Цукерберг: «Facebook безкоштовний завдяки тій рекламі, яку ми вам показуємо»
Засновник соцмережі пояснив основні принципи її взаємодії з рекламодавцями

Марк Цукерберг не задумував робити з Facebook глобальну компанію, а хотів створити сервіс, який в першу чергу дозволить людям тримати зв'язок і дізнаватися інформацію один про одного. Про це він написав у колонці для The Wall Street Journal.
«Я став отримувати багато питань про нашу бізнес-модель, тому я пояснюю принцип, згідно з яким ми працюємо. Якщо ми хочемо служити всім, то нам потрібен сервіс, який доступний кожному . найкращий спосіб це зробити – надавати послуги безкоштовно, і це можливо завдяки рекламі», – пояснив Цукерберг.
Він запевняє, що Facebook не продає дані користувачів рекламодавцям.
«Насправді продаж інформації про користувачів суперечив би нашим діловим інтересам, оскільки це б зменшило унікальну цінність нашого сервісу для рекламодавців. У нас є потужний стимул захищати інформацію користувачів», – підкреслив Цукерберг.
А щоб показувати кожному користувачу саме ту рекламу, яка його може зацікавити (таргетовану рекламу), соцмережа збирає інформацію про те, які пости та чи інша людина «лайкає» частіше, на які заходить сторінки.
Базуючись на цій інформації, а також даних про вік, стать і деяких інших, Facebook пропонує групам користувачів тут чи іншу рекламу.
При цьому, якщо людині не подобається те, що їй показують, вона може поскаржитися чи заблокувати доступ будь-якого рекламодавця до себе. Тоді алгоритм переглядається, і подібної реклами користувач більше не бачитиме.
У Facebook є маса персональних даних, що зберігаються в дата-центрах по всьому світу, але, за словами Цукерберга, це необхідно, і не тільки для таргетування реклами. Дані необхідні для «забезпечення безпеки» і «виявлення шахрайських або фальшивих акаунтів».
Нагадаємо, соцмережа «ненароком» злила в мережу майже 6 млн неопублікованих фото користувачів.
Facebook опинилася в центрі скандалу наприкінці березня, коли стало відомо про витік даних 82 млн користувачів через фірму Cambridge Analytica, аффілійовану з соцмережею. Як виявилося, ця компанія збирала інформацію про користувачів за допомогою опитувань, після чого продавала ці відомості стороннім організаціям.
Більш того, Cambridge Analytica співпрацювала з Дональдом Трампом під час передвиборчої кампанії. Використовуючи накопичений масив даних, ця фірма оцінювала політичні уподобання виборців і націлювала на них рекламу за допомогою Facebook, що могло плинути на результат виборів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].