За п’ять років страховики ОСЦПВ сплатили постраждалим майже 9 млрд грн

За п’ять років страховики ОСЦПВ сплатили постраждалим майже 9 млрд грн

Страхові суми в ОСЦПВ були збільшені розпорядженнями Нацкомфінпослуг в 2,6 разів

За п’ять років страховики ОСЦПВ сплатили постраждалим майже 9 млрд грн
фото DR

МТСБУ проаналізувало динаміку розвитку ринку ОСЦПВ за 2015-2019 роки. За цей період кількість укладених договорів ОСЦПВ збільшилася на 1,2 млн шт. (з 6,8 млн шт. в 2015 році до 8 млн шт. в 2019 році).Обсяг страхових платежів зріс в 1,7 разів (з 3 млрд грн до 5,1 млрд грн).

За 5 років страховики ОСЦПВ здійснили майже 600 000 шт. виплат страхового відшкодування, постраждалим у ДТП сплачено біля 9 млрд грн.

Ще понад 623 млн грн МТСБУ виплатило з фонду захисту постраждалих (ФЗП) Бюро. Зокрема, за незастрахованих винуватців ДТП сплачено 435 млн грн. За страхові компанії, що визнані банкрутами, та за неплатоспроможні страхові компанії, які пішли з ринку, не виконавши зобов’язань перед постраждалими, разом сплачено близько 140 млн грн.

Розмір середньої страхової виплати за п’ять років зріс у 1,7 рази (з 10 200 до 17 600 грн).

За останні роки українські автовласники переконалися у зручності та перевагах використання європротоколу: кількість виплат по ДТП, оформлених з використанням європротоколу, зросла майже в 4 рази (з 12 500 шт. в 2015 році до 47 500 шт. в 2019 році), кожна третя виплата зараз здійснюється за європротоколом.

Також повідомляється, що значно покращився рівень захисту постраждалих у ДТП.

За ініціативи МТСБУ страхові суми в ОСЦПВ (максимальний розмір виплати)були збільшені розпорядженнями Нацкомфінпослуг в 2,6 разів. В 2015 році страхові суми становили 50 000 грн за шкоду майну та 100 000 грн за шкоду життю та здоров’ю. Зараз, після двох підвищень, вони мають розмір130 000 грн та 260 000 грн відповідно.

Середній строк врегулювання страхових подій скоротився в два рази, до 88 днів з моменту ДТП в 2019 році. У 2020 році пришвидшилися виплати постраждалим: середній строк врегулювання за підсумками 1 кварталу  2020 року склав 66 днів, в межах системи прямого врегулювання збитків – 41 день.

Кількість скарг на страховиків ОСЦПВ зменшилась в півтора рази (з 2500 до 1800 шт.). Значно менше споживачі страхових послуг стали скаржитися на затримку строків виплати страхового відшкодування, яка є основною причиною рекламацій: за п’ять років показник впав з 2100 шт. до 1200 шт., тобто на 75%.Рівень скарг (співвідношення кількості скарг до кількості здійснених страховиками виплат) також стабільно скорочувався і зараз становить біля 1%.

Запроваджено цілу низку сучасних рішень для покращення сервісу для споживачів страхових послуг:

•             Електронний поліс та електронний європротокол

•             Система добровільного прямого врегулювання збитків, коли автовласник може отримувати виплату від тієї страхової компанії, де застрахований постраждалий, а не від компанії винуватця ДТП

•             Перевірка чинності полісу ОСЦПВ через сайт МТСБУ або за телефоном цілодобового контакт-центру 0800-608-800. Також співробітники контакт-центру надають консультацію з будь-яких питань ОСЦПВ

•             Електронний кабінет отримувача регламентних виплат МТСБУ, використовуючи який, можна зручно дізнаватися про стан виплатної справи та надавати копії документів для отримання виплати

•             Щоквартально готується і оприлюднюється «світлофор» МТСБУ, графічний інформер, що дає змогу отримати наочну інформацію про якість роботи страховиків ОСЦПВ

Як повідомляється, МТСБУ за останні роки побудовало системну взаємодію з Національною поліцією і Державною прикордонної службою України. Завдяки обміну інформацією між ЦБД МТСБУ і базою даних Держприкордонслужби стала можливою автоматизована перевірка наявності та чинності міжнародних страхових сертифікатів «Зелена картка» у кожного українського водія, що прямує за кордон. Це сприяє боротьбі з шахрайством, захисту фінансових інтересів і спокою українських автовласників, покращенню іміджу України.

«В центрі технологічної трансформації галузі ОСЦПВ мають бути інтереси автовласника. Діджиталізація в першу чергу є інструментом покращення клієнтського досвіду, створення нових сервісів, оптимізації бізнес-процесів у моторному страхуванні. Все, що ми робимо для цифрової трансформації галузі, має на меті підвищення рівня страхового захисту українських громадян та зростання їх довіри до страхування», – зауважив генеральний директор МТСБУ  Володимир Шевченко.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті