Нові ДБН щодо використання шумових смуг вступили в дію з вересня цього року
Використання шумових смуг на дорогах є рекомендаційною нормою, яка стосується нового будівництва, реконструкції та капремонту доріг

Нові ДБН щодо використання шумових смуг на найбільших українських трасах вступили в дію з вересня цього року. Про це повідомляє прес-служба Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ.
«Шумові смуги можуть врятувати життя. З вересня 2019 року діють нові ДБН щодо проектування доріг загального користування. Зокрема, в них міститься рекомендаційна норма щодо використання шумових смуг на найбільших українських трасах – дорогах вищої категорії (І-ІІ категорії)», – повідомляє заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Лев Парцхаладзе.
На переконання заступника Міністра, влаштування шумових смуг – це дієвий спосіб підвищення безпеки на дорогах. Такі смуги можуть влаштовуватися на узбіччях і ділянках дороги з підвищеною небезпекою. Під час наїзду автомобіля на них водій відчуває сильну шумову та вібраційну дію. Це змушує інтуїтивно зменшувати швидкість та підвищувати увагу на дорозі.
«Статистика трагічних випадків, що трапляються на дорогах, просто вражає, зокрема, через те, що водій заснув за кермом. Приміром, у низці європейських країн, а також у США застосування шумових смуг є обов’язковим, і це дозволило досягти значного зменшення аварійності на дорогах – мінімум удвічі, а іноді і в 4-6 разів. Цей факт ми взяли до уваги, переглядаючи ДБН щодо проектування доріг загального користування та прописали доцільність їх влаштування на найбільших трасах», – зазначає Парцхаладзе.
Використання шумових смуг на дорогах є рекомендаційною нормою, яка стосується нового будівництва, реконструкції та капремонту доріг.
Шумові смуги мають влаштовуватися відповідно до технічних вимог, прописаних у ДСТУ 8732:2017 «Безпека дорожнього руху. Смуги шумові. Загальні технічні вимоги. Правила застосування».
Зміни до ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» розроблені ДП «ДерждорНДІ» і вступили в дію з 1 вересня 2019 року.
Нагадаємо: завдяки новим ДБН, що вступили в дію з 1 вересня було збільшено максимальну відстань між новими станціями метро до 3 км.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].