Курченко втратив монополію на транзит вугілля з Донбасу – ЗМІ

Курченко втратив монополію на транзит вугілля з Донбасу – ЗМІ

З листопада вивозити вугілля дали дозвіл і іншим трейдерам

Курченко втратив монополію на транзит вугілля з Донбасу – ЗМІ
Сергій Курченко
фото УНІАН

Вугільні шахти так званих самопроголошених Донецької і Луганської народних республік («ДНР» і» ЛНР») отримали право продавати вугілля не тільки компанії «Газ-Альянс», підконтрольній бізнесменові Сергію Курченко. Про це «РБК» розповіли два джерела, близьких до вугільних компаній Донбасу, і підтвердили вугільний трейдер і федеральний чиновник.

Таку можливість вугільники отримали з 1 листопада 2019 року, повідомили співрозмовники видання. За даними одного з джерел, їм дозволили постачати вугілля іншим торговельним компаніям, але «на умовах не гірше, ніж у компанії Курченка».

У березні 2018 року стало відомо, що «Газ-Альянс» призначили єдиним постачальником вугілля з територій «ДНР» і «ЛНР». Вугільні трейдери тоді поскаржилися російському президенту Путіну, директору ФСБ Олександру Бортникову, а також генпрокурору Юрію Чайці та міністру економічного розвитку Максиму Орєшкіну. У спільному зверненні трейдерів говорилося, що з 14 березня 2018 року Мінекономрозвитку РФ направило телеграму «дочці» «РЖД» – «РЖД Логістиці», в якій повідомляється про заборону вивозити вугілля з «ДНР» і «ЛНР» для всіх компаній, за винятком «Газ-Альянсу». Трейдери, зареєстровані в Ростовській області і Криму, попереджали про збитки через простій вагонів з вугіллям.

У березні 2017 року у відповідь на транспортну блокаду Донбасу з боку Києва «влада» «ДНР» і «ЛНР» ввела на українських підприємствах на Донбасі зовнішнє управління. Великі вугільні шахти і металургійні заводи, які раніше належали компаніям ДТЕК і «Метінвест» Ріната Ахметова, перейшли під управління холдингу «Внєшторгсервіс». Партнером цього холдингу виступає «Газ-Альянс», який відповідає за збут вугілля і металу. Обидві компанії підконтрольні бізнесменові Сергію Курченко, який після відставки президента-утікача Віктора Януковича в 2014 році виїхав до Росії. Київ вважає експорт вугілля, що видобувається на території цих республік, незаконним.

За даними української влади, з Донбасу щорічно вивозять 2,8 млн тонн вугілля на $288 млн через неконтрольовану Україною ділянку кордону з Росією поруч з Ростовською областю. Частина вугілля поставляється на підприємства Ростовської області, решта йде на експорт в інші країни.

За даними двох джерел, близьких до вугільних трейдерам, «Внеєшторгсервіс» закуповував вугілля у шахт Донбасу приблизно на 100 руб за тонну вище його собівартості (офіційно не розкривається), а продавав за ринковими цінами – $90-100 за тонну антрациту. «Росрезерв» постачав сировиною (перш за все рудою) металургійні заводи Донбасу. Але до літа 2019 року в компанії Курченка накопичилися борги. Асоціація промисловців і надрокористувачів «ЛНР» в липні поскаржилася місцевому уряду на заборгованість «Внєшторгсервіса» за поставлене вугілля, через що робітники не отримували зарплату і погрожували страйками. А російські компанії – «Ковдорський гірничо-збагачувальний комбінат», що входить в холдинг «Єврохім» Андрія Мельниченка, і кемеровський «Сібуглемет», який належить ЗЕБу, – подали в суд на «Росрезерв» про стягнення понад 2 млрд руб.

Борг «Внєшторгсервіса» перед шахтами Донбасу, за даними джерел «РБК», становив близько 8 млрд руб, а в цілому бюджету і держпідприємствам «ДНР» і «ЛНР» компанія заборгувала близько 25 млрд руб. «Внєшторгсервіс» зараз споживає близько 80-120 000 тонн вугілля на місяць при плані не менше 400 000 тонн вугілля на місяць, говорив один зі співрозмовників видання. Але в листопаді холдинг провів реструктуризацію боргів, в результаті якої виплати по ним почнуться через два роки з оплатою рівними частками протягом чотирьох років. Нарахування відсотків по боргу не передбачено.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло