ЄС чекає від України перетворення на транспортний хаб між Європою та Азією – чиновник ЄК
Затвердження транспортної стратегії України до 2030 року є дуже важливим для подальшої співпраці між Україною і ЄС

Європейський союз сподівається на перетворення України в транспортний хаб між Європою і Азією.
Про це повідомив генеральний директор з питань мобільності і транспорту Європейської Комісії Хенрік Хололей, передає Інтерфакс-Україна.
«Ми б хотіли, щоб ви скористалися вдалим географічним розташуванням і Україна стала транспортним хабом між Європою та Азією. Тому ми вітаємо готовність України взяти участь у розробці нових залізничних коридорів і готовність бути частиною Шовкового шляху», – сказав Хололей, наголосивши, що ЄС вважає Україну дуже важливим партнером не тільки в транспортній, а й у всіх інших галузях.
Він також зазначив, що затвердження транспортної стратегії України до 2030 року дуже важливо для подальшої співпраці між Україною і ЄС.
«Тепер ми бачимо ваші пріоритети, і це мотивує нас для подальшої співпраці з вашою країною. Важливим є і приєднання України до мережі TNT, яке відбулося на початку цього року. Це дуже чіткий сигнал, адже тепер транспортний коридор Європи простягається територією України. Ця подія є поштовхом для залучення інвестицій у сферу інфраструктури», – зазначив гендиректор ЄК з питань мобільності і транспорту, зазначивши, що ЄС планує в найближчі 10 років реалізувати 39 проектів у транспортній сфері загальною вартістю 4,5 млрд євро.
Хололей також наголосив, що Україні необхідно прийняти низку законодавчих актів щодо реформування транспортної сфери, зокрема законопроектів щодо залізничного і водного транспорту, і висловив готовність продовжити співпрацю з органами влади в Україні для того, щоб ці законодавчі акти були прийняті в найближчому майбутньому.
«Особливо хочу наголосити на досягненнях в авіаційній сфері. Історично Україна – провідник аерокосмічних технологій. Співпраця в цій сфері важлива для нас. Ми користуємося вашими напрацюваннями, і це поглиблює співпрацю між Україною і ЄС у галузі авіаційної безпеки й аеронавігації», – констатував чиновник Єврокомісії.
Як зазначається в повідомленні Адміністрації морських портів України (АМПУ), яка також брала участь у другому засіданні Транспортного діалогу високого рівня між Україною і ЄС, під час дискусії було приділено увагу розміру дивідендів, які платять зараз державні стивідори й Адміністрація морпортів в Україні.
«На думку європейських експертів, ставка дивідендів на рівні 90% не дає державним підприємствам розвиватися й ефективно конкурувати як в межах держави, так і на міжнародному рівні», – пояснили в АМПУ.
На зустрічі було зазначено також, що ще одним важливим кроком, який міг би прискорити модернізацію української портової інфраструктури має стати надання Україні можливості отримувати гранти ЄС на реалізацію інфраструктурних проектів. За словами Хололея, з цим питанням дійсно існують певні труднощі, однак робота в цьому напрямі ведеться.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].