Верховний Суд відмовив у відкритті провадження за одним з позовів до Зеленського про розпуск Верховної Ради

Верховний Суд відмовив у відкритті провадження за одним з позовів до Зеленського про розпуск Верховної Ради

Розгляд такої справи віднесено до юрисдикції Конституційного Суду України

Верховний Суд відмовив у відкритті провадження за одним з позовів до Зеленського про розпуск Верховної Ради
Фото: УНІАН

Верховний Суд відмовив у відкритті провадження у справі за позовом до Президента України Володимира Зеленського про визнання протиправним і нечинним Указу Президента України від 21 травня 2019 року № 303/2019 «Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів» у зв’язку з тим, що розгляд такої справи віднесено до юрисдикції Конституційного Суду України.

Про це йдеться у повідомленні Суду на сторінці у Facebook із посиланням на відповідну ухвалу Суду від 27 травня 2019 року у справі № 9901/275/19.

«У рішенні зазначено, що конституційний процес дострокового припинення повноважень ВРУ та участь у цьому процесі Президента України не є формою реалізації його управлінських функцій і не може підпадати під контроль суду адміністративної юрисдикції», – пояснили у Суді.

Верховний Суд відмовив у відкритті провадження у справі за позовом до Президента України Володимира Зеленського про...

Опубликовано Верховний Суд Понедельник, 27 мая 2019 г.

Так, Верховний Суд звернув увагу, що Кодекс адміністративного судочинства України регламентує порядок розгляду не всіх публічно-правових спорів, а лише тих, які виникають у результаті здійснення суб’єктом владних повноважень саме управлінських функцій і розгляд яких безпосередньо не віднесено до підсудності інших судів.

Як зазначається, позивач обґрунтував позовні вимоги тим, що дострокове припинення повноважень Верховної Ради України порушує його права як виборця, який брав участь у виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року і зацікавлений у безперервній і стабільній роботі парламенту. Стверджував, що призначення позачергових виборів до ВРУ на 21 липня 2019 року теж порушує його виборчі права (не тільки як виборця, але і як суб’єкта права на самовисунення кандидатом у народні депутати України), а саме перешкоджає його планам на відпочинок влітку та участі у виборах народних депутатів України, як і планувалося, восени.

Тому Верховний Суд дійшов висновку, що за змістом положень ч. 2 ст. 147, ч. 1 ст. 150 Конституції України перевірка на предмет відповідності Конституції України всіх без винятку правових актів Верховної Ради України і Президента України належить до повноважень Конституційного Суду України.

Ухвала може бути оскаржена до Великої Палати Верховного Суду протягом п’ятнадцяти днів з дня її прийняття.

Нагадаємо: минулого тижня до Верховного Суду надійшли три позовні заяви щодо визнання протизаконними дії президента України щодо підпису Указу ««Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів» в частині призначення позачерговий виборів до Верховної Ради України на 21 липня 2019 року.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті