Пішов з життя легендарний гонщик Нікі Лауда
Трикратному чемпіону світу було 70 років

Триразовий чемпіон світу з автогонок у класі «Формула-1» Нікі Лауда помер на 71-му році життя. Про це повідомляє ВВС.
Як повідомила сім'я гонщика, він помер у себе вдома в колі рідних і близьких.
Співчуття висловили італійська команда «Феррарі», у складі якої він виграв перші два титули, і британський «Макларен», у якому Лауда виграв чемпіонат втретє.
Нікі Лауда народився у Відні в 1949 році. Його батьки були заможними людьми ій хотіли, щоб Нікі став підприємцем. Однак Лауда з дитинства захопився автогонками. Після того як батьки відмовилися спонсорувати його захоплення, Лауда взяв кредит і в 22 роки купив собі місце в команді «Формули-2» «Марч».
У цій команді Лауда провів два роки, періодично брав участь і в гонках «Формули-1», де у «Марч» теж була своя команда. Однак там показувати хороший результат йому не дозволяла машина – і 1973 року він взяв ще один кредит і купив собі місце в команді БРМ, що виступала в «Формулі-1».
Уже через рік Лауда потрапив у «Феррарі». Цим він багато в чому зобов'язаний своєму напарникові по БРМ Клею Регаццоні – той першим перебрався в італійську команду та порекомендував Енцо Феррарі взяти й Лауду. Свій перший сезон у «Феррарі» Лауда закінчив на четвертому місці, а вже наступного 1975 року вперше став чемпіоном.
У 1976 році Лауда боровся за другий чемпіонський титул. На гран-прі Німеччини, що проходив на знаменитій «Північній петлі» Нюрбургринга, відомій також як «зелене пекло», він потрапив у серйозну аварію.
На другому колі гонки його машина зірвалася з траси, ймовірно через несправну задню підвіску, вдарилася в огорожу, загорілася й вилетіла назад на трасу, де опинилася на шляху іншого гонщика, що їхав позаду, та на високій швидкості врізався в його машину.
Інший гонщик зміг швидко вибратися, а Лауда виявився затиснутий між уламками. Більш того, від удару з нього злетів шолом. Поруч із місцем аварії не було стюардів, які мали стежити за безпекою та могли б допомогти Лауді. Його врятувало те, що кілька гонщиків, побачивши аварію, зупинилися і кинулися йому на допомогу.
Проте витягти австрійця з розбитого боліда вдалося не відразу. Через втрату шолома він отримав великі опіки голови та надихався димом, що призвело до серйозних ушкоджень легенів. Пізніше в лікарні Нікі впав у кому, і лікарі не були впевнені в тому, що він виживе.
Однак Лауда пропустив всього дві гонки і вже через шість тижнів після аварії повернувся на трасу. На його голові та обличчі залишилося безліч шрамів, які він завжди прикривав червоною кепкою, яка стала одним з його відомих атрибутів.
Лауда зробив тільки одну пластичну операцію – щоб повністю відновити повіки очей, оскільки інакше він не зміг би продовжувати кар'єру в автоперегонах. Вважається, що саме пошкодження повік завадили йому відразу після страшної аварії виграти другий титул – в останній, вирішальній гонці сезону-1977 він добровільно зійшов з дистанції через сильний дощ. Сам Лауда пояснив, що не міг моргати, і в результаті краплі води його засліплювали.
Проте вже через рік австрієць все ж виграв другий чемпіонський титул. Однак його відносини з Енцо Феррарі ставали все холодніше, і Лауда змінив команду, а в 1979 році оголосив про завершення кар'єри гонщика.
В 1982 році Лауда повернувся і підписав контракт з британською командою «Макларен». Уже в третій гонці за цю команду, на гран-прі США в Лонг-Біч, він здобув перемогу, а в 1984 році втретє виграв чемпіонат світу.
Після остаточного завершення кар'єри в 1985 році Лауда повернувся до своєї другої пристрасті – літакам. Він керував власною авіакомпанією Lauda Air, яку заснував в 1980 році ще після першого відходу з гонок, і навіть сам пілотував деякі рейси.
Однак у 2000-х роках він продав Lauda Air і заснував нову авіакомпанію Niki. Вона збанкрутувала в 2017 році.
У 2001 році компанія Ford запросила його на посаду спортивного директора команди «Формули-1» «Ягуар». Однак великих успіхів вона не досягла – і після сезону 2002 року Лауда покинув цю посаду. В останні роки життя він входив до раді команди «Мерседес».
Нікі Лауда – найуспішніший автогонщик в історії Австрії. У 2013 році американський режисер Рон Ховард зняв художній фільм «Гонка», присвячений аварії Лауди і його поверненню в великі перегони.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].