосування до всього вугіллю його доставку з портів Нідерландів є невиправданим», – йдеться в законопроекті.

НКРЕКУ здійснює державне регулювання діяльності суб'єктів природних монополій в електроенергетиці, теплопостачання, нафтогазовому комплексі, централізованому водопостачанні та водовідведенні, переробки та захоронення побутових відходів, а також забезпечує проведення цінової і тарифної політики в цих сферах.

Раніше повідомлялося, що колишній очільник Нацкомісії з регулювання енергетики Дмитро Вовк і його наступниця Оксана Кривенко саботували видачу Національному антикорупційному бюро (НАБУ) даних формули «Роттердам+».

До цього, у травні було повідомлено, що Національне антикорупційне бюро розслідує імпорт вугілля компанією ДТЕК Ріната Ахметова. 

Це розслідування розпочалося «за фактом заволодіння майном посадовими особами енергохолдингу ДТЕК, які імпортували з США неліквідне вугілля з високим вмістом сірки 3,33–3,46%, а в тарифах отримували «Роттердам +»... Хоча в «Роттердамі» норма сірки – менше 1%, і ми всі оплатили таку якість».

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло