«Одна справа норма ГОСТу, а інша - ринковий рівень» – експерт про подешевшання російської нафти

«Одна справа норма ГОСТу, а інша - ринковий рівень» – експерт про подешевшання російської нафти

Російські компанії продовжують втрачати доходи через інцидент з брудною нафтою в трубопроводі «Дружба», незважаючи на відновлення поставок

«Одна справа норма ГОСТу, а інша - ринковий рівень» – експерт про подешевшання російської нафти
Фото: pixabay.com

Російські компанії продовжують втрачати доходи через інцидент з брудною нафтою в трубопроводі «Дружба», незважаючи на відновлення поставок. Про це повідомляє РБК.

Йдеться про втрати при продажі нафти в порту Усть-Луга, де вміст хлорорганічних сполук повернувся в межі, які встановлені ГОСТ – не більше 10 ppm (з 1 липня цього року граничний рівень знизився до 6 ppm). За даними Argus, історично рівень хлорорганики в російської нафти на Усть-Лузі становив 1-2 ppm, а зараз доходить до 4 ppm.

«Але одна справа норма ГОСТу, а інша – рівень 1-1,5 ppm, до якого звик ринок. Багато заводів в Середземномор'ї принципово не беруть нафту з вмістом хлорорганики вище 1,5 ppm», – пояснив експерт Reuters Гліб Городянкін.

В результаті в травні знижка на формально чисту нафту в Усть-Лузі до цін в порту Приморськ склала від $0,85 до $3 за барель (1-4%), причому дві партії по 100 000 тонн були продані зі знижкою $7-10 на барель. Рівень хлорорганіки в цих двох партіях вже відповідав ГОСТу, але це не було ясно під час укладення контракту. З червня знижка становить від $0,1 до $0,3 за барель.

Нагадаємо: забруднення нафти Urals хлорорганікою було виявлено наприкінці квітня, що змусило Білорусь тимчасово обмежити експортні постачання нафтопродуктів із Росії.

23 квітня Білорусь зупинила експорт світлих нафтопродуктів в Україну, Польщу та країни Балтії. Експорт зупинено через постачання неякісної нафти з Росії.

Як повідомлялося, Польща також зупинила транзит забрудненої російської нафти нафтопроводом «Дружба».

ЗМІ також повідомили, що наприкінці квітня з порту Усть-Луги з брудною нафтою відплили щонайменше п'ять танкерів. За їхніми даними, забруднену сировину купили Equinor (Норвегія) , Vitol (Швейцарія-Нідерланди), Trafigura (Сінгапур), Glencore (Швейцарія) і Total (Франція).

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті