Україна наростила імпорт по всіх групах молочної продукції
Витіснення вітчизняної продукції пов'язане з більш конкурентними цінами європейської продукції на ринку

За січень-червень 2020 року було імпортовано молочної продукції на суму $137 млн, що у 2,6 раза більше ніж за аналогічний період минулого року.
Нарощення постачання до України з-за кордону відбулось по всіх групах молочної продукції. Більше ніж в 7,7 раза зросло постачання масла вершкового (+6 500 т) та в 5 разів молока й вершків не згущених (+ 5 000 т), повідомляє пресслужба Українського клубу аграрного бізнесу (УКАБ).
«Витіснення вітчизняного вершкового масла імпортним товаром з ЄС (переважно польським), пов’язано із більш конкурентними цінами європейської продукції на ринку, у тому числі шляхом наявної потужної державної підтримки зазначеного сегмента та стимулювання експортної діяльності в Євросоюзі. Незначне зменшення (-2%) цін на вітчизняну продукцію протягом двох останніх місяців ускладнює конкуренцію із європейським товаром, ціни на який «просіли» на 13%», – пояснює Валентина Кропивко, аналітик УКАБ.
Разом з цим, за січень-червень 2020 року Україною було експортовано молочної продукції на суму $87,5 млн, що на третину або 32% менше ніж за аналогічний період минулого року. Так, експортні постачання по всім групам молочної продукції зменшились. Найбільші темпи скорочення демонструвало постачання за кордон масла вершкового – на 43% (-5 400 т), молока та вершків згущених – на 36% (-7 700 т).
Сальдо торгівлі молочною продукцією за пів року від’ємне і становить $49,4 млн. На ринку спостерігається активне заміщення імпортними товарами вітчизняної продукції (через скорочення поголів’я та виробництва молочної продукції).
«Попри рентабельність вітчизняного виробництва молока та позитивні тенденції до збільшення частки виробництва молока сільгосппідприємствами у загальному виробництві, без дієвої та довготривалої комплексної державної підтримки виробництва та перероблювання кризова ситуація у молочній галузі лише посилюватиметься», – наголосила Валентина Кропивко.
Нагадаємо, з 1 липня ціни на молоко почали зростати. Група компаній «Молочний альянс» виводить на ринок два нових безлактозні кисломолочних продукти.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].