Найбільший морський вантажоперевізник Maersk хоче відмовитися від викопного палива
«Переходити на чисту енергетику повинні не тільки держави, а й такі великі компанії, як ми», – заявили данці

Данська компанія AP Moller Maersk – гігант морських вантажоперевезень, яка доставляє кожен п'ятий контейнер в світі, – заявила, що має намір перейти на чисту енергію до 2050 року і шукати альтернативу «найбруднішому» паливу в світі, пише HighTech Plus, посилаючись на Electrek.
«Ми знайдемо нове паливо для наших кораблів чи навіть нову систему живлення двигунів. І справа не в економії чи скороченні витрат. За останні 10 років нам вдалося збільшити економічні показники і не наростити при цьому обсяги викидів СО2. Але цього не достатньо. Переходити на чисту енергетику повинні не тільки держави, а й такі великі компанії, як ми. Час уже індустрії морських вантажоперевезень в цілому і Maersk, зокрема, взяти на себе відповідальність», – йдеться в офіційній заяві компанії.
Але перевести всі кораблі на чисте паливо буде не так просто, враховуючи їх розміри.
Деякі з них вантажних кораблів Maersk – розміром з кілька футбольних полів і схожі на плавучі міста. Працюють вони на бункерному паливі, тобто мазуті, роблячи вантажоперевезення одним з найбрудніших способів пересування. Настільки, що бензин і дизель здаються цілком екологічними порівняно з таким паливом.
Оскільки саме за рахунок морських вантажоперевезень здійснюється 80% світових торгових операцій, викиди СО2 в цій галузі становлять 3% від загального обсягу забруднень. Намір такого великого гравця, як Maersk, перейти на чисту енергетику може змінити ринок й істотно покращити екологічну ситуацію.
Як кораблі компанії будуть переходити на чисту енергію, поки не ясно. Деякі фахівці пропонують встановлювати на них невеликі ядерні реактори, інші розглядають комбінацію акумуляторів і сонячних панелей, а треті навіть думають повернутися до вітрил.
Будувати кораблі нового типу Maersk почне в 2025-2030 роках. Таким чином, можна почекати ще 7-12 років – за такий термін технології можуть вийти на принципово новий рівень.
Раніше в Maersk заявили, що попит на вантажоперевезення впав через торгову війну і напругу між країнами.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].