30% покупок одягу і взуття було зроблено в інтернеті – дослідження Google
32% користувачів використовували пошукові системи, аби знайти інформацію про товар, при цьому 96% з них користувалися Google

Українці, які планують покупку одягу/взуття, активно використовують інтернет для пошуку інформації, зокрема, 30% покупок одягу і взуття було зроблено в інтернеті, 39% офлайн-покупців використовували онлайн-ресурси для вивчення товару перед покупкою, 32% користувачів шукають інформацію про товар в пошукових системах, при цьому 96% з них користувалися Google.
Такі результати дослідження поведінки українських споживачів оприлюднила прес-служба пошукової системи Google. На її замовлення компанія IPSOS досліджувала використання інтернету як каналу пошуку інформації перед покупкою, на прикладі таких категорій, як одяг і взуття, телевізори, ноутбуки. Дослідження проведено в травні – червні 2018 року шляхом онлайн-опитування, вибірка – 1200 осіб.
«Серед інтернет-джерел інформації найбільш популярними є сайти магазинів роздрібної торгівлі та виробників», – йдеться у повідомленні. Так, дослідження показало, що шлях від рішення до покупки одягу або взуття досить недовгий: майже половина покупок була здійснена протягом дня і 30% – протягом тижня.
Кожен третій українець (28%), що купує одяг і взуття, належить до категорії ROPO-покупців (Research Online – Purchase Offline/пошук онлайн – купівля офлайн). Результати опитування показують, що 64% споживачів вважають основним бар'єром, що перешкоджає купівлі товару через інтернет, відсутність можливості приміряти одяг/взуття; для 40% респондентів зручніше зайти в найближчий магазин, а 38% хоче отримати товар негайно і не готові витрачати час на очікування доставки.
Переважну більшість (82%) онлайн-покупок було зроблено через веб-сайт і сплачено наперед (59%).
Крім того, третина користувачів (33%) використовували мобільні пристрої для пошуку інформації про продукт, проте використовували смартфон для розміщення замовлення на куплений одяг/взуття тільки 11%. При цьому кожне третє онлайн-замовлення було розміщено і оплачено зі смартфона – 36% онлайн-замовлень, і 35% оплат були зроблені з мобільного пристрою.
Мобільні пристрої особливо популярні серед молоді – так, 47% респондентів у віці 16–24 років використовували для пошуку тільки мобільні пристрої (порівняно з 37% для всіх вікових категорій).
Важливість мобільного пристрою також демонструє той факт, що 38% покупців використовували смартфон під час візиту в магазин, щоб знайти додаткову інформацію про продукт – в основному, для порівняння цін.
Смартфон для пошуку інформації про товар українці найчастіше використовують вдома – 84%, і більше половини з них (51%) у ліжку перед сном.
У категорії телевізорів 50% покупок було зроблено протягом тижня після прийняття рішення щодо придбання нового ТВ.
Крім того, 50% покупців телевізорів починали покупку товару з онлайн-пошуку в Google – це найпопулярніше джерело першої інформації про товар. На другому місці – консультації безпосередньо в магазині та інформація з сайтів порівняння цін, їх відзначили по 48% опитаних. На третьому місці з часткою 44% – сайт виробника телевізора або магазину. 56% покупок телевізорів було зроблено онлайн. Проте багато з тих, хто зробив покупку офлайн, використовували інтернет для пошуку інформації: 35% – це ROPO-покупці. Основним бар'єром, що перешкоджає покупці через інтернет, 49% опитаних назвали відсутність можливості особисто протестувати телевізор.
У свою чергу вибір ноутбука для більшості покупців є осмисленим і раціональним рішенням. Так, для 38% покупців процес вибору ноутбука займає більше місяця, для 22% – від тижня до 30 днів, 21% – від декількох днів до тижня, і тільки для 19% – покупка ноутбука була спонтанним рішенням, прийнятим безпосередньо в день покупки.
Найбільш затребуваними джерелами інформації про ноутбуки є сайти порівняння цін (51%), пошукові системи (50%), сайти магазинів і виробників (48%).
Трохи більше половини покупок ноутбуків (55%) припадає на онлайн. А частка тих, хто шукав інформацію онлайн і зробив покупку офлайн, склала 36%.
Використовували смартфон під час візиту в магазин, щоб знайти додаткову інформацію про ноутбук, 53% респондентів, в основному, для читання відгуків і щоб дізнатися більш детальні технічні характеристики.
У цілому дослідження показало, що ключовим фактором популярності смартфона для пошуку інформації про товар є зручність і можливість використовувати його в будь-якому місці та в будь-який час – так відповіло понад 70% респондентів. Але хоча смартфон часто використовується для пошуку інформації, його ще досить рідко використовують для самої покупки. Понад 70% опитаних вважають, що для онлайн-покупок все ж зручніше використовувати інші пристрої.
Нагадаємо: згідно з дослідженням Towards a 5G consumer future, абоненти окреслили шість основних потреб, пов'язаних з мобільним інтернетом, задоволення яких вони очікують від мобільних операторів при плануванні подальшого розвитку мереж. Так, 44% абонентів готові платити за додаткові сервіси, але очікують, що їм більше не доведеться окремо оплачувати кожен використаний гігабайт.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].