Білоруський олігарх і партнер Медведчука постачатиме російське вугілля в Україну – ЗМІ
NT Marine отримала квоти на поставку понад 600 000 тонн коксівного і енергетичного вугілля з Росії в Україну

Компанія NT Marine, близька до білоруського бізнесмена Миколі Воробья, отримала квоти на поставку понад 600 000 тонн коксівного і енергетичного вугілля з Росії в Україну. Раніше вугілля з Росії продавали самі виробники, отримуючи дозволу Мінекономрозвитку. Про це повідомляє «РБК».
Це випливає з даних про обсяг квот, які Мінекономрозвитку погоджує з вантажовідправниками. Копію списку квот виданню надало джерело, близьке до однієї з російських вугільних компаній, і підтвердило джерело в іншій. У списку квот на листопад, копія якого також є у РБК, NT Marine не фігурувала, а квоти на поставки вугілля та коксу невеликими обсягами були розподілені між російськими виробниками, включаючи «Кузбасрозрізвугілля» Андрія Бокарева і Іскандера Махмудова, Evraz Романа Абрамовича і партнерів, Новолипецький металургійний комбінат (НЛМК) Володимира Лісіна і Магнітогорський металургійний комбінат (ММК) Віктора Рашнікова.
За даними естонського реєстру, власником NT Marine є Олексій Чулець, який разом з російським партнером володів Північним портом Палдіски в Естонії. Згідно з базою даних СПАРК, у NT Marine є російська «дочка» «Юларус», яка займається торгівлею паливом.
NT Marine займається перевезенням нафти і вугілля в Україну і входить в сферу інтересів білоруського олігарха Миколи Воробья, повідомили виданню три джерела в великих вугільних компаніях Росії та вугільний трейдер, що спеціалізується на країнах СНД. Це підтвердив глава української Незалежної спілки гірників і депутат Верховної ради України від партії «Батьківщина» Михайло Волинець. Джерело в одній з великих російських вугільних компаній повідомило «РБК», що контракт на поставку вугілля вона уклала ні з NT Marine, а з іншою компанією Воробья, «Інтерсервіс», яка є найбільшим приватним нафтотрейдером в Білорусії.
«РЖД виконує заявки на перевезення вугілля в основному тільки цієї компанії – NT Marine AS. Вона пов'язана з інтересами Миколи Воробья, білоруського олігарха », – заявив Волинець, за даними якого Воробєй підтримує відносини з українським політиком Віктором Медведчуком.
За його словами, NT Marine буде поставляти на Україну близько 500 000 тонн вугілля різних марок, включаючи антрацит, в місяць.
«Заробляти вона буде так: ціна тонни вугілля на станції споживача плюс $10», – пояснив Волинець.
За даними списку квот на листопад і грудень, Росія поставляє на підприємства України 1,2-1,3 млн тонн вугілля і коксу в місяць. При поточних цінах на вугілля ($85-100 за тонну) виручка NT Marine в разі поставок російського вугілля протягом року може скласти $50 млн, а прибуток до оподаткування EBITDA – 5-8 млн при 10-15% рентабельності, підрахував керівник групи оцінки ризиків сталого розвитку АКРА Максим Худалов.
Волинець нагадав, що українські компанії не можуть купувати російське вугілля безпосередньо: з 1 червня 2019 року вивіз з Росії вугілля і нафтопродуктів на територію України здійснюється на підставі дозволів, які видаються Мінекономрозвитку (квот). Згідно зі списком квот на грудень, з яким ознайомився «РБК», NT Marine отримала право на перевезення вугілля, що коксується Evraz, «Талтека» (володіє вугільною компанією «Північний Кузбас»), «Кузбассразрєзугля» і «Сєверсталі» на Авдіївський коксохімічний завод, що входить в «Метінвест »Ріната Ахметова, а також антрациту з підприємств Ростовської області (кінцевий покупець в документах не вказано).
За даними української Державної служби статистики, в 2018 році Україна імпортувала з Росії 15 млн тонн вугілля на $1,8 млрд. Росія, найбільший постачальник вугілля на Україні, в 2018 році забезпечила 70% його імпорту.
За інформацією вугільного трейдера, що спеціалізується на країнах СНД, українські підприємства поки не купують вугілля у NT Marine, оскільки чекають результатів перших очних переговорів президентів Росії і України Володимира Путіна і Володимира Зеленського, які відбулися в Парижі в понеділок, 9 грудня, в рамках саміту «нормандської четвірки». Вони сподіваються на нормалізацію відносин, що дозволить закуповувати російське вугілля без посередників, пояснює співрозмовник видання.
Представник «Метінвесту» відмовився від коментарів.
«Інтерсервіс» в 2016 році поставляв в Україну з Білорусі дизель російського виробництва. Нафтобітумних завод, що входить в «Інтерсервіс» на початку 2019 року придбав контрольний пакет в українському нафтопродуктопроводі «ПрикарпатЗахідтранс», який раніше належав «Транснафті».
«Ми маємо намір надавати послуги з транспортування нафтопродуктів з експортного ресурсу білоруських НПЗ, і в першу чергу Мозирського НПЗ, який має безпосередній вихід в трубопровідну систему з можливістю подальшого транспортування в системі «ПрикарпатЗахідтранс», а це поставки в Україну і можливість транзиту в інші країни Європи», – говорив Воробєй в інтерв'ю білоруському виданню Tut.by.
Нафтобітумний завод в минулому році брав участь в приватизації однієї з найбільших на Україні енергогенеруючих компаній «Центренерго», в яку входить три ТЕС, але конкурс в результаті визнали таким, що не відбувся. Воробью також належать логістичний оператор «Бреміно груп», «Абсолют Банк», нерухомість і мисливське господарство в Білорусії. Він займає 17-у сходинку в списку найбільш успішних і впливових бізнесменів Білорусі за 2018 год.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].