Німецький автопром різко сповільнився після майже десятилітнього буму

Німецький автопром різко сповільнився після майже десятилітнього буму

Експерти вважають, що він може виявитися вельми серйозним і тривалим, з огляду на те, що ця тенденція характерна для всього світового автопрому

Німецький автопром різко сповільнився після майже десятилітнього буму
фото www.flickr.com/photos/134367167@N03

В автомобільній промисловості Німеччини після майже десятирічного буму почався спад. Багато що вказує на те, що він може виявитися вельми серйозним і тривалим. Адже проблеми, які переживають зараз BMW, Daimler і Volkswagen зі своїми дочками Audi і Porsche, а також німецькими заводами Ford і Opel , що знаходяться в іноземній власності, багато в чому характерні для всього світового автопрому. Про це повідомляє DW.

Одним з найбільш точних випереджальних індикаторів стану справ в автопромі є портфелі замовлень постачальників компонентів. В галузі довгий виробничий цикл, закупівлі вузлів і деталей плануються задовго до випуску кінцевого продукту – самого автомобіля. І якщо виробники комплектуючих в один голос скаржаться зараз на брак замовлень, значить, автобудівники вдарили по гальмах.

«Спочатку ми виходили із скорочення виробництва автомобілів на 3%. Тепер чекаємо мінус 4,5%», – повідомив Штефан Азенкершбаумер заступник генерального директора найбільшого в світі виробника автокомпонентів Bosch.

Гальмування глобального автопрому боляче вдарило і по найбільшому в світі хімічному концерну BASF. У нього є підприємства в Німеччині, США, Китаї, і всюди їх великими клієнтами є автомобілебудівники, що замовляють, наприклад, лаки. 8 липня німецький гігант повідомив про різке, практично наполовину, скорочення операційного прибутку в ІІ кварталі, що змусило його значно знизити фінансовий прогноз на весь 2019 рік. В якості причини BASF назвав суттєве уповільнення темпів зростання світового промислового виробництва – і в першу чергу вказав на автопром.

Судячи з того, як худнуть портфелі замовлень у німецьких виробників комплектуючих, у другому півріччі обсяги виробництва в галузі можуть ще більше знизитися. Німецьке видання Handelsblatt не виключає навіть обвального падіння. Мова йде саме про виробництво, а не про збут автомобілів. Він-то якраз до сих пір більш-менш тримався, в тому числі тому, що дилери розпродавали запаси зі знижками.

Втім, у деяких автобудівників збут вже встиг впасти. Так, французька група PSA, що володіє брендами Peugeot і Citroen і німецькою компанією Opel, за перші шість місяців продала на 12,8% менше, ніж за аналогічний період минулого року. У її французького конкурента Renault продажі по всьому світу знизилися на 6,7%.

На тлі цього валові результати німецьких компаній за підсумками першого півріччя виглядають не так вже й погано. Daimler продав по всьому світу «всього» на 4,6% менше легкових машин марки Mercedes-Benz, у Volkswagen продажі зменшилися на 2,8%, а у BMW вони навіть зросли на 0,8%. В результаті баварський автобудівник вперше в історії зумів збути за перші шість місяців року понад 1,25 млн автомобілів.

Однак вирішальне значення мають не валові, а фінансові показники. Volkswagen представить дані за півріччя і нові прогнози 25 липня, концерн BMW, глава якого, 53-річний Харальд Крюгер, на початку липня несподівано заявив про своє майбутнє звільнення, анонсував докладний звіт на 1 серпня.

12 липня концерн Daimler «шокував галузь» повідомленням про те, що в дркгому кварталі замість операційного прибутку отримає збиток в розмірі 1,6 млрд євро, а також попередженням, що за підсумками всього 2019 року результат виявиться «істотно нижчим» ніж торік.Правда, частково грошові проблеми концерну пов'язані зі специфічною німецькою історією – шахрайством з вихлопами дизельних автомобілів.

Нинішній циклічний спад застав галузь в незвичайній і вкрай складній ситуації, фактично «на переправі»: німецький і весь світовий автопром форсованими темпами здійснює перехід від класичних двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) на електричні мотори і альтернативні види палива. У такій доленосний момент потрібно посилено інвестувати, щоб не відстати від старих і нових конкурентів – таких, як американська компанія Tesla, яка продала в ІІ кварталі рекордне число своїх електромобілів: понад 95 000.

І саме в цей момент традиційні автобудівники стикаються з кризою збуту. Причому у багатьох з них продажі особливо сильно падають як раз в Китаї (позначаються, зокрема, наслідки оголошеної Сполученими Штатами торгової війни), який певною мірою нав'язав всьому світовому автопрому цю технологічну гонку. Адже введені Пекіном з 2019 року квоти на електромобілі, які з 2020 року будуть ще більше посилені, переслідують не тільки екологічні цілі, а й стали частиною індустріальної політики КНР, спрямованої на підтримку місцевих виробників.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті