Державіаслужба передумала вводити заявки на використання дронів

Державіаслужба передумала вводити заявки на використання дронів

Відтепер польоти БПС до 20 кг можна виконувати без дозволів

Державіаслужба передумала вводити заявки на використання дронів
Фото: pixabay

Державна авіаційна служба України за тиждень спростила правила використання безпілотних повітряних суден (БПС, дронів) і скасувала заявний принцип для їх польотів.

Відповідні нові правила оприлюднені на сайті Державіслужби на заміну тим, що були оприлюднені тиждень тому.

«Польоти безпілотних ПС масою до 20 кг включно виконуються без подання заявок на використання повітряного простору (ВПП), без отримання дозволів на ВПП, без інформування органів управління Повітряних Сил ЗС України та органів ОЦВС, органів Державної прикордонної служби України, органів ОПР та відомчих органів УПР», – йдеться у документі.

Проте, зазначені польоти можуть виконуватись за наступних умов, зокрема, без перетинання державного кордону України, поза межами встановлених заборон та обмежень ВПП, крім випадків, установлених Положенням про ВПП, не ближче 5 км від зовнішніх меж злітно-посадкових смуг аеродромів або не ближче 3 км від зовнішніх меж злітно-посадкової смуги ЗПМ/вертодромів, крім випадків узгодження з експлуатантом аеродрому/ЗПМ/вертодрому.

Крім того, польоти дронів можуть виконуватись не ближче 500 м від пілотованих повітряних суден і в межах прямої видимості (VLOS).

У той же час заборонено виконувати польоти над скупченням людей на відкритому просторі та над місцями щільної забудови, об’єктами (зонами), які визначені Міністерством оборони України, Міністерством інфраструктури України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною прикордонною службою України, Службою безпеки України, Національною поліцією України, Національною гвардією України.

«Державною фіскальною службою України, Службою зовнішньої розвідки України, Управлінням державної охорони України, іншими військовими формуваннями та правоохоронними структурами, утвореними відповідно до законів України, та відносно яких здійснюється охорона / державна охорона (за умови позначення території навколо цих об’єктів інформаційними знаками про заборону польотів безпілотних ПС та/або шляхом оприлюднення меж такої заборони), крім випадків виконання польотів за дозволом зазначених вище повноважних органів», – йдеться в документі.

«Щільна забудова» існує лише у Правилах дорожнього руху. Дорога, звичайно, не зовсім повітря, але лише в ПДР є два знаки  –   «Початок щільної забудови» та її «Кінець», – прокоментував у своїй колонці на medium партнер юридичної фірми «Анте», адвокат Андрій Гук.

Як він зазначив, адвокатськими запитами вдалось у компетентних установ дізнатись, що у Києві та Київській області, – «таких знаків встановлено аж … нуль».

«А ще у будівельних нормах є «будівництво в умовах щільної забудови»  –  це коли будмайданчик якимось чином регулюється. Але й це вимагає певних позначень», – пояснив він.

У той же час, максимальні висоти польотів залишились у тих самих межах, в яких були затверджені ще у вересні 2018 року – дозволені польоти на висоті 120 м в контрольованому повітряному просторі і 50 м – в повітряному просторі військових і спеціальних зонах (у попередній версії – до 50 м у вільному просторі, повна заборона польотів в спецзони).

Нагадаємо: минулого тижня Державіаслужба оприлюднила нові правила польотів дронів, якими зокрема було передбачено подання заявки на польот БПС вагою до 20 кг.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті