У SkyUp прокоментували рішення суду про призупинення ліцензії авіакомпанії
Компанія вже подала апеляцію на дане рішення

У авіакомпанії SkyUp Airlines відреагували на ухвалу Баришівського суду Київської області про призупинення дії ліцензії лоукосту. Авіакомпанія оприлюднила свою позицію на дане рішення й оголосила, що має намір оскаржувати його в суді. Як стверджується в коментарі компанії, позивач ніколи не був клієнтом компанії, а тому не може позиватися до неї.
Наводимо текст офіційної заяви керівництва SkyUp, згідно з порталом avianews.com:
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
«4 червня 2019 року ми дізналися про Визначення Баришівського суду Київської області, яким вищезгаданий суд призупиняє дію ліцензії авіакомпанії SkyUp Airlines.
Вважаємо, що дане Визначення не може бути юридичним документом в розумінні правової демократичної європейської держави.
1. Ми впевнені в тому, що кожного року мільйони пасажирів, незадоволених послугами авіакомпаній, пишуть негативні відгуки авіакомпаніям і в мережі Інтернет про те, що їх не влаштовує вибір і якість харчування на борту, некомфортні крісла, зовнішній вигляд і поведінка бортпровідників, відсутність оголошень на борту літака і багато іншого, але в правовій державі все це не може бути підставою для припинення дії ліцензії цілої авіакомпанії;
2. Для того щоб мати будь-які претензії на адресу авіакомпанії, позивач повинен бути її клієнтом. Людина, чий позов став підставою для прийняття Ухвали про призупинення ліцензії авіакомпанії SkyUp Airlines, ніколи не купувала квитки в SkyUp Airlines і ніколи не була її клієнтом.
Більше того, найближчим часом ми надамо інформацію про те, кого використовували в якості позивача.
Яким чином суд міг задовольнити вимогу Позивача, коли в матеріалах справи немає жодного доказу того, що Позивач купував послугу в авіакомпанії SkyUp Airlines. В матеріалах справи немає нічого, крім самого позову і паспортних даних Позивача;
3. У Позивача і не може бути таких доказів, тому що в Шарм-ель-Шейх авіакомпанія SkyUp Airline здійснює тільки чартерні рейси, і тільки на замовлення туроператорів. Відповідно, Позивач не могла купити квиток на рейс Київ – Шарм-ель-Шейх, який вона вказує в позовній заяві, оскільки подібних квитків фізично не існує.
За власними даними авіакомпанії SkyUp Airlines, а також за даними туроператорів – партнерів, туриста або пасажира з такими ім'ям і прізвищем ніколи не було.
4. Як професійна суддя суду першої інстанції може не знати, що авіакомпанія – це транспортна компанія, тому будь-який позов на її адресу подається тільки за місцем знаходження відповідача (авіакомпанії), яким Баришівський район Київської області не є.
5. Як професійна суддя може не знати, що ліцензія на право перевезення пасажирів повітряним транспортом видається Державіаслужбою України. Таке рішення оформляється відповідним Наказом. Єдиний юридичний спосіб у судовому порядку скасувати такий Наказ – рішення Адміністративного суду. Той факт, що цивільний суд взяв на себе повноваження прийняти подібне рішення, свідчить про те, що через Адміністративний суд, тобто відповідно до законодавства, це зробити немає підстав.
6. Як професійна суддя може не знати, що ліцензія може бути анульована лише органом, який її видав, і що законом не передбачена можливість призупинити її дію.
Професійна суддя прийняла Ухвалу про призупинення ліцензії цілої авіакомпанії на підставі оцінки рядового громадянина, не маючи жодного експертного висновку. Чи може пересічний громадянин, без спеціальної освіти і документа, який підтверджує його знання, дати експертну оцінку технічного стану повітряних суден авіакомпанії і оцінити рівень підготовки пілотів.
Ухвалюючи Визначення про призупинення ліцензії авіакомпанії, суддя Баришівського районного суду Київської області взяла на себе повноваження Міністерства інфраструктури України та Державіаслужби України, які є регуляторами в сфері авіаперевезень. Саме вони оцінюють технічний стан повітряних суден, придатність і професійний рівень підготовки пілотів.
Таким чином, суддя поставила під сумнів професіоналізм представників ДАСУ та інших державних органів, які контролюють роботу авіакомпаній і авіаційної галузі в цілому.
7. Суддя погоджується з доводами позивача, який стверджує, що SkyUp Airlines має старий флот, в той час як згідно зі статистикою, авіакомпанія має наймолодший флот в Україні. Заява про те, що SkyUp Airlines має старий флот, не відповідає дійсності і порочить ділову репутацію авіакомпанії.
Станом на 21.05.2019 року флот авіакомпанії SkyUp Airlines складається з 7 літаків:
5-ти середньомагістральних суден типу Boeing 737-800 (189 місць)
2-х середньомагістральних суден типу Boeing 737-700 (149 місць)
Середній вік флоту SkyUp Airlines становить 11,5 років:
Boeing SQA – 2013 р.в.
Boeing SQB – 2013 р.в.
Boeing SQC – 2013 р.в.
Boeing SQD – 2003 р.в.
Boeing SQE – 2003 р.в.
Boeing SQF – 2013 р.в.
Boeing SQH – 2004 р.в.
SkyUp Airlines є технологічно однією з найбільш просунутих авіакомпаній в Україні. З січня по червень 2019 року всі літаки авіакомпанії були обладнані подвійними вінглетами системи Winglet Split Scimitar. Компанія Boeing – партнер SkyUp Airlines зазначила, що SkyUp стала першою в Україні авіакомпанією, яка використала цю новітню технологію, стаючи однією з найбільш економічних, екологічно чистих і технологічних авіакомпаній.
8. Без будь-яких доказів суддя погоджується з доводами позивача про недобросовісні дії авіакомпанії.
Суддя винесла Ухвалу про призупинення ліцензії авіакомпанії, керуючись єдиним доказом – паспортними даними позивача. Суддя не вимагала підтвердження наявності спору між Позивачем і авіакомпанією, якого і не могло бути, оскільки Позивач ніколи не був клієнтом авіакомпанії.
Прийняте без доказів Визначення про призупинення ліцензії авіакомпанії SkyUp Airlines зачіпає крім прав самої авіакомпанії також права близько 8000 пасажирів на добу – права полетіти у відпустку і повернутися назад.
Ми оцінюємо все, що відбувається, як неправомірні дії, спрямовані проти SkyUp Airlines. Ми закликаємо державні органи влади втрутитися в дану ситуацію, адже наслідки цього незаконного рішення можуть бути непередбачуваними для величезної кількості наших пасажирів, які прямо зараз летять літаками SkyUp Airlines, а також купили квитки на рейси авіакомпанії на багато місяців вперед.
Це Визначення також негативним чином позначиться на репутації країни та інвестиційному кліматі.
Зі свого боку, компанія SkyUp Airlines вже оскаржила незаконне Визначення Баришівського суду Київської області 25.05.2019 року – 05.06.2019 була подана апеляційна скарга в Апеляційний суд Київської області. Ми очікуємо законного рішення.
Хочемо запевнити наших пасажирів в тому, що ця юридична профанація не зможе перешкодити нам виконати свої зобов'язання».
Нагадаймо: cуд призупинив ліцензію компанії SkyUp Airlines на перевезення пасажирів авіатранспортом. Пізніше, прем’єр-мінстр Володимир Гройсман доручив міністерству юстиції та міністерству транспорту та інфраструктури втрутитися у ситуацію із призупиненням ліцензії авіакомпанії SkyUp Airlines за рішенням суду і забезпечити її нормальну роботу, а також запобігти здороженню авіаквитків.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.