Нацкомфінпослуг збільшила ліміти максимальних виплат за «автоцивілкою»
Ліміт максимальних виплат за шкоду майну збільшено на 30 000 грн, життю і здоров’ю третіх осіб – на 60 000 грн

Національна комісія, що здійснює держрегулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), на засіданні 7 лютого ухвалила доопрацьований проект розпорядження про внесення змін до нормативно-правових актів з питань обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСАЦВ, «автоцивілка»), передає Ліга страхових організацій України із посиланням на Інтерфакс-Україна.
Згідно з оприлюдненим на сайті регулятора проектом розпорядження, ліміт максимальних виплат за шкоду, заподіяну майну, збільшується з 100 000 грн до 130 000 грн, життю та здоров'ю третіх осіб – з 200 000 грн до 260 000 грн.
Раніше член Нацкомфінпослуг Денис Ястреб висловив надію, що «приблизно в березні розрахунок вартості поліса буде проводитися з урахуванням нових коефіцієнтів».
Серед нововведень, які вводяться документом, він назвав реєстрацію автомобіля без прив'язки до місця прописки і, отже, без вказівки в техпаспорті місця експлуатації. Крім того, підхід і коефіцієнти, пов'язані з місцем реєстрації транспортного засобу, були замінені на прив'язку до реєстрації самого страхувальника. Для сприяння розвитку ринку електротранспорту в Україні доданий також понижуючий коефіцієнт для електромобілів на рівні 0,9%, якого раніше не було. Вперше внесений коефіцієнт, що застосовується при розрахунку вартості ОСАГО для тролейбусів (1%), що дозволить в разі потрапляння в ДТП з цим видом транспорту використовувати європротокол.
Проектом також пропонує збільшити коефіцієнт для автомобілів без реєстрації в Україні з 5% до 10% і зменшити коефіцієнт при придбанні електронного полісу, який стане на 10% дешевше стандартного аналога.
З метою врегулювання питання про застосування бонус-малус була внесена норма, що умови його застосування регулюються підзаконним документом, яким встановлюється, що кожен страховик для себе повинен розробити порядок застосування бонус-малус і дотримуватися його.
При цьому єдиною обмовкою є те, що за умови використання страховиком цього механізму, він зобов'язаний це робити для всіх договорів, які укладає, а якщо прийме рішення не використовувати бонус-малус, то також для всіх договорів. Крім того, зміни торкнулися самих коефіцієнтів по бонус-малус шляхом скорочення кроку при зменшенні вартості платежу і невеликого підвищення при збільшенні.
Згідно із законом про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, бонус-малус – коригуючий коефіцієнт, за допомогою якого страховик коригує страхову премію залежно від того, чи були страхові випадки по відношенню до об’єкта страхування у певному проміжку часу.
Нагадаємо: за даними Opendatabot у кожному третьому ДТП один з водіїв був незастрахований. Найбільша кількість ДТП без страховок була зафіксована у Києві та Київській області.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].