Парцхаладзе: впроваджено нові норми для покращення якості українських доріг
При проектуванні доріг загального користування передбачена норма для покращення якості дорожнього покриття

Впроваджено нові норми для покращення якості українських доріг. Про це повідомляє прес-служба Мінрегіонбуду.
«По дорогах ми взяли декілька європейських прикладів і оновили наші застарілі норми. Приміром, зараз наші дороги, які будуються, по якості дуже відстають від європейських. Чому? Тому що, коли оголошується тендер, перемагає той, хто дасть нижчу ціну», – сказав заступник акцентував заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Лев Парцхаладзе.
За його словами, у нових ДБН при проектуванні доріг загального користування передбачена норма для покращення якості дорожнього покриття – впроваджено норму щодо проектування трас із застосуванням модифікованих бітумів при укладанні двох верхніх шарів дорожнього покриття. Цей спосіб додає покрівельному матеріалу велику тепло- і морозостійкість, еластичність, підвищену опірність втомним навантаженням, підвищує довговічність.
«Коли спека і їде вантажівка, дорога стає хвилями. Якщо додавати модифіковані бітуми, цього нема», – сказав Лев Парцхаладзе.
Ці нововведення почали діяти із вересня цього року та містять рекомендаційну вимогу – застосовувати модифіковані бітуми при укладанні асфальтобетонного покриття на більшості трас. Це дороги І-ІІ категорій, а також інших категорій міжнародного і національного значення.
За оцінками експертів, вартість міцнішого та надійнішого покриття обійдеться дорожче до 10%, при цьому строк служби таких доріг підвищиться до 20%.
Згідно зі змінами у ДБН, при розробленні проектної документації на будівництво автомобільних доріг І-ІІ категорії та автомобільних доріг інших категорій міжнародного та національного значення, при варіанті нежорсткого дорожнього одягу, рекомендується передбачати дорожнє покриття із щебенево-мастикового асфальтобетону на бітумах, модифікованих полімерами або комплексом добавок, а верхнього шару основи дорожнього одягу – із асфальтобетону на модифікованих бітумах.
Завдяки своїм фізичним властивостям вони не піддають руйнуванню дорожнього покриття під впливом різних температур, характеризуються високою тепло- та морозостійкістю, а також еластичністю.
Зміни у ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» розроблені ДП «ДерждорНДІ» та вступили в дію 1 вересня 2019 року.
Нагадаємо: нові ДБН щодо використання шумових смуг на найбільших українських трасах вступили в дію з вересня цього року.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].