Німецький автопром різко сповільнився після майже десятилітнього буму
Експерти вважають, що він може виявитися вельми серйозним і тривалим, з огляду на те, що ця тенденція характерна для всього світового автопрому

В автомобільній промисловості Німеччини після майже десятирічного буму почався спад. Багато що вказує на те, що він може виявитися вельми серйозним і тривалим. Адже проблеми, які переживають зараз BMW, Daimler і Volkswagen зі своїми дочками Audi і Porsche, а також німецькими заводами Ford і Opel , що знаходяться в іноземній власності, багато в чому характерні для всього світового автопрому. Про це повідомляє DW.
Одним з найбільш точних випереджальних індикаторів стану справ в автопромі є портфелі замовлень постачальників компонентів. В галузі довгий виробничий цикл, закупівлі вузлів і деталей плануються задовго до випуску кінцевого продукту – самого автомобіля. І якщо виробники комплектуючих в один голос скаржаться зараз на брак замовлень, значить, автобудівники вдарили по гальмах.
«Спочатку ми виходили із скорочення виробництва автомобілів на 3%. Тепер чекаємо мінус 4,5%», – повідомив Штефан Азенкершбаумер заступник генерального директора найбільшого в світі виробника автокомпонентів Bosch.
Гальмування глобального автопрому боляче вдарило і по найбільшому в світі хімічному концерну BASF. У нього є підприємства в Німеччині, США, Китаї, і всюди їх великими клієнтами є автомобілебудівники, що замовляють, наприклад, лаки. 8 липня німецький гігант повідомив про різке, практично наполовину, скорочення операційного прибутку в ІІ кварталі, що змусило його значно знизити фінансовий прогноз на весь 2019 рік. В якості причини BASF назвав суттєве уповільнення темпів зростання світового промислового виробництва – і в першу чергу вказав на автопром.
Судячи з того, як худнуть портфелі замовлень у німецьких виробників комплектуючих, у другому півріччі обсяги виробництва в галузі можуть ще більше знизитися. Німецьке видання Handelsblatt не виключає навіть обвального падіння. Мова йде саме про виробництво, а не про збут автомобілів. Він-то якраз до сих пір більш-менш тримався, в тому числі тому, що дилери розпродавали запаси зі знижками.
Втім, у деяких автобудівників збут вже встиг впасти. Так, французька група PSA, що володіє брендами Peugeot і Citroen і німецькою компанією Opel, за перші шість місяців продала на 12,8% менше, ніж за аналогічний період минулого року. У її французького конкурента Renault продажі по всьому світу знизилися на 6,7%.
На тлі цього валові результати німецьких компаній за підсумками першого півріччя виглядають не так вже й погано. Daimler продав по всьому світу «всього» на 4,6% менше легкових машин марки Mercedes-Benz, у Volkswagen продажі зменшилися на 2,8%, а у BMW вони навіть зросли на 0,8%. В результаті баварський автобудівник вперше в історії зумів збути за перші шість місяців року понад 1,25 млн автомобілів.
Однак вирішальне значення мають не валові, а фінансові показники. Volkswagen представить дані за півріччя і нові прогнози 25 липня, концерн BMW, глава якого, 53-річний Харальд Крюгер, на початку липня несподівано заявив про своє майбутнє звільнення, анонсував докладний звіт на 1 серпня.
12 липня концерн Daimler «шокував галузь» повідомленням про те, що в дркгому кварталі замість операційного прибутку отримає збиток в розмірі 1,6 млрд євро, а також попередженням, що за підсумками всього 2019 року результат виявиться «істотно нижчим» ніж торік.Правда, частково грошові проблеми концерну пов'язані зі специфічною німецькою історією – шахрайством з вихлопами дизельних автомобілів.
Нинішній циклічний спад застав галузь в незвичайній і вкрай складній ситуації, фактично «на переправі»: німецький і весь світовий автопром форсованими темпами здійснює перехід від класичних двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) на електричні мотори і альтернативні види палива. У такій доленосний момент потрібно посилено інвестувати, щоб не відстати від старих і нових конкурентів – таких, як американська компанія Tesla, яка продала в ІІ кварталі рекордне число своїх електромобілів: понад 95 000.
І саме в цей момент традиційні автобудівники стикаються з кризою збуту. Причому у багатьох з них продажі особливо сильно падають як раз в Китаї (позначаються, зокрема, наслідки оголошеної Сполученими Штатами торгової війни), який певною мірою нав'язав всьому світовому автопрому цю технологічну гонку. Адже введені Пекіном з 2019 року квоти на електромобілі, які з 2020 року будуть ще більше посилені, переслідують не тільки екологічні цілі, а й стали частиною індустріальної політики КНР, спрямованої на підтримку місцевих виробників.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].