Баланс ринку нафтопродуктів в Україні почав знижуватися – дослідження
Баланс ДП у першому кварталі поточного року знизився на 1,5% у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року та склав 1,39 млн тонн

Баланс дизельного палива в першому кварталі 2020 року склав 1,387 млн т, що на 1,5% менше, ніж за аналогічний період 2019 року (1,408 млн т), це перший випадок квартального зниження балансу ринку з 2015 року. Відповідні результати дослідження опублікувала Консалтингова група А-95.
Експерти «Консалтингової групи А-95» очікують, що скорочення обсягу ринку ДП відбудеться і в другому кварталі 2020 року.
«Якщо в першому кварталі спостерігалося лише зниження споживання ДП і переважно в промисловому сегменті через уповільнення темпів зростання економіки, то в другому кварталі зниження споживання прискориться і пошириться на всі марки нафтопродуктів у зв'язку з карантином. Ми очікуємо, що продажі моторних палив знизяться мінімум на 20-30% і будуть залежати від протікання епідемії», – йдеться в повідомленні компанії з посиланням на слова директора Консалтингової групи А-95 Сергія Куюна.
За даними дослідження, виробництво дизпалива на двох українських нафтопереробних хаводах (НПЗ) у перші три місяці 2020 року зросло на 9%, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, і склало 191 тисячу тонн. Основний приріст забезпечив Кременчуцький НПЗ компанії «Укртатнафта», що наростив виробництво на 10%, до 172 тисяч тонн. Частка українського ДП у балансі ринку підвищилася до 13,8% з 12,4% у першому кварталі минулого року.
Експерти зазначають, що імпорт дизпалива скоротився на 3%, до 1,196 млн т. Основним джерелом поставки залишається Росія, частка якої в балансі українського ринку становить 41%. Імпорт російського ДП у першому кварталі, порівняно з аналогічним періодом 2019 року, знизилась на 10%, до 569 тисяч тонн, через обмеження поставок по трубопроводу «Прикарпатзахідтранс», які з жовтня 2019 року обкладаються спеціальним митом у 4%.
Зазначається, що білоруські НПЗ через обмеження поставок російської сировини в першому кварталі поточного року знизили відвантаження ДП в Україні на 45%, до 267 тисяч тонн, а їх частка в балансі ринку впала з 35 до 19%.
«Зниження білоруського імпорту було частково компенсовано більш ніж дворазовим зростанням поставок литовського палива: в першому кварталі 2020 року імпорт з Литви склав 170 тисяч тонн, що в 2,4 рази більше, ніж за аналогічний період 2019 року. Частка литовського ДП у балансі ринку збільшилася з 5 до 12%» – наголошують аналітики.
Аналітики зазначають, що основним джерелом імпорту бензинів в Україні залишається Білорусь, яка за підсумком перших трьох місяців 2020 року наростила поставки на 12% та збільшила частку ринку з 31 до 35%.
Як повідомлялося, НПЗ у всьому світі почали призупиняти виробництво або знижувати обсяги переробки, оскільки попит на паливо опинився під серйозним тиском через пандемію коронавірусу.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].