Терміни виробництва російського лайнера МС-21 зірвано через санкції США
Американці припинили поставку необхідних композитних матеріалів

Початок серійного виробництва новітнього російського авіалайнера МС-21 відклали як мінімум на рік – до кінця 2020 року – через американські санкції. Це підтвердив глава держкорпорації «Ростех» Сергій Чемезов, передає Інтерфакс. Чемезов пов'язує затримку з припиненням поставок композитних матеріалів із США.
Як зазначив топ-менеджер, згідно з початковими планами, серійний випуск нових авіалайнерів мав початися вже наприкінці поточного року. Однак тепер терміни змістилися ближче до кінця 2020 року.
«У зв'язку з тим, що американці зупинили постачання композитних матеріалів, ми переходимо на свої композити. Необхідні розробки і російські партнери, зокрема, «Росатом», вже є», – прокоментував гендиректор держкорпорації.
Разом з тим Чемезов визнав, що у Об'єднаної авіабудівної корпорації, яка займається створенням МС-21, є серйозні фінансові проблеми. Він розповів про виявлення в ході аудиту ОАК нестачі приблизно 250 млрд рублів, передає Euronews.
Раніше «Ростех» взяв на себе зобов'язання профінансувати авіабудівників, зокрема, проект МС-21: при цьому держкорпорація повинна буде отримати повний контроль над ОАК.
Раніше ЗМІ писали, що російські компанії зіткнулися з проблемами при створенні композитного «чорного крила» для МС-21. Американський виробник Hexcel і японський Toray Industries, які постачали ряд компонентів для композитів, з яких виготовлялися крило і частини кіля, відмовилися від співпраці з російськими партнерами через санкції, введені Вашингтоном проти РФ.
За словами джерел в авіагалузі, розробникам доведеться шукати заміну японським і американським компонентам на китайському ринку, або чекати створення таких матеріалів в Росії. В іншому випадку не виключається варіант відмови від композитів в МС-21 і перепроектування крила і кіля в металі. Однак такий крок позбавить літак його головної конкурентної переваги.
У свою чергу, керівництво Центрального аерогідродинамічного інституту (ЦАГІ) заявило, що розробникам МС-21 не доведеться відмовлятися від використання композитних матеріалів, замінюючи їх металом, оскільки в Росії існують технології і можливість серійного виробництва необхідних деталей з композитів.
Композити – гетерофазні матеріали, окремі фази в яких виконують специфічні функції, забезпечуючи властивості, яких не має жодний з компонентів окремо (ред.).
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].