Україна наростила імпорт по всіх групах молочної продукції

Україна наростила імпорт по всіх групах молочної продукції

Витіснення вітчизняної продукції пов'язане з більш конкурентними цінами європейської продукції на ринку

Україна наростила імпорт по всіх групах молочної продукції
Фото: pixabay.com

За січень-червень 2020 року було імпортовано молочної продукції на суму $137 млн, що у 2,6 раза більше ніж за аналогічний період минулого року.

Нарощення постачання до України з-за кордону відбулось по всіх групах молочної продукції. Більше ніж в 7,7 раза зросло постачання масла вершкового (+6 500 т) та в 5 разів молока й вершків не згущених (+ 5 000 т), повідомляє пресслужба Українського клубу аграрного бізнесу (УКАБ).

«Витіснення вітчизняного вершкового масла імпортним товаром з ЄС (переважно польським), пов’язано із більш конкурентними цінами європейської продукції на ринку, у тому числі шляхом наявної потужної державної підтримки зазначеного сегмента та стимулювання експортної діяльності в Євросоюзі. Незначне зменшення (-2%) цін на вітчизняну продукцію протягом двох останніх  місяців ускладнює конкуренцію із європейським товаром, ціни на який «просіли» на 13%», –   пояснює Валентина Кропивко, аналітик УКАБ.

Разом з цим, за  січень-червень 2020 року Україною було експортовано молочної продукції на суму $87,5 млн, що на третину або 32% менше ніж за аналогічний період минулого року. Так, експортні постачання по всім групам молочної продукції зменшились. Найбільші темпи  скорочення демонструвало постачання за кордон масла вершкового – на 43% (-5 400 т), молока та вершків згущених  – на 36% (-7 700 т).

Сальдо торгівлі молочною продукцією за пів року від’ємне і становить $49,4 млн. На ринку спостерігається активне заміщення імпортними товарами вітчизняної продукції (через скорочення поголів’я та виробництва молочної продукції).

«Попри рентабельність вітчизняного виробництва молока та позитивні  тенденції до збільшення частки виробництва молока сільгосппідприємствами у загальному виробництві, без дієвої та довготривалої комплексної державної підтримки виробництва та перероблювання кризова ситуація у молочній галузі лише посилюватиметься», – наголосила Валентина Кропивко.

Нагадаємо, з 1 липня ціни на молоко почали зростати. Група компаній «Молочний альянс» виводить на ринок два нових безлактозні кисломолочних продукти. 

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло