Сценарист фільму «Соціальна мережа» розчарувався в Цукербергу і хотів би змінити сценарій

Сценарист фільму «Соціальна мережа» розчарувався в Цукербергу і хотів би змінити сценарій

Зараз Соркін шкодує, що не назвав засновниками Facebook братів Уінклвосс

Сценарист фільму «Соціальна мережа» розчарувався в Цукербергу і хотів би змінити сценарій
imdb.com

Один з найвідоміших сценаристів Голлівуду Аарон Соркін, який працював над картиною «Соціальна мережа», написав відкритого листа Марку Цукербергу. Сценариста обурило рішення Facebook не модерувати політичну рекламу. Соркін заявив, що якби він знав, що Цукерберг займе таку позицію, то написав би сценарій свого фільму по-іншому.

Лист опублікувала The New York Times, на яку посилається Forbes.

Нещодавно Цукерберг, виступаючи в університеті Джорджтауна, заявив, що соцмережа не буде модерувати політичну рекламу, щоб не порушувати свободу слова, а також звинуватив у цензурі китайську мережу TikTok.

Соркін вважає, що Цукерберг тільки прикривається свободою слова, щоб розміщувати відверто неправдиву рекламу від політичних кандидатів.

«Це не може бути підсумком, якого ти і я хочемо, – отримати брехню, яка підриває найважливіші рішення, які ми приймаємо разом. Брехня, яка має реальний і неймовірно небезпечний ефект на наші вибори, наші життя і життя наших дітей», – зазначив Соркін.

Сценарист фільму «Соціальна мережа» розчарувався в Цукербергу і хотів би змінити сценарій
IMDB

У листі Соркін також згадав, як кілька років тому команда юристів кіностудії прискіпливо вивчала його сценарій «Соціальної мережі» з однією тільки метою – «не одержати позов від Марка Цукерберга».

«Навіть після того як сценарій «Соціальний мережі» затвердили юристи Sony, ми відправили текст – як і було обумовлено – керівництву вашої компанії і запропонували внести зауваження. В результаті мене запитали, чи не можу я замінити назву Гарварду на назву якогось іншого університету і чи обов'язково Facebook називати саме Facebook», – написав Соркін.

Він також нагадав, що слоган фільму звучав так: «Не можна завести 500 мільйонів друзів, не наживши ні одного ворога». За словами сценариста, через вісім років ця цифра виглядає химерно, тому що зараз соціальною мережею користується третина планети. «Половина американців кажуть, що Facebook для них – головне джерело новин. Це не захист свободи слова, Марк, це атака на правду», – йдеться в листі.

Соркін навів кілька прикладів політичної реклами в Facebook, які він вважає фальшивими. Одна з них свідчить, що колишній віце-президент США Джо Байден, який має намір висуватися на президентські вибори в 2020 році, заплатив українському генпрокурору $1 млрд за відмову від переслідування свого сина. Інтерес президента США Дональда Трампа до цієї ситуації став причиною початку процесу його імпічменту.

У висновку Соркін зазначив, що якби знав, що Цукерберг через роки займе таку позицію по політичній рекламі, то написав би в сценарії, що Facebook заснував не він, а брати Уінклвосс (соратники Цукерберга по Гарварду, які звинуватили його в крадіжці їх ідеї соціальної мережі).

Аарон Соркін отримав за сценарій до «Соціальної мережі» премії «Оскар», «Золотий глобус» і BAFTA. Соркін також відомий роботою над сценаріями до фільмів «Стів Джобс», «Людина, яка змінила все», «Війна Чарлі Вілсона» і «Ворог держави».

Тим часом глава Twitter Джек Дорсі оголосив, що його соцмережа припиняє публікацію політичної реклами. Очевидно, таку заяву він зробив на тлі позиції Цукерберга.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті