Білоруський завод хоче купити трубопровід «ПрикарпатЗахідтранс» для транзиту дизпалива з РФ до Європи
«Нафтобітумний завод» просить АМКУ схвалити купівлю понад 50% в «ПрикарпатЗахідтранс»

Виробниче унітарне підприємство «Нафтобітумний завод», що належить найбільшому приватному білоруському нафтотрейдерові «Інтерсервіс», має намір отримати контроль над ТОВ «ПрикарпатЗахідтранс», яке експлуатує ділянку нафтопродуктопроводу «Самара – Західний напрямок», передає Інтерфакс-Україна.
Згідно з порядком засідання Антимонопольного комітету України (АМКУ) на 14 березня, текст якого має в своєму розпорядженні агентство, Нафтобітумний завод просить схвалити покупку понад 50% у «ПрикарпатЗахідтранс».
«Нафтобітумний завод» був у числі претендентів на покупку держпакета акцій енергогенеруючої компанії ПАТ «Центренерго», конкурс по якому був визнаний у грудні 2018 року таким, що не відбувся.
Власником швейцарської International Trading Partners AG, яка в лютому 2016 року купила «ПрикарпатЗахідтранс» у «Транснафти», зазначений громадянин Німеччини Анатолій Шеффер.
Наприкінці вересня 2017 року рада директорів «Роснефти» схвалила угоду про постачання на експорт на адресу ITC Industry Trading Company SA (Швейцарія), що також належить Шефферу, дизпалива в загальній кількості від 30 млн до 50 млн тонн (від 3 млн до 5 млн тонн на рік в опціоні постачальника). Термін дії договору становить 10 років (з 1 січня 2018 роки) з можливістю поставки перехідних обсягів до 30 червня 2028 року включно. Ціна кожної поставки визначається за формулою, виходячи з ринкових котирувань дизельного палива.
«ПрикарпатЗахідтранс» експлуатує ділянку нафтопродуктопроводу «Самара-Західний напрямок» протяжністю близько 1100 км, призначений для прокачування дизельного палива з Росії та Білорусі як для внутрішніх потреб України, так і для транзиту в Європу, зокрема в Угорщину. Проектна потужність магістралі – 3,5 млн тонн на рік.
Прокачування нафтопродуктів з українського нафтопродуктопроводу не провадилася протягом двох років до моменту продажу у зв'язку з судовими розглядами в Україні щодо належності ділянки й продукту в трубі.
Чистий прибуток «ПрикарпатЗахідтранс» у 2017 році скоротився в 42,4 раза (на 145,4 млн грн) у порівнянні з 2016 роком – до 3,5 млн грн, тоді як виручка збільшилася в 2,1 раза (на 136,3 млн грн) – до 262 млн грн.
Нагадаємо: українська компанія Wexler Group, яка є найбільшим імпортером дизельного палива нафтопродуктопроводом «ПрикарпатЗахідтранс», разом зі швейцарською Avia Association в особі компанії Unimot (Польща) планує створити нову мережу АЗС під швейцарським брендом Avia і започаткувати в Україні виробництво мастильних матеріалів. Мережа автозаправних станцій буде створена на базі АЗС Glusco, що налічує 127 АЗС.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].