Більше 50 відсотків керівників компаній планують укласти угоди придбання у наступному році – EY
Вісім із десяти респондентів очікують на збільшення суперництва та конкуренції на торгах у наступному році, а 75% респондентів очікують, що приватний капітал стане головним покупцем

Керівники компаній продовжують переглядати портфелі організацій попри складне геополітичне середовище – 52% лідерів планують укласти угоди придбання протягом наступного року. Про це свідчать результати 21-го дослідження EY Global Capital Confidence Barometer (CCB), що проводиться двічі на рік за участю понад 2 900 керівників із 45 країн.
В умовах оптимістичних економічних перспектив ринок M&A угод в 2020 році буде висококонкурентним. Вісім із десяти респондентів очікують на збільшення суперництва та конкуренції на торгах у наступному році, а 75% респондентів очікують, що приватний капітал стане головним покупцем.
Респонденти очікують збільшення кількості мегаугод (вартістю понад $10 млрд). Це прогнозують більше половини (55%) керівників. Майже три чверті (72%) не очікують сповільнення загальної M&A активності, приблизно та ж кількість керівників підприємств (71%) прогнозує збільшення кількості транскордонних угод.
Компанії стикаються з проблемними питаннями торгівлі та тарифів, що підривають впевненість у перспективах економічного розвитку. Майже дві третини підприємств (64%) планують істотно зменшити вплив торговельних і тарифних бар’єрів на бізнес шляхом оптимізації ланцюгів постачання та переміщення виробничих потужностей. Ще 22% респондентів наразі шукають шляхи розв’язання проблеми.
Понад половина респондентів планують спрямовувати 25-50% своїх інвестицій в цифрову трансформацію, 66% інвестицій в цифрове майбутнє плануються за межами своїх країн.
На думку Богдана Ярмоленка, керівника відділу супроводу угод, EY в Україні, подібні ризики притаманні й українським компаніям, хоча зараз вони можуть бути непомітними. 31% респондентів стверджує, що найбільшим зовнішнім ризиком для їхнього бізнесу є геополітична, торговельна й тарифна невизначеність. Другим ризиком, який зазначили 22% керівників компаній, є збільшення конкуренції з боку стартапів.
«Пріоритети українських компаній наразі є іншими. Проте, ми є частиною світової економіки, тож український бізнес стикається з глобальною конкуренцією. Ми пам’ятаємо такі видатні бренди як Kodak і Nokia, які наразі не існують через революційні технологічні зміни – що є уроком для нас. В українській історії є аналогічні приклади», – коментує Ярмоленко.
Інша тенденція – 52% респондентів планують укласти угоди M&A протягом наступного року. Наразі EY планує підготувати більш детальне дослідження саме для ринку України.
Нагадаємо: Нещодавнє опитування IBM керівників різних індустрій показало, що 62% топ-менеджерів уже інтегрують нові методи монетизації у свої стратегії використання даних, а 65% СЕО вважають, що автоматизація процесів прийняття рішень в найближчі 2–3 роки набиратиме обертів в їх сегменті бізнесу.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].