Криклій: Наступним буде проведено концесійний конкурс морського порту «Чорноморськ»
До концесії готуються морські порти «Маріуполь», «Бердянськ», «Одеса» а також аеропорти, вокзали, дороги

Наступний концесійний конкурс буде проведено у морському порту «Чорноморськ». Також готуються до концесії морські порти «Маріуполь», «Бердянськ», «Одеса» а низка аеропортів, вокзалів та доріг. Про це заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій під час презентації переможців перших концесійних конкурсів у портах України, попідомляє преслужба Кабінету Міністрів.
«Державно-приватне партнерство є нашим фаворитом, тож не зупиняємось. Готуємо концесійні проекти у морських портах «Маріуполь», «Бердянськ», «Одеса» та «Чорноморськ». Наступний концесійний конкурс буде в морському порту «Чорноморськ», – повідомив міністр.
Він уточнив, що у порту «Чорноморськ» інвесторам буде запропоновано контейнерний термінал та поромну переправу. «Далі – конкурс у морському порту Одеси, де інвесторів має зацікавити пасажирський термінал та готель», – додав Криклій.
Окрім цього, за підтримки Світового банку міністерство інфраструктури працює над проектами концесійних доріг Львів – Стрій та Львів –Тернопіль. «До кінця лютого плануємо визначитись щодо концесійних проектів у аеропортах «Львів», «Запоріжжя», «Херсон» та «Чернівці». Також готуємо концесії вокзалів залізничних станцій «Чоп», «Дніпро», «Миколаїв», «Харків», «Хмельницький», які мають дати нову якість для наших пасажирів на залізниці», – підкреслив Криклій.
Очільник Міністерства подякував команді Міністерства інфраструктури, проектному офісу SPILNO та партнерам із Міжнародної фінансової корпорації та ЄБРР за ефективну роботу та плідну співпрацю.
У свою чергу міністр розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України Тимофій Милованов зазначив, що українська економіка та інфраструктура є недоінвестованими і залучення концесіонерів та інвестицій є критично важливими аспектами їхнього розвитку.
Міністр транспорту та комунікацій Держави Катар Джасім Аль Сулейті повідомив, що з боку уряду та підприємців Катару є велика увага до концесії порту «Ольвія», яка стала новим етапом у розвитку двосторонніх відносин з Україною у сфері транспорту та інфраструктури.
Регіональний менеджер IFC в Україні, Білорусі та Молдові Джейсон наголосив, що IFC сприяє модернізації інфраструктури в Україні та вдячна Уряду України за співробітництво: «IFC вдячна Уряду України, який визнав наш досвід у концесійних проектах та поклав на нас відповідальність мобілізувати інвестиції для оновлення інфраструктури країни через даний механізм. Обидва проекти, що перемогли на торгах, чітко відповідають потребам держави з точки зору інвестиційних зобов’язань, концесійних платежів до бюджету, а також захисту інтересів працівників підприємств та місцевих громад. Ми продовжимо плідну співпрацю з урядом у підготовці чергової хвилі пілотних концесійних проектів в інших галузях інфраструктури, включаючи дороги, аеропорти та залізницю, а також у секторах енергетики та охорони здоров’я», – сказав Джейсон Пеллмар.
Заступник директора Європейського банку реконструкції та розвитку в Україні, керівник сектору інфраструктури ЄБРР в Україні Марк Магалецький відзначив ефективну співпрацю Міністерства інфраструктури України, державних підприємств і міжнародних партнерів з розробки та підготовки проектів концесій у портах «Херсон» та «Ольвія» і повідомив, що ЄБРР розглядає можливість фінансування наступних концесійних проектів.
Як повідомляв Mind, Порт «Ольвія» в Миколаєві віддано в концесію катарській компанії QTerminals. Інвестор має вкласти 3,4 млрд грн в розвиток компанії.
Також Mind писав, що у концесію було передано Херсонський морський торгівельний порт. Переможець конкурсу мав вкласти у нього близько 300 млн грн інвестицій та ще 18 млн грн – у розвиток місцевої інфраструктури.
Нагадаємо: ДП «Херсонський морський торговельний порт» та ДП «Стивідорна компанія (СК) «Ольвія» входять у перелік держпідприємств, на яких реалізуються пілотні проекти концесії в портовій галузі.
Також додамо, що сьогодні, 31 січня, президент Володимир Зеленський запросив в Україну американських інвесторів, щоб спільно видобувати нафту й газ та будувати інфраструктуру України. Він сподівається що США скасує захисне мито на імпорт сталі з України.
Крім того повідомлялося, що Фонд держмайна та Трансперенсі Інтернешнл створюють Офіс сталих інвестицій. Він виконуватиме функцію консультативно-дорадчого органу Фонду держмайна.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].