Торгова війна «витісняє» бізнес з Китаю, але не у США, як хотілось Трампу

Торгова війна «витісняє» бізнес з Китаю, але не у США, як хотілось Трампу

Компанії обирають країни Південно-Східної Азії

Торгова війна «витісняє» бізнес з Китаю, але не у США, як хотілось Трампу
фото pixabay.com

Американські мита на китайські товари на понад $250 млрд діють, але не так, як того хотів президент США Дональд Трамп. Бізнес «йде» з Китаю, але не до Сполучених Штатів, а до інших азійських країн. Про це повідомляє CNN.

Багато компаній продовжують тримати частину своїх операцій в Китаї, який пропонує широкий внутрішній ринок та переваги, які бізнес намагається знайти в інших місцях. Але ті, хто наважуються його покинути, прямують не до Сполучених Штатів. Замість цього вони розглядають варіант перенесення свого бізнесу до інших країн Азії.

Нещодавнє дослідження, проведене двома американськими торговими палатами в Китаї, показує, що третина опитаних ними компаній висловила бажання перейти на виробництво за межами Китаю через торгову війну, і лише 6% сказали, що вони розглядають варіант Сполучених Штатів.

У деяких галузях мита прискорили переміщення бізнесу до країн Південно-Східної Азії, де дешева праця.

Наприклад, Стів Медден, чия компанія SHOO, що спеціалізується на виготовленні сумок, у зв’язку із митами вирішив перемістити значну частину свого бізнесу до Камбоджі. Наразі 85% виробництва знаходиться в Китаї, але, за його прогнозами, наступного року обсяги скоротяться до 50–60%.

Аналітики розповідають, що особливий інтерес до переміщення своїх потужностей мають виробники телевізорів та ігрових пристроїв, деякі анонсують їх перенесення до Японії або Мексики.

Багато з компаній не хочуть покидати Китай, який має низку переваг перед іншими країнами, навіть в Азії. За словами президента Американської торгової палати в Південному Китаї Харлі Сейдін, багато з продуктів, які експортують американські компанії з Китаю, повинні відповідати точним вимогам, які потребують спеціалізованого обладнання та висококваліфікованих працівників.

«Ці ланцюги поставок не можуть бути скориговані в короткі терміни», – сказав Сейдін.

Також Китай має краще транспортне сполучення, порти та енергосистеми, ніж більшість країн Південно-Східної Азії. Крім того, за оцінками експертів, для побудови нового заводу компанії потрібно щонайменше два роки. А після цього з’являться проблеми із законодавством нової країни та навчанням нових працівників.

«Це все потребує часу, – сказали в компанії Kerry Logistics. – Все не можна зробити за одну ніч». Керівництво саме цієї компанії, за даними CNN, займається допомогою іншим фірмам з перенесення їхніх потужностей до інших азійських країн.

Ще однією проблемою для компаній, які «йдуть» з Китаю, стає пошук заводів у обраному регіоні, які готові їх прийняти. Один із експертів розповів, що співпрацює з фабриками у В’єтнамі та їх виробничі лінії заброньовані аж до наступного року.

Нагадаємо: нещодавно віце-президент США Майк Пенс пригрозив Китаю холодною війною із Сполученими Штатами та їх союзниками, якщо країна кардинально не змінить своєї поведінки. Для майбутнього двосторонніх відносин між Китаєм та США вирішальною має стати зустріч їх лідерів у Аргентині наприкінці цього місяця.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Invest Summit. Jazz Business
Читайте також
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло