Захворіло у світі
18,364,694
Померло у світі
695,848
Вилікувалось у світі
10,965,634
Захворіло в Україні
74,219
Померло в Україні
1,764
Вилікувалось в Україні
40,613
Пандемія кардинально змінила усі галузі в світі, включно з фармацевтикою – експерт
Реклама

Пандемія кардинально змінила усі галузі в світі, включно з фармацевтикою – експерт

Варто очікувати змін моделі фінансування медустанов, процесів державних закупівель ліків

Цей матеріал також доступний російською
Пандемія кардинально змінила усі галузі в світі, включно з фармацевтикою – експерт
Ігор Никифорчин, директор з медичних питань фармацевтичної компанії «Дарниця»
Фото: darnitsa.ua

Пандемія COVID-19 стала причиною кардинальних змін у всіх галузях всіх країн світу, в першу чергу, в системах охорони здоров'я та фармацевтики. Про це в ході онлайн-конференції Big Pharma Space розповів директор з медичних питань фармацевтичної компанії «Дарниця» Ігор Никифорчин.

Він підкреслив, що нинішня криза відрізняється від попередніх, у першу чергу тим, що вона – не тільки економічна, а й гуманітарна, оскільки розкрила головну проблему низки країн: неготовність системи охорони здоров'я до такого роду викликів.

«Пандемія COVID оголила ще одну проблему: наявна система охорони здоров'я виявилася не готова протистояти подібним кризам. Варто очікувати змін моделі фінансування медустанов, процесів державних закупівель ліків. Продовжить розвиватися е-commerce – imagine channel, який розширює доступ до лікування, економить час і гроші, сприяє соціальному дистанціюванню. Доставка ліків буде ставати все більш важливою в умовах наявності коронавирусной інфекції, від якої ми нікуди не дінемося ще в найближчі 2-3 роки», – зазначив Никифорчин.

На його думку, ще однією проблемою, з якою зіткнуться і фармація, і медики після закінчення карантину, стане різке зростання ряду серйозних захворювань, лікування яких через пандемію було фактично відсунуто на другий план через карантинні заходи.

«В Україні реєструється до 200 тисяч інсультів. Це дуже серйозна цифра, яку на даний момент не можна порівнювати з захворюваністю COVID-19. Погіршує становище ще той факт, що через карантин багато пацієнтів уникають візитів до лікаря, і ті захворювання, які можна було б діагностувати та лікувати на ранньому етапі – не лікуються. Відповідно існує серйозний ризик зростання важких ускладнень хронічних захворювань, що в підсумку може призвести до катастрофічних наслідків для здоров'я пацієнтів», – пояснює Никифорчин.

Він додав, що в нових умовах багато країн почали захищати свої внутрішні ринки. Як приклад він навів Індію та Китай, які обмежили експорт стратегічних лікарських засобів і активних фармацевтичних інгредієнтів (АФІ).

«Дарниця» створила стратегічний запас сировини до кінця року, для випуску таких важливих медикаментів, як засоби для інтенсивної терапії. Завдяки цьому українці й медичні установи не будуть відчувати нестачу в цих препаратах», – підкреслив Никифорчин.

Коментуючи стан українського фармринку, директор з медичних питань «Дарниці» заявив, що після короткострокового сплеску попиту на певні категорії ліків – у першу чергу на противірусні препарати в березні, ринок почав просідати. В кінці першого півріччя намітилася тенденція до відновлення ринку, але темп росту дуже повільний.

Говорячи про прогнози, Никифорчин зазначив, що будь-які компанії, не тільки фармацевтичні, зможуть вижити, швидко трансформуючись і підлаштовуючись під зміни ринку. Це, на його думку, можна досягти, в першу чергу завдяки диджиталізації бізнесу.

«В умовах пандемії та після неї усім необхідно переосмислення ролі цифрових технологій та диджиталізаціі бізнес-процесів. Той бізнес, який був орієнтований тільки на роботу face to face, не зможе вижити в нинішніх умовах без революційних змін. Якщо говорити про фармацевтичну індустрію та комунікації у системі охорони здоров'я на рівні виробник – дистриб'ютор – аптека – лікар або споживач, то тут роль e-commerce буде значно посилена», – підкреслив директор з медичних питань «Дарниці».

Нагадаємо, у вересні 2019 року фармацевтична компанія «Дарниця» провела ребрендинг і заявила про початок процесу масштабної трансформації – зокрема, про курс на диджиталізацію всіх бізнес-процесів і на створення міжнародного бренду. Крім того, компанія успішно провела міграцію своєї ERP-системи у хмару Microsoft Azure, завдяки чому змогла зберегти ефективність бізнес-процесів в умовах карантину. Про успішний досвід співпраці з «Дарницею» написала на своєму сайті компанія Microsoft.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті