Білоруський олігарх і партнер Медведчука постачатиме російське вугілля в Україну – ЗМІ

Білоруський олігарх і партнер Медведчука постачатиме російське вугілля в Україну – ЗМІ

NT Marine отримала квоти на поставку понад 600 000 тонн коксівного і енергетичного вугілля з Росії в Україну

Білоруський олігарх і партнер Медведчука постачатиме російське вугілля в Україну – ЗМІ
фото www.flickr.com/photos/julesfamily/3262754016

Компанія NT Marine, близька до білоруського бізнесмена Миколі Воробья, отримала квоти на поставку понад 600 000 тонн коксівного і енергетичного вугілля з Росії в Україну. Раніше вугілля з Росії продавали самі виробники, отримуючи дозволу Мінекономрозвитку. Про це повідомляє «РБК».

Це випливає з даних про обсяг квот, які Мінекономрозвитку погоджує з вантажовідправниками. Копію списку квот виданню надало джерело, близьке до однієї з російських вугільних компаній, і підтвердило джерело в іншій. У списку квот на листопад, копія якого також є у РБК, NT Marine не фігурувала, а квоти на поставки вугілля та коксу невеликими обсягами були розподілені між російськими виробниками, включаючи «Кузбасрозрізвугілля» Андрія Бокарева і Іскандера Махмудова, Evraz Романа Абрамовича і партнерів, Новолипецький металургійний комбінат (НЛМК) Володимира Лісіна і Магнітогорський металургійний комбінат (ММК) Віктора Рашнікова.

За даними естонського реєстру, власником NT Marine є Олексій Чулець, який разом з російським партнером володів Північним портом Палдіски в Естонії. Згідно з базою даних СПАРК, у NT Marine є російська «дочка» «Юларус», яка займається торгівлею паливом.

NT Marine займається перевезенням нафти і вугілля в Україну і входить в сферу інтересів білоруського олігарха Миколи Воробья, повідомили виданню три джерела в великих вугільних компаніях Росії та вугільний трейдер, що спеціалізується на країнах СНД. Це підтвердив глава української Незалежної спілки гірників і депутат Верховної ради України від партії «Батьківщина» Михайло Волинець. Джерело в одній з великих російських вугільних компаній повідомило «РБК», що контракт на поставку вугілля вона уклала ні з NT Marine, а з іншою компанією Воробья, «Інтерсервіс», яка є найбільшим приватним нафтотрейдером в Білорусії.

«РЖД виконує заявки на перевезення вугілля в основному тільки цієї компанії – NT Marine AS. Вона пов'язана з інтересами Миколи Воробья, білоруського олігарха », – заявив Волинець, за даними якого Воробєй підтримує відносини з українським політиком Віктором Медведчуком.

За його словами, NT Marine буде поставляти на Україну близько 500 000 тонн вугілля різних марок, включаючи антрацит, в місяць.

 «Заробляти вона буде так: ціна тонни вугілля на станції споживача плюс $10», – пояснив Волинець.

За даними списку квот на листопад і грудень, Росія поставляє на підприємства України 1,2-1,3 млн тонн вугілля і коксу в місяць. При поточних цінах на вугілля ($85-100 за тонну) виручка NT Marine в разі поставок російського вугілля протягом року може скласти $50 млн, а прибуток до оподаткування EBITDA –  5-8 млн при 10-15% рентабельності, підрахував керівник групи оцінки ризиків сталого розвитку АКРА Максим Худалов.

Волинець нагадав, що українські компанії не можуть купувати російське вугілля безпосередньо: з 1 червня 2019 року вивіз з Росії вугілля і нафтопродуктів на територію України здійснюється на підставі дозволів, які видаються Мінекономрозвитку (квот). Згідно зі списком квот на грудень, з яким ознайомився «РБК», NT Marine отримала право на перевезення вугілля, що коксується Evraz, «Талтека» (володіє вугільною компанією «Північний Кузбас»), «Кузбассразрєзугля» і «Сєверсталі» на Авдіївський коксохімічний завод, що входить в «Метінвест »Ріната Ахметова, а також антрациту з підприємств Ростовської області (кінцевий покупець в документах не вказано).

За даними української Державної служби статистики, в 2018 році Україна імпортувала з Росії 15 млн тонн вугілля на $1,8 млрд. Росія, найбільший постачальник вугілля на Україні, в 2018 році забезпечила 70% його імпорту.

За інформацією вугільного трейдера, що спеціалізується на країнах СНД, українські підприємства поки не купують вугілля у NT Marine, оскільки чекають результатів перших очних переговорів президентів Росії і України Володимира Путіна і Володимира Зеленського, які відбулися в Парижі в понеділок, 9 грудня, в рамках саміту «нормандської четвірки». Вони сподіваються на нормалізацію відносин, що дозволить закуповувати російське вугілля без посередників, пояснює співрозмовник видання.

Представник «Метінвесту» відмовився від коментарів.

«Інтерсервіс» в 2016 році поставляв в Україну з Білорусі дизель російського виробництва. Нафтобітумних завод, що входить в «Інтерсервіс»  на початку 2019 року придбав контрольний пакет в українському нафтопродуктопроводі «ПрикарпатЗахідтранс», який раніше належав «Транснафті».

«Ми маємо намір надавати послуги з транспортування нафтопродуктів з експортного ресурсу білоруських НПЗ, і в першу чергу Мозирського НПЗ, який має безпосередній вихід в трубопровідну систему з можливістю подальшого транспортування в системі «ПрикарпатЗахідтранс», а це поставки в Україну і можливість транзиту в інші країни Європи», – говорив Воробєй в інтерв'ю білоруському виданню Tut.by.

Нафтобітумний завод в минулому році брав участь в приватизації однієї з найбільших на Україні енергогенеруючих компаній «Центренерго», в яку входить три ТЕС, але конкурс в результаті визнали таким, що не відбувся. Воробью також належать логістичний оператор «Бреміно груп», «Абсолют Банк», нерухомість і мисливське господарство в Білорусії. Він займає 17-у сходинку в списку найбільш успішних і впливових бізнесменів Білорусі за 2018 год.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію