У Польщі збираються побудувати гігантський аеропорт за 7 млрд євро
Проект гарно виглядає на папері, а в реальності стикається з багатьма перешкодами

Уряд Польщі ще у липні 2017 року анонсував амбітний авіаційний проект вартістю 30 млрд злотих (близько 7 млрд євро) – будівництву нового аеропорту в околицях Варшави. Новий об'єкт повинен з'явитися через 10 років і буде розрахований на обслуговування пасажиропотоку в 100 млн чоловік. Проект отримав назву Центральний комунікаційний порт (ЦКП), часто називаючи його другим або новим Сінгапуром.
За останні півтора року новий кабмін дещо просунувся в реалізації проекту. Зокрема, в серпні 2018 року було створено держпідприємство Centralny Port Komunikacyjny (CPK), відповідальне за його реалізацію. У липні цього року CPK провело переговори з низкою авіакомпаній про можливу організацію польотів в/з майбутнього аеропорту, серед яких LOT Polish Airlines, El Al, Emirates, Enter Air, Qatar Airways, SAS, Wizz Air, перевізники авіагруп IAG (British Airways, Iberia) і Lufthansa Group (Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines) та інші.
Однак проект все ще викликає більше запитань, ніж відповідей, пише ЦТС.
Досі не визначено вигляд майбутнього терміналу мегааеропорту. В середині липня за підтримки посольства Великої Британії 6 британських архітектурних компаній представили свої бачення об'єкта.

У CPK заявляють про плани провести тендер з відбору проектанта майбутнього терміналу наприкінці цього – на початку наступного року. Як показує практика, цей термін може бути перенесено з огляду на невирішеність ще одного питання – про місце розташування майбутнього аеропорта.
Жителі гміни Баранув, де збираються розмістити об’єкт, негативно відреагували на цю звістку. Для будівництва майбутнього аеропорту за 50 км на захід від Варшави необхідно 3 тисячі га землі, 2 тисячі з яких необхідно викупити у приватних осіб, а частину жителів відселити.
Жителі провели місцевий референдум у червні 2018 року, майже 84% висловилися проти будівництва аеропорту. Незважаючи на результати, уряд продовжив переговори з жителями гміни. Через рік після референдуму, питання з викупом землі так і не зрушило з місця.
Проект має і фінансові проблеми. Зокрема, питання про те, хто буде фінансувати будівництво аеропорту і всієї супутньої інфраструктури. Поки що польський уряд замовчує про свою готовність повністю профінансувати проект. Це означає, що для запуску проекту буде залучатися інвестор. Як, де і коли будуть його шукати – ці питання також залишаються без відповіді.
Навіть для Брюсселя такий проект є дуже дорогим, тому Варшава навряд чи зможе розраховувати на великі транші з еврофондів.
Потенційним інвестором може виступити Китай. З весни 2018 року в польських медіа тиражується інформація про важливість і перспективи Центрального комунікаційного порту для Китаю і Нового Шовкового шляху.
Нагадаємо, минулого року в Туреччині відкрили найбільший у світі аеропорт на шість злітно-посадквих смуг й зі стоянкою на 500 літаків.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].