У Польщі збираються побудувати гігантський аеропорт за 7 млрд євро

У Польщі збираються побудувати гігантський аеропорт за 7 млрд євро

Проект гарно виглядає на папері, а в реальності стикається з багатьма перешкодами

У Польщі збираються побудувати гігантський аеропорт за 7 млрд євро
https://cfts.org.ua

Уряд Польщі ще у липні 2017 року анонсував амбітний авіаційний проект вартістю 30 млрд злотих (близько 7 млрд євро) – будівництву нового аеропорту в околицях Варшави. Новий об'єкт повинен з'явитися через 10 років і буде розрахований на обслуговування пасажиропотоку в 100 млн чоловік. Проект отримав назву Центральний комунікаційний порт (ЦКП), часто називаючи його другим або новим Сінгапуром.

За останні півтора року новий кабмін дещо просунувся в реалізації проекту. Зокрема, в серпні 2018 року було створено держпідприємство Centralny Port Komunikacyjny (CPK), відповідальне за його реалізацію. У липні цього року CPK провело переговори з низкою авіакомпаній про можливу організацію польотів в/з майбутнього аеропорту, серед яких LOT Polish Airlines, El Al, Emirates, Enter Air, Qatar Airways, SAS, Wizz Air, перевізники авіагруп IAG (British Airways, Iberia) і Lufthansa Group (Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines) та інші.

Однак проект все ще викликає більше запитань, ніж відповідей, пише ЦТС.

Досі не визначено вигляд майбутнього терміналу мегааеропорту. В середині липня за підтримки посольства Великої Британії 6 британських архітектурних компаній представили свої бачення об'єкта.

У Польщі збираються побудувати гігантський аеропорт за 7 млрд євро
Chapman Taylor

У CPK заявляють про плани провести тендер з відбору проектанта майбутнього терміналу наприкінці цього – на початку наступного року. Як показує практика, цей термін може бути перенесено з огляду на невирішеність ще одного питання – про місце розташування майбутнього аеропорта.

Жителі гміни Баранув, де збираються розмістити об’єкт,  негативно відреагували на цю звістку. Для будівництва майбутнього аеропорту за 50 км на захід від Варшави необхідно 3 тисячі га землі, 2 тисячі з яких необхідно викупити у приватних осіб, а частину жителів відселити.

Жителі провели місцевий референдум у червні 2018 року, майже 84% висловилися проти будівництва аеропорту. Незважаючи на результати, уряд продовжив переговори з жителями гміни. Через рік після референдуму, питання з викупом землі так і не зрушило з місця.

Проект має і фінансові проблеми. Зокрема, питання про те, хто буде фінансувати будівництво аеропорту і всієї супутньої інфраструктури. Поки що польський уряд замовчує про свою готовність повністю профінансувати проект. Це означає, що для запуску проекту буде залучатися інвестор. Як, де і коли будуть його шукати – ці питання також залишаються без відповіді.

Навіть для Брюсселя такий проект є дуже дорогим, тому Варшава навряд чи зможе розраховувати на великі транші з еврофондів.

Потенційним інвестором може  виступити Китай. З весни 2018 року в польських медіа тиражується інформація про важливість і перспективи Центрального комунікаційного порту для Китаю і Нового Шовкового шляху.

Нагадаємо, минулого року в Туреччині відкрили найбільший у світі аеропорт на шість злітно-посадквих смуг й зі стоянкою на 500 літаків.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло