Фінансування українських доріг протягом 2018 року складе 47 млрд грн
Середній або капітальний ремонт дороги коштує приблизно 10 млн грн за кілометр

Загальний бюджет на українські дороги разом із зовнішніми запозиченнями, зокрема, з боку Світового банку та Міжнародного банку реконструкції та розвитку, основної кредитної установи Світового банку (IBRD) у 2018 році склав 47 млрд грн.
Про це повідомляє Ліга із посиланням на слова Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна в інтерв’ю бізнесмену Євгенію Черняку.
Як зазначається, в наведеній сумі є кошти на підтримку, на зимову експлуатацію та на капітальний ремонт.
«Якщо ми говоримо про те, що дороги ремонтуються, вони ремонтуються. Коли ми бачимо їх загальну кількість, а це 170 000 км доріг, за останні два роки ми зробили більше 3000 км. Це рекордна кількість для України. В цьому році буде 4000 км. Процентне співвідношення все-одно дуже маленьке», – сказав Омелян.
За словами міністра, в Україні середній або капітальний ремонт дороги коштує приблизно 10 млн грн за кілометр. «Це рекордно низька сума, порівняно з будь-якими сусідніми державами. (…) Серед країн ЄС найдешевший кілометр автобану в Болгарії – 3 млн євро. В Польщі – від 5 млн євро до 7 млн євро», – пояснив Омелян.
Також міністр повідомив про вартість будівництва Hyperloop, загальна протяжність якого планується від 300 м до 1 км – «За попередніми оцінками, оскільки це лише тестується в найпередовіших країнах заходу і сходу, близько $20 млн».
У свою чергу він зазначив, що вартість будівництва залізниці коштує приблизно $3 млн.
«До $3 млн. Ми не можемо це порівнювати. Коли ми говоримо про українські, колишні радянські залізниці, середня швидкість вантажного потягу – 30-40 км/год, швидкісного пасажирського – максимум 140 км/год, а насправді – 80-90 км/год. Коли ми говоримо про високошвидкісні залізниці, ті, що стають нормальною буденністю в Європі і давно вже існують в Китаї, Японії, починають з'являтися в США, вартість кілометра – $30-40 млн і більше», – пояснив Омелян.
У той же час міністр нагадав, що впровадження нової технології Hyperloop не буде фінансуватись із державного бюджету, а за рахунок приватного капіталу.
«Серед учасників проекту Інтерпайп, Укроборонпром, Каховський електрозварювальний завод, НАН України, підключилася Ноосфера, Hyperloop Transportation Technologies та ще близько 5-7 маленьких компаній», – пояснив він.
Нагадаємо, у червні Україна і Hyperloop підписали угоду про співпрацю. Меморандум передбачає спільну розробку технологій та пошук інвесторів.
Hyperloop – це технологія, за якою поїзд рухається у вакуумному тунелі, не торкаючись рейок завдяки магнітним подушкам. Таким чином, сила тертя відсутня, тому вони можуть розвивати величезну швидкість. Зокрема, йдеться про 1100 км/год, що майже дорівнює швидкості звуку. Вакуум у тунелях потрібен також для того, щоб нівелювати опір повітря.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].