Сайти, які розповсюджують дезінформацію щорічно отримують $235 млн за рекламу

Сайти, які розповсюджують дезінформацію щорічно отримують $235 млн за рекламу

До числа компаній, які розміщують свої рекламу на сумнівних сайтах потрапили Audi, Honda, American Airlines, OfficeMax, Opel та інші

Этот текст также доступен на русском
Сайти, які розповсюджують дезінформацію щорічно отримують $235 млн за рекламу
фото pixabay.com

Рекламні агентства, що працюють на відомі бренди, щорічно виплачують порядку $235 млн не менше ніж 20 000 сайтів, що поширюють дезінформацію. Це випливає з дослідження британської некомерційної організації, що займається складанням «Глобального індексу дезінформації» (The Global Disinformation Index, GDI), передає DW.

У числі найбільших компаній, які були залучені до таких механізми, – німецька автомобілебудівна компанія Audi, японська Honda, американська авіакомпанія American Airlines і рітейлер канцелярських товарів OfficeMax, що базується в США.

У числі сайтів, які експерти GDI назвали джерелами дезінформації, які отримують доходи від реклами концернів зі світовими іменами, – www.addictinginfo.com, що спеціалізується на політиці, www.twitchy.com, що використовується для відстеження провокаційних коментарів в Twitter і блог www.zerohedge. com, що працює в режимі агрегатора економічних новин.

Крім того, до переліку GDI потрапив англомовний сайт www.rt.com російської державної медіакомпанії RT. Так, вчені вважають, що частина рекламного бюджету Audi безпосередньо надходить в російське урядове агентство, оскільки реклама концерну з'являється на цьому порталі, незважаючи на попередження організацій, що займаються моніторингом пропагандистського контенту в інтернеті.

Як відзначають автори дослідження, компанії, найімовірніше, не підозрюють про те, кому вони платять за інтернет-рекламу. Це відбувається через те, що більша частина онлайн-реклами розміщується автоматично, із задіянням спеціального програмного забезпечення. Керівництво компаній-замовників, як правило, не має інформації про те, на яких конкретно сайтах може з'явитися їх реклама. Вони можуть лише отримати повідомлення про те, що рекламний матеріал був розміщений поруч з «небезпечним для бренду» контентом.

Програмний директор GDI Крейг Фейган пояснив в коментарі DW, що «дезінформацію генерують» гравці, які керуються «різними мотивами».

«Один з них – фінансовий», – додав він.

Як вдалося встановити виданню в ході власного міні-розслідування, на зазначених сайтах також з'являлася реклама й інших німецьких концернів, включаючи залізничного оператора Deutsche Bahn, автовиробника Opel, телекомунікаційного гіганта Deutsche Telekom, банку Postbank і книжкового рітейлера Thalia.

Нагадаємо: раніше цього тижня Facebook призупинив в Україні діяльність акаунтів і груп, які вели скоординовані кампанії по дезінформації. Бюджет, витрачений на рекламу в Facebook і Instagram, оцінюється приблизно в $1,6 млн. Примітно, що в прикладах видалених сторінок виявилися акаунти видань Znaj.ua, Politeka, Hyser. Тепер вони не працюють.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло